הי ג'ים.

"הי".

ההופעה הקרובה שלך בתל אביב מצטרפת לגל של קומיקאים אמריקאים שמגיעים להופיע כאן. איך ההרגשה לספר את הבדיחות המאוד-אמריקאיות שלך לקהל זר?

"האמת היא שזה מעניין. טוב, בדרך כלל יש עיכוב קל בתגובות לבדיחות שלי, אבל היות וזאת לא ההופעה הראשונה שלי בישראל אני יודע שההבנה של הקהל הישראלי באנגלית היא טובה. האמת? הרגשתי יותר הבדל כשהופעתי באנגליה מול קהל בריטי שתרבותית שונה מהאמריקאים הרבה יותר. אני מרגיש שבכל מקרה אני מרוויח מהסיטואציה כי השאיפה שלי היא להסתובב בעולם ואם יש קהל שרוצה לשמוע אותי זה מצוין. מובן שבמדינות שונות יש דברים מסוימים שפחות עובדים ואני רק לומד מזה".

הקהל הישראלי הוא מאוד פוליטי.

"אני משתדל לקחת הפסקה מעיסוק בפוליטיקה, בין אם זה בישראל או בארצות הברית. התכנית שלי היא להגיע לישראל עם כל המשפחה שלי (גפיגן נשוי לג'יני, שהיא גם שותפתו ליצירה, ואב לחמישה - ב"ב) מספר ימים לפני ההופעה, מה שיאפשר לי לחקור לעומק את האזור. בביקור הקודם שלי ב-2010 יצא לי לבקר בקיבוץ וזאת הייתה חוויה מדהימה. אני רוצה שהפעם הטיול יהיה רציני יותר וממש נלמד את התרבות. הרושם שקיבלתי בביקור הקודם הוא שבישראל כל אדם שני הוא ארכיאולוג (צוחק). בקיצור, אני מאמין שעד המופע עצמו יהיה לי חומר מהביקור בארץ בשביל המופע".

המערכון המפורסם של גפיגן על מקדונלד'ס: 

יש משהו שזכור לך במיוחד מהביקור הקודם כאן?

"דבר ראשון, בביקור הקודם היו לנו רק שלושה ילדים ועכשיו יש כבר חמישה. אני זוכר שכשהגענו לכאן ועברנו בידוק בטחוני מעמיק על ידי הצוות של 'אל על' מאוד עניין אותם לדעת מהי סיבת הביקור שלי. כשהסברתי שאני לא יהודי - ומי שראה אותי אי פעם יודע שאני נראה די ארי - היו כמה גבות שהורמו, אבל הם עשו את העבודה שלהם. בנימה יותר רצינית, אני קתולי מאמין ואשתי ג'יני אפילו אדוקה יותר כך שלירושלים יש חשיבות גדולה עבורנו ויש לנו המון סיבות להגיע לישראל".

ההחלטה שלך לסיים את התכנית "המופע של ג'ים גפיגן" אחרי שתי עונות מצליחות התקבלה בהפתעה.

"הצילומים לתכנית היו חוויה מדהימה. צילמנו שתי עונות שאני וג'יני כתבנו את כולן, והיא גם ביימה. זה פשוט הגיע למקום בו התכנית נהייתה יותר מדי עבורנו. יש לנו בבית חמישה ילדים קטנים, בזמן שצילמנו את העונה השנייה כולם היו בטווח הגילים של 3 עד 11, ולמרות שלא היו בעיות מהותיות איתם, הבנו שזה לא יחזיק הרבה זמן. זה פשוט הגיע לנקודה בה הרגשנו אם נמשיך לעשות את התכנית לא נעשה את תפקידינו כהורים כמו שצריך".

ג'ים וג'יני גפיגן (צילום: צילום מסך, יוטיוב)
ג'ים וג'יני גפיגן | צילום: צילום מסך, יוטיוב

בשונה מקומיקאים אחרים שעוסקים הרבה בתרבות פופ, סלבריטאים וסקס, אתה מדבר במופע שלך בעיקר על אבהות, משפחה ומקדונלד'ס.

"מה שכל כך כיף בלכתוב סטנד-אפ הוא שההשראה שלי כל הזמן משתנה. אני לא צריך להחליט שאני קומיקאי שמדבר באופן קבוע על נושא ספציפי. באמת יוצא שעיקר החומרים שלי עוסקים באוכל, משפחה ובדיחות על זה שאני עצלן. כל מה שקומיקאי צריך הוא נקודת תצפית טובה על העולם ומשם אתה יכול לפתח את זה".

דבר נוסף שאתה מפורסם בו הוא היותך "קומיקאי מנומס", אתה כמעט ולא מקלל בהופעות שלך.

"טוב, אני מניח שבבסיס יש קשר לזה שאני מגיע מעיירה קטנה במערב התיכון של ארצות הברית, שם נימוסים זה עניין מהותי.  בחיי היומיום אני מקלל אבל אני מרגיש שעם הנושאים המשפחתיים עליהם אני מדבר במופע זה פחות מתאים. אני לגמרי סבבה עם זה שאמנים אחרים מקללים בהופעות שלהם, אבל לי זה פחות מתאים".

בשונה מקולגות שלך כמו סטיבן קולבר ולואי סי-קיי, אתה כמעט ולא התבטאת בנושא בחירתו של דונלד טראמפ לנשיא. נדמה שבבחירות האחרונות לא היה כמעט אמן אמריקאי שלא הביע דעה פוליטית.

"אני לא בטוח שההנחה שלך נכונה. אני רואה בעצמי אדם די א-פוליטי, אבל למען האמת אני חושב שהתמיכה של אמנים אמריקאים בהילרי קלינטון במערכת הבחירות האחרונות לא הוכיחה את עצמה. צריך להודות שלתעשיית הבידור ולאמנים האמריקאים אין כבר את אותה מידת ההשפעה בציבור שהייתה להם בעבר".

ג'ים גפיגן יופיע בהיכל התרבות בתל אביב ב-30.6. לרכישת כרטיסים