אין תמונה
"בית מטבחיים 5"
פסטיבל עכו לתיאטרון, שייפתח בחול המועד סוכות, חוגג 36 שנים להיווסדו. בפסטיבל השנה יועלו 40 הצגות מחמש מדינות במשך ארבעה ימים. השנה ישיק הפסטיבל לראשונה מסגרת בינלאומית שתחשוף את הקהל המקומי ליצירות פרינג' עולמיות ולכיתות אמן עם יוצרים מחו"ל. בפסטיבל יתארחו חאף דה גראף, מנהל ארגון "Dutch Culture" העוסק ביחסי תרבות בינלאומיים בהולנד; ג'וליאן קאדי, מנהל פסטיבל הפרינג' בברייטון; ומנהלי פסטיבלי פרינג' מאמסטרדם, שטוקהולם ועוד.

הוועדה האמנותית של הפסטיבל, בראשות המנהל האמנותי גיל אלון, בחרה השנה תשע הצגות שיועלו בהופעות בכורה, ובהן: "Practice Makes Perfect" של אמנית שעברה תאונה והפכה לנכה; "יאבלק", המבוססת על תאונה מחרידה בניו יורק במהלכה נשרפו נשים שנלכדו במתפרה; "בית מטבחיים 5", מחזמר-אופרה בהשראת ספרו של קורט וונגוט, ועוד. בין היוצרים והשחקנים בפסטיבל: ערן בן זאב, סיון הנדלסמן, אופיר בן שמעון, מירב דגן, יעל טל ועוד. בפלטפורמה הבינלאומית יתארחו ג'ון מוראן האמריקאי, שחקניות המופע "Antiwords" הצ'כי, חברי קבוצת "Almost Human" האנגלית-הולנדית, חברי התיאטרון הלאומי של מקדוניה, רקדני תיאטרון מחול מסין ועוד.

אין תמונה
"בית מטבחיים 5"

לצד ההצגות יתקיימו אירועי חוצות, תיאטרון רחוב, מיצגים, מופעי מוזיקה ומחול ועוד. המבקרים יוזמנו להתארח גם בסוכת הפסטיבל וליהנות מפעילויות יצירה לילדים, בכניסה חופשית ללא תשלום. ראש העיר עכו, שמעון לנקרי, אמר כי "פסטיבל עכו לתיאטרון ישראלי אחר נחשב לאחד הפסטיבלים המובילים בתרבות, אייקון תרבותי בפני עצמו שהפך לשם דבר ממשיך כל הזמן ליצור ולחדש ונותן במה ליוצרים ולשחקנים. אנו שמחים לברך את היוצרים, המחזאים, הבמאים, המפיקים והשחקנים הרבים הנוטלים חלק בפסטיבל ומאחלים לקהל הרב ולתושבי העיר עכו חוויית תיאטרון אחר, מרתקת ומהנה". מנכ"ל הפסטיבל, אלברט בן שלוש, אמר כי הפסטיבל "ממשיך בדרכו היצירתית בבניית דור ההמשך של התיאטרון הישראלי .מרחב הפעולה באתרים קסומים משרים על היוצרים ארומה וניחוח המשפיעים על היצירה ועל הצופים". המנהל האמנותי גיל אלון הוסיף כי "נאספו הצגות המתכתבות עם אמנויות אחרות ובודקות איתן את הגבולות. תיאטרון המשלב אופרה, מיצג, מחול, להטוטנות, וידאו, תנועה ומוזיקה חיה. אפשר לראות השנה באופן ניכר את הקול הנשי, יש כאן אוסף מרתק של יוצרות, מעצבות ומבצעות המביאות אל קדמת הבמה את הנושאים הבוערים שבנפשן".

פסטיבל עכו יערך בין ה-28.9 ל-1.10 . מחירי הכרטיסים: 40-70 שקלים