מיכל בן נפתלי זכתה הערב בפרס ספיר לספרות מטעם מפעל הפיס. בטקס שנערך בנמל תל אביב הוכרזה בן נפתלי, מחבר "המורה" (שראה אור בהוצאתכתר), כזוכה בפרס הגדול ששוויו 150 אלף שקלים. בן נפתלי גברה על ארבעת הסופרים האחרים שנכללו ברשימה המקוצרת של הפרס: יניב איצקוביץ' ("תיקון אחר חצות", כתר), מיה לוי-ירון ("אישה בשמלה ירוקה", הקיבוץ המאוחד), שמעון צימר ("לפעמים הבית הוא רוצח", אפיק) וננו שבתאי ("ספר הגברים", כתר). בפרס ספר הביכורים בשווי 40 אלף שקלים זכה איתן דרור-פריאר עבור "האצבעות על הגבעה" (עם עובד). בראש חבר השופטים עמדה ד"ר עדנה רפלן-הגלר, ובוועדה ישבו איל שגיא ביזאוי, מיה סלע, פרופ' יערה בר און, ד"ר נטשה גורודינסקי, פרופ' עדיה מנדלסון מעוז ופרופ' אברהם בלבן. 

"המורה" הוא הרומן הראשון שכתבה בן נפתלי, המלמדת בחוג לספרות באוניברסיטת תל אביב ושימשה כמרצה במוסדות לימוד נוספים, וכן עוסקת בעריכת ספרים ובתרגום. בן נפתלי פרסמה עד כה שישה ספרים - ספרי עיון ונובלות. בעבר זכתה בפרס היצירה לסופרים ומשוררים.

במרכז "המורה" עומדת גיבורה המבקשת לפענח את חידת חייה של אלזה וייס, מורתה העריצה לשעבר, שהתאבדה בקפיצה מהגג. אלו היו נימוקי חבר השופטים לזכייה: "לאט, בשקט, בפשטות, ללא התלהבות או התלהמות, כדרכה של הגיבורה, שוטחת בן נפתלי את סיפור חייה הטרגי של המורה, גברת אלזה וייס. וייס היא מהגרת מהעולם הישן שהקימה בתל אביב בית צנוע ומקיימת אורח חיים סגפני. הספר נפתח בסוף הסיפור, לכאורה. מכאן נפרס עברה באופן מחושב ומצמית, עבר שהוא כאדים המרעילים את הוויית חייה והופכים אותם להישרדות-גרידא, בבדידות נוראה. לכאורה, כיוון שסוף הסיפור של המורה הוא למעשה ראשית סיפורה של המספרת, המתבוננת ממרחק שלושים שנה במורתה הבלתי-ניתנת-לאהבה ומפענחת את לוז קיומה. באזמל מושחז היטב, בפעולה מדויקת וחדת הבחנה, ביכולת הפשטה ובקפדנות שלא הייתה מביישת את המורה, מנתחת בן נפתלי וחושפת את סוד קיומה. ביד בטוחה היא הופכת את סיפורה העצוב להרפתקה מרטיטה הדומה לגילוי יבשת חדשה. בן נפתלי מטפלת ביראת כבוד בגיבורתה, ניצולה נטולת גבורה. אלזה וייס תיעבה ביטויים חזקים ומילים סוערות, והגזמה מכל סוג; כך גם המספרת. בן נפתלי נוגעת בספרה באחד הפצעים המדממים של החברה הישראלית מבלי להלום בראש הקוראים בפטיש הקורבנות והאשמה. השואה עדיין אתנו, כרקעה של הטרגדיה וכגורם מניע, אך לא כמהות הסיפור".

פרס ספיר הוענק זו השנה ה-16. בין זוכי הפרס בעבר: חיים סבתו ("תיאום כוונות"), דויד גרוסמן ("מישהו לרוץ איתו") ויורם קניוק ("תש"ח"). בשנה שעברה זכתה בו אורלי קסטל בלום עבור "הרומן המצרי". מלבד הפרס הכספי תזכה בן נפתלי גם בתרגום ספרה לערבית ולשפה זרה נוספת על פי בחירתה. בנוסף ירכוש מפעל הפיס מהדורה של 500 ספרים מספרי הרשימה הקצרה של המתמודדים על הפרס אשר יחולקו בספריות ציבוריות.