הארי פוטר הספר המקורי
העותק המיוחד בכתב ידה של רולינג

כל ספר הוא עולם ומלואו, אבל יש ספרים שכנראה שווים יותר מאחרים. בית המכירות הפומביות סות'ביס קיים אתמול (רביעי) אירוע מיוחד בו הוצאו למכירה עותקים מיוחדים של 50 ספרים מפורסמים. מדובר במהדורות הראשונות בהחלט שנכתבו וצוירו על ידי הסופרים עצמם, כולל שרבוטים מקוריים, הערות ותוספות אישיות שנכתבו בין השורות המוכרות כל כך למעריצים.

הספר שנמכר בסכום הגבוה ביותר הוא הגרסה המקורית של "הארי פוטר ואבן החכמים", הספר הראשון במעללי הארי פוטר וקורותיו בהוגוורטס, בית הספר לקוסמים, שהפך מאוחר יותר לסדרת הספרים הנמכרת ביותר בהיסטוריה. כשהפטיש נחת בפעם האחרונה נעצרה הספירה על סכום של 150,000 ליש"ט, שהם כ-900 אלף שקל. בספר מספקת רולינג בכתב ידה פרטים בלעדיים מאחורי הקלעים, כמו האופן שבו הומצא משחק הקווידיץ' המפורסם. רולינג התעקשה שבחוזה המכירה יאפשר לקונה לעשות בו שימוש אישי בלבד ולא למטרות מסחריות.

מהדורות מיוחדות נוספות שנפלו לידיהם המתרגשות של מעריצים בעלי ממון היו "Death of a Naturalist" של זוכה פרס הפוליצר, שיימוס הייני (94 אלף שקל), יומנה של ברידג'ט גונס של הלן פילדינג (22 אלף שקל) והארנבת עם עיני הענבר של אדמונד דה וואל. בסך הכל נאספו במכירה כ-2.5 מיליון שקל, שנתרמו כולם לצדקה.

>> בואו לעמוד הפייסבוק שלנו