שרת התרבות מירי רגב פירסמה היום בעמוד הפייסבוק שלה את תגובתה לידיעה שהתפרסמה ב"וואלה News!" לפיה בין הזוכים בפרס ישראל השנה אין אף יהודי ממוצא מזרחי ואין אף ערבי. "על העיוורון", פתחה רגב את הסטטוס, "כנראה שגם בשנת 2017, כ-700 שנים אחרי הקמת המדינה, לא נמצאו בציבור אנשים מתאימים בקרב בני המזרח, ספרד והמגזר הלא יהודי, לקבל את פרס ישראל. ההדרה של בני המזרח, ספרד, חרדים והמגזר הלא יהודי, לא פוסחת כנראה גם על פרס ישראל - פרס שאמור להעניק תחת קורת גג אחת את הייצוג ההולם לאוכלוסיות המרכיבות את החברה הישראלית. גם ועדת ביטון כנראה לא השפיעה על מקבלי ההחלטות במשרד החינוך. במדינת ישראל ישנם למעלה מ-50% יוצאי ספרד והמזרח ולהם לא נמצא מקום - לא בוועדות הפרס ולא בין הזוכים".

רגב התייחסה בדבריה גם לביקורתו של מבקר המדינה ב-2010, שביקר את משרד החינוך על מיעוט הנשים והערבים מקרב הזוכים. "צריך לחקור ולבדוק שוב מדוע מסקנותיו של מבקר המדינה בנושא לפני מספר שנים טרם יושמו" כתבה רגב. "עולם התרבות משופע באנשי רוח, יצירה ואומנות ממזרח ומספרד ומבין כולם לא מצאו חברי ועדות הפרס אפילו מועמד אחד ראוי? מי יודע, אולי בשנה הבאה ישפר מזלנו או שהוועדות תצאנה מעיוורונן", סיימה. 

עד כה התפרסמו רק חמישה מבין 11 הזוכים הצפויים בפרס. בשבוע שעבר הצטרפה אגנס קלטי, בת ה-96, לרשימת הזוכים.  קלטי, בעלת עשר מדליות אולימפיות בהתעמלות מכשירים, זכתה בפרס בתחום הספורט ותרבות הגוף. זכייתה הצטרפה לאלו של פרופסור אורי שקד בפרס ישראל לחקר ההנדסה, פרופסור מלכה מרגלית בפרס על חקר החינוך, פרופסור יהודה ורדי בפרס ישראל במוזיקה ופרופסור יהודה ליבס בפרס במחשבת ישראל.

גם שר הפנים אריה מכלוף דרעי מש"ס התייחס לידיעה וכתב בטוויטר: "חברי ועדת פרס ישראל: רגע לפני שאתם סוגרים את הרשימה, תתפלאו לשמוע שיש גם מזרחים ראויים לפרס. די עם ההדרה". באופן נדיר, לדבריה של רגב נגד הצטרפה גם ראשת סיעת מרצ, זהבה גלאון, שכתבה: "לא קורה הרבה, אבל במקרה הזה אני מסכימה עם כל מילה של מירי רגב". 



מנכ"לית "הקשת הדמוקרטית המזרחית" וחברת הנהלת המטה למאבק בגזענות, יעל בן יפת, הגיבה גם היא לנתונים: "פרס ישראל לאורך השנים הקפיד על מידור של מזרחים וקהלים אחרים ולא מפתיע שעשה זאת גם השנה. הנני מגנה את ההדרה הזאת המתמשכת כבר שנים ותמוה בעינינו היכולת להגיש כל שנה רשימה אשכנזית ממנה נעדרים חלקים חשובים מהחברה בישראל, בין היתר, מזרחים, ערבים, דוברי רוסית ויוצאי אתיופיה. לא רק זאת, אלא שלאורך השנים חלק מזוכי הפרסים היו דמויות כמו קרל פרנקנשטיין וחיים חפר שיחסם הגזעני כלפי מזרחים תואם כנראה את השקפת עולמם של חברי הועדה". 

תגובת משרד החינוך לדבריה של רגב טרם התקבלה.