הסופר גבריאל גרסיה מרקס, שהלך לעולמו בשבוע שעבר, השאיר מאחוריו טיוטה לרומן שהחליט לא לפרסם בעודו בחיים, כך סיפר כריסטובאל פרה, עורך הוצאת הספרים בה פרסם גרסיה מרקס את כתביו.

לפי העורך, משפחתו של הסופר עדיין לא החליטה האם לאשר את פרסום הספר ולא יצרה קשר עם בתי הוצאה לאור. כותרת הספר תהיה "En Agosto Nos Vemos" (נתראה באוגוסט) וקטע מתוכו פורסם כבר בעיתון הספרדי La Vanguardia.

הספר מתאר את סיפורה של אישה נשואה בשנות החמישים לחייה, שנוסעת לפקוד את קבר אמה שממוקם באי טרופי. בפרק שפורסם, בעל הגוון האירוטי, היא מנהלת רומן עם גבר בן גילה. האי בו הם מתגוררים מתואר כמקום חם, מלא מוזיקה ומאופיין באווירה אקזוטיות. יש שמשווים את כתב היד לספרו האחרון של גרסיה מרקס "זכרונות מהזונות העצובות שלי", שיצא לאור בשנת 2004, ונגע גם הוא בנושאים כמו אהבה, מיניות והתבגרות. נראה כי שני הספרים נכתבו באותה תקופת זמן.

בינתיים בקולומביה, מולדתו של גרסיה מרקס, מוקירים את זכרו של הסופר. בבוגטה נערך קונצרט ענקי לזכרו בו נערמו אלפי ורדים צהובים, הצבע האהוב על הסופר זוכה פרס הנובל. בנוסף, מתוכנן מרתון קריאה ענקי ביותר מאלף ספריות בהן הופצו עותקים מספרו " אין לקולונל מי שיכתב אליו". ממשלת קולומביה גם תקיים תחרות שנתית על שם הסופר, לסיפור הקצר הטוב ביותר שיכתב בספרדית מדי שנה. הזוכה בתואר יקבל מאה אלף דולר.

גרסיה מרקס הלך לעולמו ב-17 באפריל השנה מסיבוכים של דלקת ריאות, הוא היה בן 87 במותו. מרקס נחשב לאחד מגדולי הסופרים של המאה ה-20. בין ספריו המפורסמים ביותר "אהבה בימי הכולירה" ו"מאה שנים של בדידות".