הסרט "מיסטר גאגא" של האחים תומר וברק הימן, על חייו ויצירתו של אוהד נהרין - מייסדה ומנהלה האומנותי של להקת המחול בת שבע - ממשיך לספק כותרות מעניינות. אתמול זכו נהרין ו"מיסטר גאגא" לכותרות הראשיות בעיתונות האיטלקית לאחר דברים שאמר גיבור הסרט בתום הקרנה בפסטיבל מקומי. בשיחה עם הקהל לאחר ההקרנה סיפר נהרין כי המפיק והמוזיקאי בריאן אינו פנה אליו בכתב כדי שיפסיק להשתמש ביצירתו במופע "שלוש" של להקת בת שבע. אינו מזוהה כבר שנים רבות כתומך נלהב של תנועת ה-BDS שקוראת לחרם תרבותי על ישראל.

אוהד נהרין מספר על פנייתו של בריאן אינו אחרי הקרנת "מיסטר גאגא":

בשיחה שניהל נהרין עם הקהל שהגיע להקרנה הוא סיפר כי קיבל בקשה כתובה מאינו שאוסרת עליו להשתמש בשיר Neroli. "בריאן אינו, אותו אני מעריך עוד משנת 1984, כתב לי לפני כחודש וציין שהוא אוסר עליי להשתמש בעבודתו היות והוא תומך ב-BDS", סיפר לנוכחים. "הסיטואציה היחידה בה אני תומך בחרם היא במידה והוא יעזור לפלסטינים, זה דבר אותו אני רוצה בעצמי. חשוב לי לומר לכם שאם חרם על הלהקה היה עוזר לעם הפלסטיני גם אני הייתי מחרים אותנו. אם ויתור על הבית הפרטי שלי היה מביא שלום לפלסטינאים הייתי עושה זאת". לאחר שזכה לתשואות מהקהל המשיך נהרין ואמר כי "המעשה של אינו הוא מעשה עצל ואין בו שום עזרה לפלסטינאים".

לפי פרסומים בתקשורת האיטלקית אינו ציין במכתבו כי שגרירות ישראל תומכת כלכלית בהופעותיה של להקת בת שבע בחו"ל ומעצם כך מדובר בתמיכה של ממשלת ישראל עצמה. "אינני רוצה שהמוזיקה שלי תהיה בשימוש בכל אירוע הממומן על ידי שגרירות ישראל. כאמנים אנחנו זכאים להגיב לחוסר הצדק המתבצע על ידי ממשלות" סיים אינו את מכתבו. 

אוהד נהרין (צילום: עדי כהן צדק, חדשות)
צילום: עדי כהן צדק, חדשות

נהרין הוא אחד האמנים הבולטים ביותר במחול הישראלי כבר עשורים רבים והוא מזוהה פוליטית עם השמאל הישראלי כבר שנים רבות. בעבר הביע את תמיכתו בארגונים דוגמת "שוברים שתיקה", ובשל כך גם סומן כמטרה בקמפיין "השתולים" של ארגון הימין "אם תרצו". להקת "בת שבע", אותה הוא מנהל אמנותית כבר יותר מ-20 שנה, היא אחת השגרירות המצליחות ביותר של האמנות הישראלית מעבר לים, אך גם הלהקה, למרות הזיהוי הפוליטי עם מחנה השמאל, זוכה לביקורות רבות מצד תנועות החרם על ישראל במהלך הופעותיה ברחבי העולם. גורמים בלהקת בת שבע מסרו ל-mako כי הקטע Neroli בו דרש אינו להפסיק להשתמש יוחלף על ידי מוזיקה שהלחין אוהד פישוף ("נושאי המגבעת"). ב-28 בחודש תעלה הלהקה עם המופע "שלוש" ובו מוזיקה שחיבר פישוף.

"מיסטר גאגא" שהופק בתמיכת ערוץ 8 ממשיך בינתיים לזכות בהישגים רבים ומכובדים, ובהם כניסה לשורטליסט של פרס האוסקר האירופי, מועמדות לפרס הסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר בטקס פרסי אופיר, ורכישה להקרנות מסחריות במדינות רבות. "מיסטר גאגא" הוא הסרט הדוקומנטרי הישראלי הנצפה בכל הזמנים, לאחר שהביא יותר מ-100 אלף צופים לבתי הקולנוע.