ליאורה ריבלין, יהושוע סובול, שלמה וישינסקי ושרית וינו אלעד נאספו אתמול ביחד עם עשרות אמנים ויוצרים נוספים באירוע שנערך בצוותא ומטרתו לעודד את חופש הביטוי בזמני לחימה. "אנו מבקשים לתת לאמנות כאמנות להיות שופר לקול אחר, קול של סבלנות, של הקשבה ובראש וראשונה של חופש ביטוי", נכתב בהודעה שהוציאו המשתתפים.

האמנים המשתתפים עלו לבמה בזה אחר זה ודיברו בעד חופש הביטוי. השחקן, ישי גולן ("חטופים"), שהנחה את האירוע, קרא לאמנים לא לפחד להביע את דעתם - "תמיד התבטאתי בצורה חופשית וכך גם אמשיך". מנכ"ל צוותא, יוסי כהן, סיפר על אישה שהוא מעריך שהתקשרה אליו בחמישי האחרון וביקשה שלא ייתן במה לאורנה בנאי מכיוון ש"היא חמאס". כהן ביקש מאנשי השמאל, "הרוב הדומם", להשמיע את דעתם.

שלמה וישינסקי, שבנו ליאור נפל בציר פילדלפי בדרום רצועת עזה בשנת 2004, השתתף גם באירוע. וישינסקי סיפר על כך שהוא ירד לבקר את החיילים המשרתים בעזה וראה את המנהרות, אך האירוע המרגש ביותר היה מפגש עם מג"ד בצפון הארץ שציווה על חייליו: "תכבדו את האוייב. אל תשנאו אותו, הם בני אדם".

השחקנית הערבייה, סמירה סרייה סיפרה על הפחד שמלווה אותה כשהיא הולכת ברחוב. "אני הולכת ברחוב ופוחדת. אני לא רוצה להתעורר למחר כי המחר נראה רע. אני בחרדה קיומית מהרצח הבא. מהרצח הפוליטי הבא. אני שומעת שיש כאלה שאומרים לי 'כן, נראה אותך מדברת בעזה, כאן את מדברת' לכן באתי לכאן", אמרה.