עם יד על הלב: מתי הייתם בפעם האחרונה בהופעה? כזו שהצליחה להשכיח מכם ולו לשעה קלה את העולם שבחוץ, עטפה אתכם בצלילים ובקצב ומילאה אתכם בכוחות לא ברורים, מן שמחת חיים מחודשת כזו, ביציאה. זוכרים? בין אם אתם מאלה המקפידים לבקר במופעים כאלה על בסיס קבוע ובין אם אינכם מצליחים לזכור מתי בפעם האחרונה יצא לכם להזיז את הגוף ולפנק את הנשמה, יש לנו הצעה שלא תוכלו לסרב לה.

זו השנה השנייה בה מתקיים פרויקט "ימי תרבות 2014", של מפעל ­­­­הפיס בשיתוף עם משרד התרבות והספורט ופורום מוסדות תרבות ואמנות, פרויקט ששם לעצמו למטרה להפוך למסורת של חגיגת תרבות ואומנות בכל רחבי הארץ. במסגרתו, יעלו בספטמבר הקרוב למעלה מ-400 אירועי תרבות שונים, בכללם יותר מ-30 מופעים מוסיקליים, שיעשו לכם טוב על הלב ועל הנשמה, גם בגלל התוכן וגם, איך לא, בגלל המחיר שלא עולה על 20 שקלים לכרטיס. השנה, כמחווה לדרום, כל האירועים המתקיימים בדרום ייפתחו לציבור הרחב ויתקיימו בחינם, אך בשל הביקוש הרב קחו בחשבון שתצטרכו להזמין כרטיסים מראש.

אז תנו לנו להזמין אתכם לצלול את תוך הקצב, ולהשתתף באחד או יותר מעשרות המופעים המגוונים. טעימה קטנה לפניכם, הרשימה המלאה, הטלפונים לבירורים ולרכישת כרטיסים וכל שאר הפרטים על אירועי "ימי תרבות 2014"  מחכים לכם באתר מפעל הפיס.

אין תמונה
ההרכב הישראלי בום-פם
גרוב בתחנה: מופעים מוזיקליים בתחנות הרכבת

שלוש תחנות רכבת מרכזיות יהפכו ביום חמישי 11.9 לבמה אחת גדולה ויארחו הרכבים מוסיקליים במופע חינמי מדליק, סוחף ומלא השראה. תוסיפו לכך את ההתלהבות המתפרצת של הילדים מהנסיעה ברכבת, וקיבלתם בילוי מושלם.

בתחנת הרכבת של לוד יופיע ההרכב בום פם, הרכב ישראלי המנגן מוזיקת עמים מקורית בסגנון בלקני ויווני, יהודי וערבי עם השפעות רוק'נ'רול-סרף  (Surf); באשקלון יתארחו חברי להקת magical mystery tour  עם מופע קאברים לשירים האלמותיים של הביטלס; ובתחנת האוניברסיטה בתל אביב יופיעו הגרוב אמבסדורז במופע מדליק ואכן, מלא גרוב.

איפה ומתי:

תחנת הרכבת ת"א אוניברסיטה: יום ה' 11 בספטמבר, 16:00-18

תחנת רכבת לוד: יום ה', 11 בספטמבר, 17:00-17

תחנת רכבת אשקלון: יום ה', 11 בספטמבר, 16:00-18:00

כמה: האירוע פתוח חינם לקהל הרחב. 

אין תמונה
להתרגש ממופע מלא נשמה
נשמה, נשמה, ועוד קצת נשמה: עמיר בניון, הפייטן אמיל זהריאן והתזמורת האנדלוסית

הנכם מוזמנים לקחת חלק ולהתרגש ממופע מלא נשמה, בו תארח התזמורת האנדלוסית של אשדוד את הזמר עמיר בניון ואת הפייטן אמיל זהריאן. השילוב בין צלילי התזמורת, צבע קולו המיוחד עמיר בניון והפיוטים המיוחדים של זהריאן יוצרים פסיפס מרגש, במיוחד על רקע תקופת הסליחות והחגים המתקרבים, ונראה כי הם מקבלים משמעות יתרה ומתעצמים אפילו עוד יותר. ערב של קסם שלא תרצו להחמיץ. 

איפה: היכל התרבות רמלה

מתי: יום ד', 10 בספטמבר, בשעה: 20:30

מחיר: 20 ₪ לכרטיס 

אין תמונה
ערב של ביצועים עוצמתיים לשירים על זמניים
שרות חוה אלברשטיין

מחווה חגיגית ומרגשת לאחת והיחידה: חוה אלברשטיין. ערב שכולו ביצועים נשיים עוצמתיים לשירים הגדולים והעל זמניים שלה. בין המשתתפות: דקלה, אפרת בן צור, יעל דקלבאום וזמרות נוספות שתעלנה עם הביצועים שלהן למיטב משיריה. את הערב ינחה יואב קוטנר, עם קטעים מרתקים על חייה ועל היצירה של חוה אלברשטיין, שיעניקו קונטקסט חדש ומסקרן לשירים שכולנו מכירים.

איפה: היכל התרבות אור יהודה

מתי: יום ג', 9 בספטמבר, 20:30

מחיר:20 ₪ לכרטיס  

אין תמונה
מחווה מרגשת והצדעה לזמרת המיתולוגית
אהובה עוזרי: מיטב היצירה

שבעה נגנים, שני זמרים, אינספור שירים שחקוקים עמוק בפס הקול הקולקטיבי שלנו ואהובה עוזרי אחת על במה אחת, במחווה מרגשת והצדעה ליצירתה של הזמרת. הערב יתקיים כחלק מסדרת אירועי "הם יוצרים ושרים", סדרת מופעי מוזיקה ייחודיים מיוזמת אקו"ם ומפעל הפיס. על הבמה תוכלו להתענג על קולם של מאיה אברהם ויאיר צברי, וכמובן להתרגש בכל פעם מחדש מהנגינה עם החותם הכל כך אישי, זה שלא ניתן לטעות בו, של אהובה עוזרי הענקית שתלווה אותם על הבמה עם מיטב משיריה מכל הזמנים.

איפה: היכל התרבות עפולה

מתי: 10 בספטמבר, 20:30

מחיר: 20 ₪ לכרטיס 

אין תמונה
שילוב מרתק בין ספרות למוזיקה
רומן רוק: ערן צור ויהלי סובול על במה אחת

שילוב מרתק בין מופע ספרותי ובין מופע מוסיקלי עם שניים מהיוצרים הוותיקים והמעניינים בתעשייה הישראלית: ערן צור ויהלי סובול. על במה אחת ייפגשו שני הרוקיסטים למפגש חד פעמי, במהלכו ישוחחו על שירה, נגינה, כתיבה ומה שביניהם. הם ישירו ממיטב שיריהם, ישוחחו ויקריאו מתוך ספריהם בדיאלוג תרבותי, איכותי ומלא השראה.

איפה: מרכז קהילתי (מנחם בגין 22) כפר יונה

מתי: 11 בספטמבר 21:00

מחיר: 20 ₪ לכרטיס

מופעים מוזיקליים - מפעל הפיס (צילום: שרון דרעי)
יקריא קטעים מספרו בליווי מוזיקלי. דרור קרן | צילום: שרון דרעי
"המקווה האחרון בסיביר": אשכול נבו יחד עם דרור קרן וחמי רודנר

ערב נוסף במסגרת אירועי "רומן רוק", המשלבים יוצרים מתחום הספרות והמוזיקה, הוא מופע שכולו תענוג צרוף המפגיש בין הסופר אשכול נבו, השחקן דרור קרן והיוצר חמי רודנר. המפגש יעסוק בספרו האחרון והמופלא של נבו, "המקווה האחרון בסיביר", בו יספר על תהליך הכתיבה והיצירה שהובילו ללידתו של הספר. דרור קרן יקריא קטעים נבחרים מתוך הספר ואת כל היופי הזה ילווה בשירה ונגינה חמי רודנר. תרבות במיטבה.

איפה: אשכול הפיס (רחוב השיטה 19) נשר

מתי: 15 בספטמבר, 20:30

מחיר: 20 ₪ לכרטיס 

אין תמונה
הקולות של מי שלא נהוג להקשיב להם בחברה הישראלית
טוב שהעולם גדול: שירי אבות ישורון

אבות ישורון, או אם תרצו יחיאל פרלמוטר (בשמו המקורי) הוא משורר נפלא וגיבור תרבות בן דורם של אלתרמן ושלונסקי, שהצליח לבטא ביצירתו גם את קולם של אלה שפחות היה נהוג להקשיב להם בחברה הישראלית. עם השנים נכנס היישר אל תוך פנתיאון המשוררים הישראלי: הוא זכה, ולא בכדי, לשם של משורר בועט, אמיץ ולא תמיד פוליטיקלי קורקט, רבים משיריו הולחנו והוקלטו והוא זכה גם בפרס ישראל שהוענק לו, למרבה הפספוס, לאחר פטירתו.

כרמי זיסאפל, ערן ויץ ושי צברי, שהפיקו את האלבום "טוב שהעולם גדול- משירי אבות ישורון", יעלו יחד עם נגנים וזמרים ונוספים בערב מיוחד לזכרו, במהלכו יביאו את ישורון בדרך שעדיין לא נראתה: שיריו של ישורון עם השפעות מוזיקליות אפריקאיות, מרוקאיות, דרך פולק ורוק ועד להשפעות חסידיות. את המופע המקסים הזה ימתיקו שתי אורחות מתוקות במיוחד: קרולינה ורונה קינן.

איפה: אולם התרבות האזורי יפעת

מתי: 10 בספטמבר, 20:30

מחיר: 20 ₪ לכרטיס

אין תמונה
לא יושבים לרגע
מתחברים לקצב:
Tribal Dance בצוללת בצהובה

אם אתם מחפשים מופע שלא ייתן לכם לשבת אפילו לרגע, עם אנרגיות מתפרצות והתמסרות טוטאלית לקצב, זה המקום עבורכם. ההרכב Tribal Dance של AmirYah, שזכה להצלחה פנומנלית גם בחו"ל, יגרום לכם להתחבר למקצב העתיק שפועם בכולנו מאז ומעולם ומבטיח לכם מסע מרתק המשלב כלי נגינה שבטיים יחד עם כלים מודרניים ואלקטרוניים. התוצאה: מוזיקת טראנס מיוחדת במינה, סוחפת ומהפנטת. המופע שיתקיים תחת כיפת השמיים, בסביבת טבע מדהים ואלפי אנשים יפים רוקדים ושמחיםף מבטיח לכם רגעים בלתי נשכחים.

איפה: צוללת צהובה (הרכבים 13) ירושלים

מתי: 11 בספטמבר, 21:30

מחיר: 20 ₪ לכרטיס

אין תמונה
ערב של קלאסיקה ישראלית
פניני אופרה ושיר: תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית וזמרת הסופרן קרן הדר

ואם מתחשק לכם מופע קלאסי, אלגנטי ומלא רגש, אתם מוזמנים למופע המשותף של תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית יחד עם זמרת הסופרן קרן הדר. המופע משלב אריות מתוך אופרות מפורסמות של מוצרט, ורדי, ביזה ועוד לצד חגיגה של עיבודים מקסימים לשירים ישראליים משיריהם של טובי המשוררים הישראליים לדורותיהם, כגון נעמי שמר, סשה ארגוב, משה וילנסקי, מרדכי זעירא ועוד. המיזוג בין הסגנונות, האנרגיות הצעירות והמחודשות, ניצוחו של המנצח בעל השם הבינלאומי דוד זבה וקול הזמיר המלטף שך קרן הדר יעניקו לכם ערב שכולו הנאה צרופה. 

איפה: היכל התרבות  העירוני נתניה (רזיאל 4)

מתי: 15 בספטמבר, 20:30

מחיר: 20 ₪ לכרטיס

>> הכתבה נכתבה מטעם מפעל הפיס

להצגות נוספות ולפירוט על יתר האירועים במסגרת "ימי תרבות 2014">>>