הארי פוטר קוודיץ' (צילום: Warner Bros)
תפוס את הסניץ' | צילום: Warner Bros
מותגי ענק כמו "הארי פוטר" לא הולכים לעולמם כשהספר האחרון יוצא למדפי הספרים. אחרי שהסרטים והמחזות, המתקנים והמרצ'נדייז המקוריים עשו את שלהם, תמיד אפשר לייצר תוספת קטנה ולהחזיר את השיגעון אל הכותרות. זה בדיוק מה שעשתה ג'יי קיי רולינג ביום שישי, כששיחררה סיפור חדש מעולם הקוסמים האהוב שלה.

"ההיסטוריה של גביע העולם לקווידיץ'" (History of The Quidditch World Cup) הוא סיפור קצר בן 2,400 מילה, שעלה לאתר הרשמי שלה Pottermore. כפי שבטח ניחשתם, הספר יעסוק בסיקור כמה מהמשחקים המסקרנים ביותר שהתרחשו בתחרות הספורט היוקרתית ביותר בעולם הקוסמים. למוגלגים שביניכם נסביר שקוודיץ' הוא משחק המתנהל על גבי מטאטאים ובו מתחרות שתי קבוצות של קוסמים. מטרת המשחק היא להעביר את הכדור (הקרוי קוואפל) אל תוך אחד משלושת החישוקים שעליהם מגינה הקבוצה היריבה. המשחק מסתיים כשאחת הקבוצות מצליחה לתפוס את הסניץ', כדור קטן, זהוב וממזרי.

הארי פוטר קוודיץ' (צילום: Warner Bros)
כל מה שרציתם לדעת על קווידיץ' ופחדתם לשאול | צילום: Warner Bros
זהו רק החלק הראשון מתוך המיני פרויקט של רולינג, כשהחלק השני צפו להיחשף ב-21 במרץ. החלק הראשון יעסוק בעיקר ברקע על הגביע העולמי, מידע על התחרות ומבחר סיפורים על אירועים מעוררי מחלוקת מתוכו. החלק השני יסקור בפירוט משחקים חשובים מהתחרות (שנערכת אחת לארבע שנים) מאז 1990. שני הסיפורים יהיו זמינים למנויי האתר (ההרשמה בחינם).

זוהי רק ההקדמה לפרויקטים הגדולים באמת עליהם עובדת הסופרת שהפכה למיליארדרית. בשנה שעברה הכריזה רולינג שתכתוב תסריט לסרט ספין אוף שיתרחש בעולם הקוסמים שנים רבות לפני הולדתו של הארי. "Fantastic Beasts and Where to Find Them" היה אחד מספרי הלימוד בהוגוורטס והסרט יציג את הגיבור שלו, ניוט סקמנדר, שיוצא למסע מסוכן במטרה למפות ולתעד את מגוון היצורים החיים בצד הקסום של העולם. בנוסף עובדת רולינג גם על הצגת תיאטרון, שתתמקד בחייו של הארי לפני שיצא להוגוורטס.

עוד בערוץ התרבות