כשעמית שמעוני בן ה-28 סיים לפני שנה את לימודיו במגמה לתקשורת חזותית בבצלאל הוא הגיש כעבודת גמר סדרה של איורים בהם נראים מנהיגים ישראליים מהדור הקודם בגרסה היפסטרית עדכנית. הסדרה - בטח כבר נתקלתם בכמה איורים מתוכה, כמו זה של בן גוריון הלועס גבעול - זכתה לשם "היפסטורי" ולתגובות נלהבות מהקהל בארץ ובעולם.

בדצמבר פירסם שמעוני בעמוד הפייסבוק שלו סדרה בינלאומית שזכתה לפרסום בכמה מגופי התקשורת המובילים בעולם, הוצגה במוזיאון לאמנות עכשווית בניו יורק ובתערוכות שונות. במרץ השנה, לכבוד יום האישה הבינלאומי, אייר שמעוני סדרה של מנהיגות היפסטריות שכללה בין השאר את אנגלה מרקל, המלכה אליזבת' ומרגרט תאצ'ר. מגזין הנשים של ה"ניו יורק טיימס" פירסם כתבה על הסדרה, ואנשי המגזין התלהבו כל כך מהפרויקט עד שהזמינו משמעוני איור של המועמדת לנשיאות הילארי קלינטון. בכנס "נשות העולם" שנערך בניו יורק באפריל העניקו אנשי הטיימס את האיור כמתנה לקלינטון.

כעת, לכבוד יום העצמאות האמריקאי שיחול בסוף השבוע, שמעוני משחרר סדרה אמריקאית מיוחדת עם שבעה פורטרטים של אייקונים אמריקאים: מאבי האומה ג'ורג' וושינגטון, דרך לינקולן ועד הנשיא אובמה. בראיון ל-mako מספר שמעוני שהפרויקט החדש "מדבר על הדור שלי, דור ה-Y, כדור שגדל בצל הפוסטמודרניזם. אני מרגיש שאני ובני דורי מאסנו באידיאולוגיות ואיבדנו את תחושת השייכות, למדינה ובכלל. הפכנו להיות יוזרים גלובליים בעולם שנעים בין אופנות ודברים חולפים. לקחתי את המנהיגים הכי אייקונים מכל הספקטרום הפוליטי, וניסיתי להפוך אותם לאנשים של היום. אני חושב שמצד אחד זה נחמד ומצחיק, אבל מצד שני זה מערער ומעורר מחשבה עלינו כקבוצה ששייכת או לא שייכת למשהו מסוים".

כל האיורים של שמעוני מוצעים למכירה בפלטפורמות שונות, כמו הגלריה האינטרנטית "50/70" של ליאור ימין (מעצב תעשייתי צעיר ובעלי החנויות "אסופה" "וסאגה" בשוק הפשפשים ביפו, שפועל רבות לקידום העיצוב הישראלי). "אנחנו עובדים על ייצור של מוצרים נוספים", מספר שמעוני, "החל מתחתיות לכוסות ועד כיסויים לאייפון".

מה הלאה? תמשיך לעשות היפסטריזציה של מנהיגים? מי הקורבן הבא?  

"אני מתכנן להמשיך וליצור עוד דמויות. כרגע אני עובד על המנהיג הצרפתי שארל דה-גול. וכמובן שיהיו פרוייקטים נוספים ואחרים בעתיד. רוב הרעיונות שלי עוסקים בתחום החברתי ובמציאות שבה אני חי".