ג'ורג' ר.ר. מרטין רק בן 65, אבל לא מעט אנשים מודאגים שסדרת "שיר של אש ושל קרח" שלו לא תושלם לפני שיילך לעולמו. "אני מוצא את השאלה הזו די מעליבה, לאנשים יש השערות על המוות שלי ועל הבריאות שלי", סיפר הכותב בראיון לעיתון שוודי. "שילכו להזדיין כל האנשים האלו", אמר בהומור תוך כדי שהוא מוציא אצבע משולשת. מרטין הסביר שהסיבה שהכתיבה שלו מתעכבת היא משמעת העבודה שלו, אותה הוא מתחזק מאז שהחל לכתוב באופן מקצועי בשנת 1971.

"אני לא יכול לכתוב יותר מהר מהקצב שלי. אני מכיר את עצמי. אני מכיר את שיטות העבודה שלי. אני לא עובד כשאני מטייל, אני לא עובד במלונות, אני לא עובד בשדות תעופה, אני לא עובד ברכבות". בימים אלו כותב מרטין את הספר השישי בסדרה - "The Winds of Winter". למרות זאת הוא מסרב להתחייב לתאריך הפצה, או לספק הצצה אל חומרים שכבר נכתב. לאחר שייצא ספרו השישי, הוא מתכנן לחתום את הסדרה עם ספר שביעי בשם "A Dream of Spring".

"אני צריך לכתוב מהר יותר", הודה לא מזמן מרטין בראיון, אך בו בעת הצהיר שהוא לא מבטיח שום דבר -  "אני לא מבטיח כלום. הבנתי מזמן שכשאתה אתה מסתכל על המשימה הכוללת, על הקתדרלה שצריך לבנות, זה נראה כל כך מרתיע שאתה רוצה להניח הכל בצד ולשחק במשחקי מחשב". מרטין אף הצהיר שהוא מרגיש בנוח עם החופש האמנותי שיוצרי סדרת "משחקי הכס", לוקחים לעצמם בעיבוד הטלוויזיוני של סדרת הספרים. "אני מאוד מרוצה ויש לי אמון בכך שהסדרה נאמנה לספרים, אבל זה לעולם לא יהיה אותו הדבר", אמר הסופר ל"וניטי פייר" בחודש מרץ האחרון.