התופת דן בראון (צילום: אמאזון)
דן בראון עושה את זה שוב | צילום: אמאזון

באתר האינטרנט הפופולארי "אמאזון" דירגו את 20 הספרים הכי נמכרים של השנה החולפת. החישוב התבצע לפי מכירות פיזיות בתוספת מספר העותקים שנמכרו ל"קינדל". אם 2012 הייתה שייכת ל"חמישים גוונים של אפור", 2013 היא השנה של המותחנים כשאת המקום הראשון תופס ספרו של דן בראון ("צופן דה וינצ'י", "מלאכים ושדים"), "התופת". בספרו החדש מחזיר בראון את כוכב ספריו, רוברט לנגדון - חוקר הסמלים מהארוורד, לפצח חידה נוספת והפעם כזאת שמבוססת על "התופת" של דנטה. מלבד מכירות מצוינות, זכה הספר גם לתשבוחות מהמבקרים ולא עבר יותר מדי זמן לפני שתורגם לעברית.

את השליטה הבלתי מעורערת של המותחנים אפשר לראות גם בהמשך הרשימה שכוללת לא פחות מ-3 ספרים מבית היוצר של סופר המתח האמריקאי ג'יימס פיטרסון. השלושה הם: "Alex Cross, Run" (מקום 11) - פרק נוסף בסדרת ספרי המתח שמבוססת על דמותו של הבלש אלכס קרוס, 12th of Never (מקום 13) - חלק מסדרה נוספת של פיטרסון בשם "Women's Murder Club" ו-"Second Honeymoon" (מקום 16). גם מקומם של הסופרים המצליחים לי צ'יילד, ג'ון גרישם ודיוויד באלדאצ'י לא נפקד מהרשימה. כל אחד מהשלושה הוציא השנה ספר אחר בז'אנר המותחנים והפשע. יותר מכל דבר, 2013 השאירה את הקורא שלה במתח.

Damaged מותחן אירוטי (צילום: אמאזון)
גם ספרות מופת יש ברשימה | צילום: אמאזון
אבל גם ליחה של ז'אנר האירוטיקה לא נס לחלוטין. "מחוברת אליך", הספר השלישי בטירלוגיה של סילביה דיי, שגם תורגם לעברית, הגיע למקום השמיני ברשימה. הספר מתואר כאפילו יותר לוהט מהשניים שקדמו לו. לצידו נמצאים ברשימה גם "Damaged" של H.M. Ward (מקום 14),  The Billionaire’s Obsession: The Complete Collection" מאת J.S. Scott (מקום 18) ו- Surrender Your Love" של J.C. Reed (מקום 19). שלושתם מבוססים על הנוסחה המנצחת של שם בדוי (שתי אותיות ושם משפחה) וסיפור על עלמה ענוגה, מיליונר חתיך וכמה טאבואים שעדיין לא נחצו.

מי שלא ממש בקטע של מותחנים או אירוטיקה, יכול למצוא את מבוקשו דווקא במקומות הראשונים ברשימה. הספר שכתבה ג'יי קיי רולינג בשם "בדוי" - "קריאת הקוקיה" נכנס למקום השלישי ו"קולות מין ההרים" של חאלד חוסייני הוא השני הנמכר ביותר ב"אמאזון" השנה. שני הסופרים אהובים מאוד גם על הקהל הישראלי. מי שמאס בפרוזה באופן כללי, מוזמן ללמוד דבר או שניים משריל סנדברג, סמנכ"לית התפעול של פייסבוק. "לפרוץ קדימה: נשים, קריירה והרצון להנהיג", בו היא תורמת מנסיונה בנושאים כמו נשים, עסקים וטכנולוגיה, הגיע למקום החמישי. קריאה מהנה!

>> בואו לפייסבוק שלנו