השחקן האיטלקי הצעיר רפאל שומאכר נהרג במהלך הצגת תיאטרון ניסיוני בעיר פיזה ביום שישי האחרון (5.2). שומאכר בן ה-27 שיחק דמות של אדם המתאבד בתלייה. במהלך הסצינה, ראשו היה מכוסה, אך אחת מהצופות הבחינה שמשהו אינו כשורה כשראתה אותו רועד ומתעוות. אחרי שהורידו אותו מן החבל, הובהל שומאכר לבית החולים, שם טופל אך נשאר במצב של תרדמת כתוצאה ממחסור חמור בחמצן. אחרי כמה שעות נוספות הוכרז השחקן כמת ואיבריו נתרמו. המשטרה המקומית החלה לבדוק את המקרה.

"הלולאה הייתה אמורה להיות מזויפת, והייתה רתמה שהייתה אמורה להחזיק אותו במקרה של נפילה. אני לא יכול להסביר איך זה קרה", אמר מקור מההפקה לדיילי מייל. גבריאל דה לוצ'ה, הארט דירקטור של התיאטרון, הוסיף: "אף אחד, אפילו לא אנחנו, מבינים איך זה קרה. זה יהיה תפקידה של המשטרה להבין טוב יותר את נסיבות האירוע".

לדברי דה לוצ'ה, הסצנה הייתה אמורה לכלול התאבדות ביריית אקדח אך שומאכר שינה את התסריט בדקה האחרונה. עם זאת, המשפחה דחתה את ההשערה כי מדובר בהתאבדות: "הבן שלי איבד את אביו לאחרונה וסיים מערכת יחסים, אבל הצליח למצוא שלווה אחרי הכל", אמרה אימו לעיתון איטלקי. "הוא לא השאיר מכתב התאבדות ולא הייתה לו שום סיבה לקחת את חייו".