ג'יי קיי רולינג (צילום: Ben A. Pruchnie, GettyImages IL)
לא יכולה להפסיק. ג'יי קיי רולינג | צילום: Ben A. Pruchnie, GettyImages IL
היא אמנם נשבעה שהותירה מאחור את עולמו של הארי פוטר, הקוסם הצעיר שהפך אותה לאחת הנשים המפורסמות והעשירות בעולם – אבל נראה שג'יי קיי רולינג מתקשה לעמוד במילתה.

רק לפני חודש פרסמה רולינג סיפור קצר באתר המעריצים הרשמי "Pottermore", שסקר את חייהם של הארי, הרמיוני ורון מנקודת מבטה של כתבת הרכילות ריטה סקיטר, וכבר השבוע התפרסם באתר סיפור נוסף פרי עטה.

גם כאן לא מדובר בסיפור ממש אלא יותר בערך ביוגרפי בן 500 מילה שעוסק בדמות מרתקת במיוחד – סלסטינה וורבק, הידועה בכינויה "המכשפה המזמרת". וורבק כבר הוזכרה בעבר בספרי "הארי פוטר" כשאמו של רון, מולי וויזלי, האזינה לאחד הלהיטים שלה ברדיו "גלי קסם" – אך רולינג מעולם לא התעכבה על ההיסטוריה שלה, עד עתה.

הסיפור לא נוגע בחייהם של גיבורי הספרים המוכרים אלא מגולל את קורותיה של הזמרת המפורסמת, מילדותה עם אביה הקוסם ואימה השחקנית המוגלגית הכושלת, דרך לימודיה בבית גריפינדור בהוגוורטס ועד לחייה האישיים היום. סלסטינה, מסתבר, היתה נשואה לזמן קצר לרקדן ליווי שלה, התחתנה עם המנהל האישי שלה (וילדה לו בן) ואחרי עשור עזבה אותו לטובת המלחין אירווינג וורבל.

אין תמונה
יש שלושה כרטיסים באמצע?
"סלסטינה היא אחת מהדמויות ה'שוליות' האהובות עליי בסדרה, והיוותה חלק מעולמו של פוטר מאז שנוצר", כותבת רולינג בהערה אישית בסוף הסיפור. "למרות שמעולם לא ראינו אותה במהלך שבעת הכרכים של הסדרה, תמיד דמיינתי שהיא מזכירה את שירלי באסי במראה ובסגנון. גנבתי את השם שלה מחברה שאיתה עבדתי לפני שנים במטה של אמנסטי בלונדון. השם 'סלסטינה' פשוט התחנן שארים אותו ואחבר אותו למכשפה זוהרת".

המנויים לאתר יוכלו לקרוא את הסיפור החדש וגם להאזין לשיר "גנבת את הקלחת שלי, אבל לא תוכל לקבל את לבי" בביצוע זמרת אלמונית. וורבק אף הוציאה כמה שירים מפורסמים שמוזכרים בספרים, ביניהם "קלחת מלאה אהבה לוהטת", שכולל את השורות: "בחש לי בקלחת, ואם תעשה את זה נכון ארקח לך אהבה חזקה ולוהטת שתחמם אותך הלילה".

דמותה של וורבק הולכת ותופסת מקום של כבוד בקאנון של הסדרה: המבקרים באטרקציה של "הארי פוטר" באולפני יוניברסל יכולים אפילו לצפות בהופעה חיה של זמרת שמגלמת אותה ושרה את שיריה. ולמרות שרולינג מתעקשת שביססה את דמותה של סלסטינה על שירלי באסי, נראה שביוניברסל חשבו על שילוב שמזכיר יותר את וויטני יוסטון הצעירה עם ג'ניפר הדסון – או במילים אחרות, ביונסה.