אבידה גדולה לעולם התרבות הישראלי: מיכה לבינסון, אחד מבמאי התיאטרון המוערכים בישראל נפטר הלילה בשנתו, והוא בן 65. ההודעה על מותו נמסרה על ידי תיאטרון "הקאמרי", בו הוא עבד בימים אלה על בימוי ההצגה "סוס אחד נכנס לבר", אותה כתב יחד עם אבנר בן-עמוס לפי ספרו של דוד גרוסמן. בעקבות פטירתו הופסקו החזרות להצגה.

לבינסון נולד בירושלים בשנת 1952, אביו (אברהם לבינסון) היה צייר ונחשב לאחד מחלוצי תחום הפרסום בישראל ואמו (רות לבינסון) צ'לנית. הוא שירת בגלי צה"ל ושימש ככתב, עורך ומגיש של תכניות תרבות ומוזיקה ובהמשך שימש ככתב צבאי בזמן מלחמות יום כיפור ולבנון הראשונה. בשנות השמונים נסע ללמוד באוניברסיטת ניו-יורק, שם סיים תואר ראשון בקולנוע ותואר שני בבימוי תיאטרון. כשחזר לישראל ביים לבינסון הצגות תיאטרון רבות ואף את האופרה "דון ג'ובאני". בין ההצגות שביים ניתן למנות את "מותו של סוכן", "איש הפיל", "ביבר הזכוכית", "קומדיה של טעויות", "השוטר אזולאי" ועוד רבות.

הוא גם שיחק בתפקידים רבים בקולנוע ובטלוויזיה הוא גילם את הפרופסור יהודה גרוסמן בסרטו המועמד לאוסקר של יוסף סידר, "הערת שוליים", לצידם של שלמה בראבא וליאור אשכנזי, ובסרטו האנטי מלחמתי של חיים בוזגלו, "עונת הדובדבנים", לצידם של אלון אבוטבול וגיל פרנק. בטלוויזיה גילם עורך דין בדרמה הקומית "אמאל'ה" של אורנה בנאי, השתתף בעונה השנייה של הדרמה "ילדי ראש הממשלה" וגם בסדרה "הצורף". 

מיכה לבינסון בחזרות ל"סוס אחד נכנס לבר" (צילום: התיאטרון "הקאמרי")
לבינסון עם צוות ההצגה "סוס אחד נכנס לבר" | צילום: התיאטרון "הקאמרי"

מיכה לבינסון אף שימש בתפקידים ציבוריים בתחום התרבות - הוא שימש כמנהל האומנותי של פסטיבל ישראל בין השנים 1994-2001 וכמנכ"ל בית הספר למשחק "בית צבי" בשנים 2009-2014. עם היוודע דבר מותו אמר מנכ"ל בית צבי, דוד בנימין: "משפחת בית צבי המומה וכואבת על פטירתו הפתאומית של מיכה לבינסון, מנכ"ל בית הספר בין השנים 2009-2014. מיכה הביא עמו לתפקיד ניסיון רב שנים כבמאי, לצד מאגר בלתי נדלה של ידע תרבותי עצום והותיר חותם על תלמידיו לאורך השנים. מיכה זכור לכולנו כמי שהקפיד על אנושיות לצד מקצוענות בלתי מתפשרת. אנו משתתפים בצערם הכבד של רחל, איתמר ואדם וכל משפחת לבינסון. בתחילת כל הצגה הערב, ייאמרו דברים לזכרו של מיכה". הוא השאיר אחריו אישה, רחל, ושני בנים - איתמר ואדם. הלוויתו תערך מחר בשעה 15:00 בבית העלמין בקרית שאול. 

לבינסון לצד ליאור אשכנזי בקטע מתוך "הערת שוליים":