האם אחד האנשים החמקמקים ביותר בעולם נתפס בעין המצלמה דווקא בישראל? ייתכן. ישראלית ששוטטה בקניון הארנה בהרצליה הצליחה לצלם גבר שעשוי להיות בנקסי - אמן הגרפיטי המפורסם שתערוכה מיצירותיו תיפתח מחר בישראל.

בווידאו שעלה לאתר "Daily Mail" נראה גבר עם כובע דייגים ומכנסיים בדוגמת הסוואה, עם ציוד של אמן גרפיטי בידיו. האישה שתיעדה את הגבר סיפרה לאתר: "הקניון בו התערוכה מוצגת נפתח בשעה עשר בבוקר, מי שצריך להיכנס אליו בשעה מוקדמת יותר צריך לחתום בשמו. כשהגעתי לקניון ובאתי לחתום את שמי, ראיתי אותו שם ושאלתי את המאבטח 'מי זה?', והוא ענה שזה אמן מאנגליה". הצלמת הזריזה מיהרה להיכנס לחלל התערוכה ותפסה את בנקסי במה שנראה כמו תיקונים אחרונים. האמן המתעתע קלט שהוא מצולם ומיהר להסתיר את פניו, ללא הצלחה.

 

בספטמבר טען העיתונאי קרייג וויליאמס כי בנקסי הוא המוזיקאי הבריטי רוברט דל נג'ה מההרכב האלקטרוני "מאסיב אטאק". אחת ההוכחות הבולטות בתחקיר של וויליאמס נגעה לעובדה שעבודותיו של בנקסי הופיעו בסמוך להופעות הלהקה מסביב לעולם. "מאסיב אטאק" לא מתכננים הופעה בישראל בימים אלה, אבל הדמיון בין הגבר שצולם בהרצליה לדל נג'ה אכן בולט.

בנקסי ורוברט דל נג'ה (צילום: צילום מסך טוויטר)
בנקסי ורוברט דל נג'ה | צילום: צילום מסך טוויטר

עם זאת, על פי "הארץ" ייתכן שמדובר בכלל בג'יימס איים (המוכר גם בכינויו Ame72), אמן גרפיטי בריטי שמתגורר בישראל (מוכר בדמות הלגו המעטרת רבות מעבודותיו) וצפוי להציג תערוכה משלו בקניון. וייתכן גם שמדובר בטריק שיווקי שנועד לקדם את התערוכה החדשה.

"The Art of Bansky", שתציג בארנה עד ה-18 באפריל, כוללת כ-80 עבודות של בנקסי. הרצליה היא העיר הרביעית בעולם בלבד שבה הוצגה התערוכה עד היום. בנקסי עלה לכותרות בישראל לאחרונה גם לאחר שפתח במפתיע מלון בוטיק בבית לחם.

 

בנקסי מתוך התערוכה בישראל (יח``צ: יוסי ממיה,  יחסי ציבור )
מתוך The Art Of Banksy ב"ארנה" הרצליה | יח``צ: יוסי ממיה, יחסי ציבור
בנקסי מתוך התערוכה בישראל (צילום: יוסי ממיה,  יחסי ציבור )
מתוך The Art Of Banksy ב"ארנה" הרצליה | צילום: יוסי ממיה, יחסי ציבור