"ענק ספרותי". גבריאל גרסיה מרקס (צילום: רויטרס)
גרסיה מרקס. הלך לעולמו | צילום: רויטרס

הסופר גבריאל גרסיה מרקס הלך לעולמו הערב (ה') במקסיקו סיטי בגיל 87 - כך מדווחים כלי תקשורת במקסיקו. גרסיה מרקס, שנחשב לאחד הסופרים החשובים בדורנו, זכה בפרס נובל לספרות בשנת 1982.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

הוא כתב במהלך חייו עשרות ספרים, רבים מהם תורגמו לעברית וזכו להצלחה גם בישראל. בין ספריו הידועים ביותר: "מאה שנים של בדידות", "אהבה בימי כולרה" ו"כרוניקה של מוות ידוע מראש".

הרומנים שלו נקראו בידי עשרות מיליוני בני אדם ברחבי העולם, וגרסיה מרקס נחשב לסופר הפופולרי ביותר בשפה הספרדית מאז מיגל דה סרוונטס שחי במאה ה-17. מבקרי הספרות השוו את גרסיה מרקס למארק טוויין וצ'רלס דיקנס.

כמו טוויין ודיקנס. גרסיה מרקס (צילום: רויטרס)
כמו טוויין ודיקנס. גרסיה מרקס | צילום: רויטרס

 יותר מ-50 מיליון עותקים ל"מאה שנים של בדידות"

ספריו נחשבים לספרים הנמכרים ביותר בספרדית, מלבד התנ"ך. ספרו "מאה שנים של בדידות" נמכר ביותר מ-50 מיליון עותקים שיצאו ב-25 שפות שונות.

גרסיה מרקס היה הקולומביאני הראשון שזכה בפרס נובל לספרות והסופר הרביעי מאמריקה הלטינית שזכה בפרס היוקרתי והמוערך ביותר בעולם. "אני מרגיש שבהינתן לי הפרס, חבר השופטים לקח בחשבון את כל הספרות שנוצרה בתת-היבשת שלי, והענקת הפרס היא הדרך לחלוק כבוד לכל הספרות הדרום-אמריקנית", אמר הסופר לאחר קבלת הפרס.

בשנת 2006 הציעו גורמים בעיירת הולדתו של גרסיה מרקס, ארקטקה שבקולומביה, לשנות את שמה של העיירה ולקרוא לה על שם הסופר הנודע שנולד בה. לפני כשנתיים העיד אחיו של גרסיה מרקס כי הסופר סובל מדמנציה.