הסופר עמוס עוז העניק ראיון לתכנית "Newsnight" של ה-BBC הבריטי, ובמהלכו נשאל בין השאר על עמדותיו הפוליטיות. בקטע מהריאיון שעלה היום ליוטיוב מספר עוז על ספרו האחרון, "הבשורה על פי יהודה", העוסק בין השאר ביהודה איש קריות – האיש שמסר את ישו לידי הרומאים ושנחשב לסמל הבגידה בתרבות הנוצרית והמערבית. "תמיד היית תומך תקיף בפתרון שתי המדינות", אמרה לעוז המראיינת קירסטי וורק, "עבור אנשים אחדים בישראל אתה בוגד". "כמובן", ענה עוז, "ואני נושא את זה כסמל של כבוד על דש הבגד". עוז סיפר כי קראו לו "בוגד" פעמים רבות, אבל הוסיף שהוא "בחברה נהדרת: ההיסטוריה מלאה באנשים שהקדימו את זמנם והואשמו בבגידה על ידי יריביהם".

בתשובה לשאלה האם המילה "ציוני" יכולה לשמש נגד יהודים, ענה עוז: "לפעמים. אם אנשים קוראים לישראל 'מלוכלכת', אני מסכים במידה מסוימת. אם אנשים קוראים לישראל 'התגלמות השטן', אני חושב שהם אובססיביים ומשוגעים, אבל זה עדיין לגיטימי. אבל אם הם מוסיפים ואומרים שבגלל זה ישראל לא צריכה להתקיים – כאן אנטי-ציונות הופכת לאנטישמיות, בגלל שאף אחד מהם לא אמר אחרי היטלר שגרמניה לא צריכה להתקיים".

"אתה לא צריך להיות מאה אחוז בעד ישראל או בעד פלסטין", הוסיף עוז, "אתה צריך לנסות להבין את המורכבות והאמביוולנטיות של העימות הטרגי בין צודק לצודק, ולפעמים בין טועה לטועה". בהתייחס לחרם על ישראל אמר עוז כי הוא "פוגע באנשים הלא נכונים. הוא מקשיח את ההתנגדות הישראלית ומעמיק את הפרנויה הישראלית – 'כל העולם נגדנו, הם אפילו לא מבחינים בינינו, אז בואו נהיה אנשים רעים לשם שינוי'".

עוז, הנחשב לבכיר סופריה של ישראל היום, ידוע בעמדותיו הפוליטיות והציבוריות. הוא זוהה בעבר עם מפלגת העבודה, עבר בשנות ה-90 למרצ, היה ממנסחי יוזמת ז'נבה והביע לא פעם את עמדותיו בעצרות, בגילויי דעת ובטורים שפורסמו בעיתונות. הראיון המלא עם עוז ישודר הלילה ב-0:30 שעון ישראל ב-BBC2.