"אנימקס" - הפסטיבל הבינלאומי לאנימציה, קומיקס וקריקטורה

מה: בפסטיבל "אנימיקס", שמציין השנה 16 שנים להיווסדו, תוכלו למצוא את מיטב היצירה החדשה מכל העולם, לצד סרטי אנימציה, סדנאות, מפגשי אמן, תערוכות, פעילויות לילדים, יריד דוכני קומיקס ועוד. בין האורחים בפסטיבל יהיו מייק רייס, תסריטאי בכיר ומפיק "משפחת סימפסון", קלאוס ג'ונסון, שאייר גיבורי על כמו סופרמן, ספיידרמן ובאטמן וכן יוצרי פינת האנימציה ב"ארץ נהדרת" שיספרו על עבודתם.

מתי: 2-6 באוגוסט

איפה: סינמטק תל אביב

מחיר: 39-49 שקלים (תלוי בפעילות; מחירים מוזלים למנויי הסינמטק, לגמלאים ולחיילים)

אוגוסט במוזיאון תל אביב

מה: אגף החינוך של מוזיאון תל אביב לאומנות מציע שלל פעילויות לילדים ולמבוגרים, ביניהם מופעים ושיחי גלריה לילדים, סדנאות אמנות, סיורים משפחתיים בתערוכות, תערוכה אינטראקטיבית לכל המשפחה בנושא צילומי סלפי (הילדים בטח יאהבו), הרצאות, הקרנות סרטים ועוד.

מתי: במהלך חודש אוגוסט

איפה: מוזיאון תל אביב לאמנות

מחיר: הכניסה למוזיאון עצמו עולה 50 שקלים למבוגר, וחינמית עבור ילדים עד גיל 18; כניסה לפעילויות תעלה 15-70 שקלים, כתלות בפעילות (מלבד תערוכת הסלפי החינמית לילדים)

ROCK & PORT

מה: הופעות חיות של מיטב האמנים הישראליים בנמל תל אביב: אתניקס, אליעד, היהודים, מופע הארנבות של ד"ר קספר.

מתי: תאריכים נבחרים באוגוסט, בשעה 21:00

איפה: בארגז החול בדק הצפוני, נמל תל אביב

מחיר: ללא תשלום

תל אביב דאנס 2016

מה: מרכז סוזן דלל יקיים מופעי מחול בינלאומיים וישראליים, תוך אירוח להקות של יוצרים בולטים ועכשוויים מתורכיה, קפריסין, איטליה וסין ובכורות של יוצרים ישראלים עצמאיים. כחלק מזה, תתקיים תכנית "דאנס אספניה", בסימן 30 שנה ליחסים הדיפלומטיים עם ספרד, שתתמקד במחול ספרדי עכשווי היונק את שורשיו ממסורת הפלמנקו.

מתי: 1 באוגוסט עד ה-13 בספטמבר

איפה: מרכז סוזן דלל

מחיר: 80-260 שקלים לכרטיס

תל אביב דאנס. אייל דדון להקת המחול סול  (צילום: אראלה הצמצם הבוער,  יחסי ציבור )
גם אמיר דדון יהיה שם | צילום: אראלה הצמצם הבוער, יחסי ציבור

סיור בגן הדינוזאורים

מה: תערוכת עידן הקרח והדינוזאורים פותחת אפשרות נוספת למבקרים, והיא סיור מודרך לכל המשפחה בגן הדינוזאורים שאורכו שעה. בסיור תצאו למסע בין הדינוזאורים העצומים וחיות עידן הקרח, והקטנים יוכלו ללמוד עליהם ולהצטלם איתם, ובסוף גם לטוס בחללית זמן.

מתי: כל יום חמישי בשעה 18:00

איפה: תערוכת עידן הקרח והדינוזאורים במוזיאון ארץ ישראל בתל אביב

מחיר: הכניסה לתערוכה עולה 89 שקלים (1+1 בכרטיסי אשראי); ללא תשלום נוסף על הסיור

תרבות ללא עלות - קייטנת הצגות

מה: לקראת סיומן של הקייטנות הרשמיות של הקיץ, קניון שער הצפון מציע סדרה של מופעים וסדנאות לילדים, וביניהן הצגות "הכבש השישה-עשר", "האריה שאהב תות" ו"קריוס ובקטוס". בנוסף, בימי שני ורביעי יתקיימו סדנאות פיסול בבצק סוכר ומדע.

מתי: מועדים שונים במהלך אוגוסט

איפה: קניון שער הצפון, דרך חיפה 30, קריית אתא

מחיר: ללא תשלום

אל תתלבטו - קרקס או סרט

מה: בעיר ימים לא רצו שתתלבטו יותר מדי ומציעים לכם שתי אפשרויות בילוי: קרקס, שמציע סדנאות קרקס שונות (בלונאות, ליצנות רחוב, ג'אגלינג ועוד) וכן מופעים משתנים, והקרנות סרטים לכל המשפחה.

מתי: הסרטים יוקרנו עד ה-21.8, בכל יום ראשון בשעה 20:00; הקרקס יקיים בימי שני ורביעי עד ה-24.8 - הפעילויות בשעות 11:00-14:00 והמופעים בשעה 17:30

איפה: קניון עיר ימים, נתניה

מחיר: ללא תשלום

תערוכת "צר סיפור ק"

מה: בתערוכה מוצגים עשרה סיפורי חיים, באמצעות מיצגי וידאו מקוריים, במתחמים שונים המעוצבים כסלון ביתי, כמשרד ועוד - כך שצפייה חווייתית מובטחת. בין הסיפורים יוצגו, למשל, סיפורו של בלש פרטי עם הרבה רגשות אשם וסיפורה של חולת דמנציה בשנות החמישים, שמשגעת את בני ביתה. בנוסף, מדי ערב יתקיימו הופעות אקוסטיות ומפגשים בינאישיים בהשתתפות אמנים שונים.

מתי: עד ה-6.8, החל מהשעה 11:00

איפה: בבניין מגמת קולנוע בכפר הירוק, חנייה חופשית

מחיר: 20 שקלים לכניסה למופע, 40 שקלים לכרטיס יומי לתערוכה ו-50 שקלים לכרטיס המשלב את המופע והתערוכה

פסטיבל אופקים הבינלאומי לתיאטרון רחוב

מה: בפעם הראשונה יגיעו אל הנגב תיאטרוני רחוב מרחבי העולם. פסטיבל תיאטרון הרחוב של אופקים יכלול שמונה מתחמים של קבוצות תיאטרון רחוב, הרכבי מוזיקה מגוונים, תהלוכות, מייצגי רחוב, אטרקציות אינטראקטיביות מיוחדות ועוד.

מתי: 24-25 לאוגוסט (ימים ד' ו-ה')

איפה: אופקים (מרכז העיר) בין השעות 18:00 ל-22:00

מחיר: ללא תשלום

פסטיבל החלל "המדריך לגלקסיה"

מה: פסטיבל "המדריך לגלקסיה" מציג לראשונה בישראל מוצגי חלל בינלאומיים, ביניהם תא הפיקוד של החללית "אלמאז" שהוטסה בסודיות על ידי ברית המועצות ב-1977 ושהתה בחלל פעמיים, הלוויין הראשון שנשלח לחלל על ידי ברית המועצות ב-1957, חליפות חלל מקוריות ועוד. זאת, לצד פעילויות מיוחדות כמו מסע וירטואלי בעזרת משקפיים חכמים והדפסה תלת ממדית של דגמים מעולם החלל.

מתי: במהלך חודש אוגוסט

איפה: המדעטק, חיפה

מחיר: חינם לילדים עד גיל 5 ו-89 שקלים לכרטיס לכל השאר. תוכלו גם לרכוש כרטיס משפחתי (שני מבוגרים ושני ילדים) ב-340 שקלים

גלקסיה מדעטק. חליפת אסטרונאוט המדריך לגלקסיה מדעטק (צילום: איל אמיר,  יחסי ציבור )
מי רוצה להיכנס לחליפה? | צילום: איל אמיר, יחסי ציבור

הפנינג לילי ופעילויות במוזיאון הילדים בחולון

מה: מוזיאון הילדים בחולון מציע סיורים מודרכים עם טוויסט לגילאים שונים, ביניהם, למשל, סיור שבו הילדים ייחטפו על ידי חייזרים. לאחר הסיור, תוכלו לבקר בהפנינג שכולל הצגה קצרה, סדנת יצירה, מסלול אתגרי, צ'יזבטים ושירי לילה מסביב למדורה, שוק קח-תן של ילדים ועוד.

מתי: בכל יום חמישי במהלך חודש אוגוסט, בשעות 18:00-23:00. מתחם ההפנינג יפעל החל מהשעה 20:00

איפה: מוזיאון הילדים בחולון

מחיר: כרטיס למסלול פעילות והפנינג יעלה 80 שקלים; כרטיס להפנינג בלבד יעלה 25 שקלים לילד ו-15 שקלים למבוגר

זמרייה בעכו העתיקה

מה: אופרה, שירה ומחזות זמר בהשתתפות מאות זמרים, מקהלות והרכבי שירה באווירה של עכו העתיקה, לצד סדנאות ליודעי שירה עם מאסטרים בינלאומיים.

מתי: 7-10 באוגוסט

איפה: באולמות האבירים, בחצר המצודה, בבוסתן ובגן הקסום שליד המצודה בעכו

מחיר: 60-120 שקלים (הנחות לתושבי עכו)

מופע המחול Memo

מה: "Memo" הוא מופע מחול שיצרה הכוריאוגרפית והיוצרת הבינלאומית ענת גריגוריו. את התלבושות למופע עיצבה קבוצת נערות מיפו, במסגרת שיתוף הפעולה בין  ארגון הגג של הכוריאוגרפים ועמותת "קול הנוער" שנמצאת ביפו ומציעה הכשרת תיאטרון לבני נוער מרקע סוציו אקונומי נמוך.

מתי: ה-5 באוגוסט בשעה 14:30

איפה: מחסן 2 בנמל יפו, תל אביב

מחיר: 80 שקלים

בילי אליוט - המחזמר

מה: הגרסה הישראלית למחזמר שהפך לקלאסיקה, "בילי אליוט", אודות הילד שחולם להיות רקדן, בכיכובם של אבי קושניר, אושרי כהן, דפנה דקל, דינה דורון, שון גרנות זילברשטיין וארנון הרינג.

מתי: 14-27 באוגוסט

איפה: המשכן לאמנויות הבמה, תל אביב

מחיר: 100-200 שקלים

בילי אליוט אוגוסט (צילום: יוסי צבקר,  יחסי ציבור )
נולד לרקוד | צילום: יוסי צבקר, יחסי ציבור

סימולציה

מה: תערוכת יחיד של האמנית נירית אהרוני, שעוסקת בצד הנסתר של הנשיות וברבדים הנסתרים בכל אישה. העבודות המוצגות בתערוכה נוגעות בדימוי נשי, בניגודיות ובמסתורין של נשים, ומשקפות ייצוגים שונים של נשים - החל מהסופר וומן שהפכה לפופולארית בשנים האחרונות, דרך נשים מהורהרות ומכונסות בעצמן ועוד.

מתי: 11-27 באוגוסט, חמישי עד שבת (חמישי: 11:00-18:00; שישי: 11:00-15:00; שבת: 11:00-19:00)

איפה: גלריית נמל יפו, רחוב רציף העלייה השנייה 20, נמל יפו

מחיר: הכניסה חופשית

SARONA AFTER (18:00)

מה: במתחם שרונה תוכלו למצוא מגוון אירועי תרבות לכל המשפחה, החל מהופעות חיות, דרך קרקס רחוב ועד שיעורי ריקוד לטיניים ומסיבות. האירועים יתחלקו לפי ימים, כשבימי שני, למשל, יתקיימו הרצאות בנושאים שונים וכן הופעות של הרכבים מוזיקליים, בימי חמישי יוקרנו סרטים דוקומנטריים ובימי שישי תיערך קבלת שבת מוזיקלית. האירועים מגיעים לשיא במוצ"ש, אז ייערכו מופעים שונים, למשל של האופרה הישראלית (שתשיר שירי מחזות זמר) או של להקת הפלמנקו הישראלית קומפס.

מתי: במהלך כל חודש אוגוסט החל מהשעה 18:00

איפה: מתחם שרונה, תל אביב

מחיר: ללא תשלום

גלבי, עפרה חזה: התערוכה

מה: התערוכה מבקשת להתחקות אחר דמותה והקריירה הענפה של מי ששיריה היו ללהיטים גדולים והפכו במהלך השנים לנכסי צאן ברזל של התרבות העברית. מי שבתחילת דרכה שרה את "שיר הפרחה" שנכתב על ידי אסי דיין וצביקה פיק שנתפש כפרובוקטיבי וזול, זכתה להצלחה מטאורית ובעלת מקום של כבוד בתרבות הישראלית כאמנית פורצת דרך היוצרת שפה חדשה, מכתיבת אופנה ובעלת ייחודית ומקוריות. בתערוכה יוצגו עשרות פריטים אישיים של חזרה מהאוסף של אחיה, יאיר חזה ושל אחייניתה. בין הפריטים שמלות ופריטי לבוש, צילומים משפחתיים, תקליטים ועוד. 

מתי: 24 בספטמבר עד ה-3 בדצמבר

איפה: גלריית המשכן "בית מאירוב", חולון

מחיר: ללא תשלום