האם אמה ווטסון רקחה שיקוי פולימיצי בלתי הפיך? הפקת "הארי פוטר והילד המקולל", הצגת התיאטרון שעתידה לעלות בקיץ הקרוב על במות הוסט-אנד, הכריזה אמש (ב') על ליהוקה של נומה דומזווני, שחקנית דרום אפריקאית שחורת-עור, לתפקידה של הרמיוני גריינג'ר. דומזווני, שחקנית תיאטרון מוערכת במולדתה ובבריטניה, זכתה בעבר בפרס אוליבר היוקרתי על תפקידה בהצגה "צימוק בשמש", והופיעה גם בסרטים "דברים יפים מלוכלכים" (2002) ו"אחרי תומאס" (2006). 


משמאל לימין: פארקר, ת'ורנלי ודומזווני

הליהוק המפתיע עורר את קהל הגיקים הרדום של הסדרה, שהציף את הרשת בניסיונות לעגן את הבחירה בכתבים הקדושים. על פי הטענה הרווחת, לעת עתה, צבע העור של הרמיוני אינו מאופיין בסדרה, ולכן הבחירה בדומזווני עוברת את מבחן האמינות. באשר למבחן הפוליטיקה, אין ספק שבחירתם של מפיקי ההצגה נושאת עמה מטען חשוב, כאשר היא חושפת ביתר שאת את הנטייה שלנו לזהות את צבע העור הלבן כברירת מחדל. 

נומה דומזווני (צילום: ap)
נומה דומזווני | צילום: ap

ההצגה "הארי פוטר והילד המקולל" מתרחשת כעשרים שנה לאחר סיום סדרת הספרים, כשהארי, הרמיוני ורון הם בורגנים אפרוריים בשנות ה-40 לחייהם. היא מתמקדת באלבוס סוורוס, בנים של פוטר וג'יני וויזלי, הקורס תחת המעמסה של המורשת המשפחתית. ג'יי.קיי רולינג עצמה משתתפת בכתיבת במחזה, לצד המחזאי והתסריטאי הבריטי ג'ק תרון.  מלבד דומזווני (45), להפקה לוהק השחקן ג'יימי פארקר (36) לתפקיד הארי, ופול ת'ורנלי (36) לתפקידו של רון וויזלי. 

עוד ב-mako תרבות: