עמוס עוז (תמונת AVI: mako)
סופרים פונים לנתניהו | תמונת AVI: mako

10 מבכירי הסופרים בישראל מבקשים מראש הממשלה בנימין נתניהו ומשרת התרבות לימור לבנת להשלים את חקיקת "חוק הספרים" עוד במושב הכנסת הנוכחי.

הסופרים, וביניהם א.ב. יהושע, דויד גרוסמן, עמוס עוז ומאיר שלו, מתארים במכתבם את התהליך שעברה הצעת החוק ב-3 השנים האחרונות, מהפנייה הראשונית שלהם ללבנת ועד שעבר לאחרונה בקריאה ראשונה בכנסת, ומוסיפים כי הקדמת הבחירות עצרה את תהליך הדיונים בוועדת החינוך של הכנסת.

בהמשך המכתב הם כותבים כי "לפני כחודשיים שמענו בשמחה שראש הממשלה הצהיר במפגש עם סופרים על מחויבותו להשלמת החקיקה של חוק חיוני זה. ההסכמה מקיר לקיר במושב הנוכחי מחייבת השלמת החקיקה עד מועד הבחירות, ואנו פונים אליכם בבקשה לעשות כן. רק כך תוכל ממשלת ישראל למלא את חובתה ולהשלים את הטיפול בכשל השוק הנורא בענף הספרים, שכבר גרם לנזק בלתי הפיך לספרות הישראלית ולחיי התרבות שלנו".

בינתיים, יוזמת הסופרים החדשה זוכה לתמיכתם של מספר חברים בולטים במשכן הכנסת, שכתבו בימים האחרונים בנושא ליו"ר התאחדות הספרים בישראל, ירון סדן; ובהם יו"רית מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ'; ראש מפלגת קדימה, ח"כ שאול מופז; וח"כ אורי אורבך מהבית היהודי.