שחקן התיאטרון והקולנוע יהודה אפרוני הלך הלילה לעולמו. אפרוני נמנה במשך רוב הקריירה על קבוצת שחקני התיאטרון הלאומי "הבימה", במקביל לקריירה עשירה בקולנוע הישראלי. אפרוני, שנפטר ממחלת הסרטן, היה בן 86 במותו.

אפרוני נולד ב-1931 בתל אביב ולמד בגימנסיה הרצליה. הוא שירת בפלמ"ח בזמן מלחמת השחרור ולאחר מכן הצטרף ללהקה הצבאית הכרמל. בהמשך הצטרף ללהקת הצ'יזבטרון המיתולוגית. ב-1951, לאחר שחרורו מצה"ל, התקבל לתיאטרון "הבימה", וב-1953 עשה הפסקה לטובת לימודי תיאטרון של שלוש שנים בבית הספר היוקרתי "למדא" בלונדון. 

לאחר חזרתו לישראל שיחק אפרוני במחזות "הבימה" כמעט ללא הפסקה: הוא גילם את יאגו במחזה "אותלו", את בסניו ב"הסוחר מוונציה", את הצדיק במחזה "הדיבוק" ועוד. ב-1964 השתתף בסרטו של אפרים קישון "סלאח שבתי", ושיתף פעולה עם קישון שוב ב"ארבינקא" ב-1967. אפרוני השתתף במספר רב של נכסי צאן ברזל של הקולנוע הישראלי בשנות ה-60 וה-70, ביניהם "תעלת בלאומילך", "לופו" (על המשכיו), "כץ וקרסו", "שוד הטלפונים הגדול", "קזבלן", "מבצע יונתן" ועוד.

אפרוני החל גם בקריירה כמדובב בסדרת הילדים "בילבי" ששודרה בחינוכית ב-1973. בהמשך דובב בסרטי האנימציה של דיסני, ביניהם ב"על כלבים וגנבים", "השועל והכלבלב" ו"חתולים בצמרת", ובשלושת פרקי "צעצוע של סיפור". ב-2012 זכה אפרוני בפרס מפעל חיים מטעם ארגון אמני ישראל על תרומתו לתרבות הישראלית.

מנכ"לית תיאטרון "הבימה", אודליה פרידמן, ספדה לאפרוני: "אנחנו מצטערים מאוד על לכתו של אחד השחקנים הוותיקים והמוערכים בתיאטרון הלאומי ובכלל, שאחרי דור המקימים היה עמוד תווך בדור ההמשך של השחקנים". מנכ"ל תיאטרון גשר לשעבר, אורי לוי, העלה פוסט לזכרו.

אפרוני הותיר אחריו את אשתו רבקה ושלושת ילדיהם. הלוויתו תתקיים ביום שישי ב-13:00 בכפר נטר.