"משחקי הכס" בואניטי פייר (צילום: Vanity Fair)
חאליסי בהלם | צילום: Vanity Fair
ג'ורג' ר. ר. מרטין, האיש שעומד מאחורי סדרה הספרים "שיר של אש ושל קרח", עליה מבוססת "משחקי הכס", התראיין לאחרונה למגזין ה"רולינג סטון". בראיון סיפר מרטין על ההשראה ההיסטורית מאחורי הדמויות והאירועים שמתוארים בספר.

בין דבריו של מרטין אפשר היה למצוא כמה הפתעות. הספרים, למשל, כמעט ולא כללו דרקונים. מרטין הצהיר שידע שהסמל של בית טארגאריין יהיה דרקון, אבל לא היה בטוח שהדרקונים צריכים להיות חלק מהסיפור. "דיברתי עם חברתי, הסופרת פיליס אייזנשטין. היא אמרה לי: "ג'ורג', זה ספר פנטזיה, חייבים להיות דרקונים". היא שכנעה אותי וזוהי הייתה ההחלטה הנכונה".

מרטין מספר שכמו המעריצים המושבעים, גם הוא סבל מ"החתונה האדומה". את כתיבת החלק הזה הוא דחה לרגע האחרון, וניגש אליה רק לאחר שסיים את כתיבת "סופת החרבות". "הייתי צריך לחזור אחורה ולהכריח את עצמי לכתוב את זה", סיפר מרטין. "אהבתי את כל הדמויות כל כך, אבל ידעתי שזה חייב להיגמר. החתונה האדומה הטלוויזיונית הייתה אפילו גרועה יותר מבספר. הם הביאו את טליסה ההריונית, מה שלא קרה בספר. אז היינו צריכים להראות אישה הריונית נדקרת שוב ושוב בבטן שלה".

ג'ורג' מרטין (צילום: Alberto E. Rodriguez, GettyImages IL)
מפנטז על הלגיונר הרומי | צילום: Alberto E. Rodriguez, GettyImages IL
בנוסף, חשף הסופר שאת ההשראה לחומת הצפון שאב מההיסטוריה הרומית. ב-1981 התארח מרטין באנגליה והגיע לגבול של המדינה עם סקוטלנד,שם ראה את חומת אדריאנוס, שנבנתה על ידי האימפריה הרומית כדי לסמן את גבול האימפריה ולהדוף אויבים. "נעמדתי שם ודמיינתי איך זה להיות בלגיון הרומי. כשאתה כותב פנטזיה הכל יותר גדול וצבעוני, אז הפכתי את החומה ליותר ארוכה מהמקור, גבוהה יותר ועשויה מקרח".