אוהבים את יצירות האמנות של אמן הרחוב הבריטי, בנקסי? מצוין, כי כעת ישנו מלון שלם שעוצב על ידו, אך הבעיה היחידה? אתם קצת תתקשו להתארח בו - שכן הוא ממוקם בבית לחם. כן, מלון "The Walled Off" - טייק על וולדורף, כך אפשר להניח - ממוקם ממש מנגד למחסום שמפריד בין ישראל לשטחים הפלסטיניים בגדה המערבית ומציע למטיילים אטרקציה אמנותית (וגם חברתית ופוליטית, מן הסתם).

במקום, שהגדרתו נעה בין מלון, מוזיאון, מיצג מחאתי ואפילו גלריה, תמצאו שלוש קומות ובהן עשרה חדרים, כשהאמן הגדיל (או הקטין?) לעשות כשאמר שיש לו "הנוף הגרוע ביותר מכל המלונות בעולם". זאת כנראה מאחר וכל חדריו משקיפים לעבר לוחות הבטון של המחסום, חוץ מכמה מהם שגם "זוכים" להצצה לעבר שטחי ישראל.

מלון בנקסי 2 (צילום: Sakchai Lalit | AP)
והנוף, נאה בעיניכם? | צילום: Sakchai Lalit | AP

לא נשמע כל כך מפתה, נכון, אבל מתמונות של המלון נראה כי הוא מעוצב כאחרון מלונות הבוטיק (שלא נדבר על יצירותיו של בנקסי שתלויות על קירות חדריו) ובבעלותו גם סוויטה נשיאותית מפנקת, שבה מים ניתזים מתוך מיכל מים מחורר הישר לג'קוזי, חדרים במחירים רגילים בהם תוכלו להנות ממיטות קומותיים שנלקחו מבסיס צבאי נטוש, וגם חדר תה - מעין מועדון גברים בו ישנו פסנתר אוטומטי שמנגן לבד ("ווסטוורלד", משהו?).

מלון בנקסי 3 (צילום: Sakchai Lalit | AP)
כמו כל מלון בוטיק אחר, פלוס היצירות של בנקסי מעל למיטה | צילום: Sakchai Lalit | AP

לגבי החלטתו לבנות את המלון, הסביר האמן ששומר על אנונימיותו, בהצהרה משעשעת משהו, ש"מחסומים זה הדבר החם כרגע, אבל הייתי בעניין שלהם הרבה לפני שטראמפ הפך אותם למגניבים". בנקסי ביקר בבית לחם לראשונה לפני יותר מעשור, אז הותיר מאחוריו כמה יצירות על המחסום, שהפכו בינתיים ליעד תיירותי נחשק. המלון החדש צפוי גם הוא לעודד תיירות לעיר, והתקווה שלהם היא שיגדיל את מספר המועסקים, כמו גם המבקרים.

המלון ייפתח למבקרים ב-20 במרץ, וכדי לעשות לו בוקינג תצטרכו לבקר באתר. ומה לגבי מבקרים ישראלים? גם אותם מקווה צוות המלון לארח, על אף הקושי שחציית המחסום תהווה עבורם מעבר על חוק. "אני רוצה להזמין את כולם לבא הנה, להזמין אזרחים ישראלים לבקר אותנו פה", אמר מנהל המקום וויסאם סאלסאא. "אנחנו רוצים שהם ילמדו להכיר אותנו, כי כשהם יכירו אותנו זה ישבור את כל הסטריאוטיפים ודברים יחלו להשתנות".

מלון בנקסי 5 (צילום: Sakchai Lalit | AP)
זמן טוב להרהר על מה שהממלכה המאוחדת עשתה | צילום: Sakchai Lalit | AP

"עברו בדיוק מאה שנים מאז שבריטניה שלטה בפלסטין והחלה 'למקם מחדש את הרהיטים' - עם תוצאות הרסניות", אמר בנקסי. "אני לא יודע למה, אבל זה הרגיש כמו זמן טוב להרהר על מה שקורה אם הממלכה המאוחדת עושה החלטה פוליטית ענקית מבלי להבין את ההשלכות".