עשרה ימים בלבד לאחר שפירסמה את המאמר קורע הלב והמשעשע “You May Want to Marry My Husband" ("את אולי תרצי להתחתן עם בעלי") בעיתון "הניו יורק טיימס" והגיעה ליותר מארבעה וחצי מיליון קוראים, נפטרה אתמול סופרת הילדים והקולנוענית היהודיה איימי קראוס רוזנטל, והיא בת 51 בלבד. רוזנטל, שכתבה 28 ספרי ילדים, הפיקה והצטלמה לסרטונים חברתיים ופרסמה מאמרים רבים (בהם הספר "זרעים של נשיקות" שראה אור בעברית), כתבה את המאמר שהפך לוויראלי בידיעה שלא נותר לה זמן רב לחיות והיא רוצה שבעלה מזה 26 שנים, ג'ייסון, לא ישאר לבד.

המאמר שפורסם גם בתרגום לעברית בעיתון "הארץ", נפתח כשרוזנטל מספרת כי היא מנסה לכתוב את הטקסט הזה כבר זמן מה, אך השילוב בין משככי כאבים חזקים והמחסור בצ'יזבורגר עסיסי (חמישה שבועות בלי אוכל "אמיתי") מקשים עליה. היא הכריחה את עצמה לכתוב את המאמר כדי שאנשים ידעו את מעלותיו הרבות של בעלה וכך הוא יוכל למצוא לעצמו אהבה חדשה. רוזנטל כותבת כי מעולם לא הייתה חברה באתרי הכרויות דוגמאת "טינדר, באמבל או אי-הרמוני", אך על סמך 9,490 ימים של חיים משותפים עם ג'ייסון היא מפרסמת פרופיל כללי שיתאר את כל מעלותיו. בין המעלות הרבות שהיא מונה היא מספרת כי ג'ייסון הוא עורך דין שיודע להתלבש ואוהב לטייל, בשלן מצוין שמצייר ואוהב להקשיב למוזיקה. 

כך סיימה רוזנטל את המאמר: 

"אני רוצה עוד זמן עם ג'ייסון. אני רוצה עוד זמן עם ילדיי. אני רוצה עוד זמן ללגום מרטיני במועדון הג'אז 'גרין מיל' בימי חמישי בערב. אבל זה לא יקרה. כנראה שנותרו לי ימים ספורים להיות אדם על הכוכב הזה. אז למה אני עושה את זה? 

"אני מסיימת לכתוב בולנטיינ'ז דיי, והמתנה המקורית ביותר, כזו שלא מגיעה באגרטל, שאני יכולה לקוות לה, היא שהאדם הנכון יקרא את זה, ימצא את ג'ייסון וסיפור אהבה חדשה יתחיל.

"אני משאירה בכוונה מקום ריק בסוף הטקסט כדי לתת לכם מקום להתחלה החדשה שאתם ראויים לה". 

כאמור, אתמול (ב') היא נפטרה בביתה שבשיקגו כתוצאה מסרטן השחלות, אותו גילתה בספטמבר 2015. היא השאירה אחריה את בעלה ג'ייסון ושלושת ילדיהם. בהצהרה שמסר הבעל לאחר מותה, כתב: "כשקראתי את המילים שלה בפעם הראשונה, הייתי המום מהיופי, קצת מופתע מרמת הפרוזה בהתחשב במצבה הגופני, וכמובן, קרוע לרסיסים רגשית". יהי זכרה ברוך.

איימי קראוס רוזנטל מרצה ב-TED: