חג השבועות 2014  מבשר את בואו של הקיץ ואת פתיחת עונת הפסטיבלים. לאלה מאתנו שלא התברכו בחופשה בחו"ל מחכה בקיץ הקרוב מגוון רחב של פסטיבלים מעניינים במיוחד, כאן בארצנו הקטנטונת. הכל כדי לספק זיכרון שיחזיק אותנו במשך שלושת חודשי הקיץ הארוכים ונטולי החגים שנוחתים עלינו ביום שאחרי. להלן מספר אירועי תרבות ששווה לבקר בהם, בלי שתצטרכו לעלות על טיסה. מוכנים? פתחו יומנים!

אין תמונה
אמנים ויוצרים מהארץ ומחו"ל
ירושלים על הבמה בפסטיבל ישראל

איפה: ברחבי ירושלים - המופעים יתקיימו במתחם התחנה הראשונה, בריכת הסולטן, מוזיאון ישראל, בנייני האומה, תיאטרון ירושלים ומוקדים נוספים בעיר.
מתי: 29 במאי עד ה-20 ביוני, ימים א-ה בשעות 17:00-23:00, ביום שישי, ערב חג, חג ושבת בכל שעות היום, תלוי במופע.

כמה יעלה לי: בטווח הרחב שבין מופעי חוצות חינמיים לבין מופעים בתשלום של עד 275 שקל.

מה בתכנית: כבר השבוע נפתח הפסטיבל במופע מחווה מיוחד ליוסי בנאי בו השתתפו בין היתר: איתי טיראן, משה איבגי, אסי לוי, אפרת גוש, הדג נחש, כנסיית השכל, מאור כהן, מוקי, מתי כספי ועוד רבים וטובים. בהמשך נזכה לראות מופעים מאמנויות הבמה על כל גווניהן בהם יופיעו אמנים ויוצרים רבים מהארץ ומחו"ל, והדובדבן שבקצפת הוא מופע הנעילה של הפסטיבל בו אסף אבידן יארח את שלומי שבן ואבישי כהן.
לינק לאתר האירוע. 

אין תמונה
עירומים כי אפשר
עירומים ורוחניים בפסטיבל "פשוט פראי"

איפה: באשראם במדבר שנמצא ביישוב שיטים בין צומת ציחור לצומת שיזפון.

מתי: 4 עד ה-7 ביוני (משבועות ועד לשבת שאחריו)

כמה יעלה לי: תלוי מתי קונים את הכרטיסים: עד ה-3.6 ניתן לרכוש כרטיסים ב-329 שקל וביום הפסטיבל כבר יעלו 349 שקל , לא כולל לינה ואוכל.

מה בתכנית: אנשים עירומים והרבה מהם. באתר הפסטיבל רשום: "אנו מזמינים אתכם למרחב שבו ניתן ומקובל ללכת עירומים - לא כי צריך, כי אפשר! הפסטיבל עוסק באפשרות ובחופש להשיל את המסכות והתחפושות שהתרבות המערבית גורמת לנו לעטות על עצמנו". אם תהיתם לגבי המגדר השולט בפסטיבל – אז התנאי היחיד לרישום הוא הגעה עם בן/בת זוג מהמין השני, בכדי שיהיה שוויון בין המינים. בנוסף יתקיימו בפסטיבל סדנאות יצירה, ריקוד, תיאטרון, יוגה, מדיטציה, טנטרה, ועוד.

לינק לאתר האירוע

burning man (צילום: David McNew, GettyImages IL)
הגרסה הישראלית ל"Burning Man"? | צילום: David McNew, GettyImages IL
בוערים במדבר בפסטיבל המידברן

איפה: אי שם במדבר ליד שדה בוקר

מתי: 3 עד ה-7 ביוני (מערב שבועות ועד לשבת שאחריו)

כמה יעלה לי: באופן רשמי הכרטיסים נגמרו כבר מזמן, אך מתחרטים של הרגע האחרון עדיין מציעים כרטיסים ובאמצעות מייל למארגני האירוע ו-360-500 שקל, לא כולל לינה ואוכל, תוכלו למצוא את מבוקשכם.

מה בתכנית: הייחוד של הפסטיבל הזה, הוא שאין בו תכנית. מה שיקרה הוא מה שיחליטו המשתתפים בו, החל מתחפושות וסדנאות בכל תחום העולה (או לא עולה) על הדעת, ועד למסיבות צבעוניות וזוהרות בלילה. זהו הפסטיבל הראשון מסוגו בארץ המהווה את הגרסה מקומית לפסטיבל "Burning Man" המפורסם שמתקיים מדי שנה בנוואדה ארה"ב. גם כאן השמועות אומרות שניתן למצוא כמות יפה של עירומים מסתובבים חופשי.

לינק לאתר האירוע

אין תמונה
מיצבים, מיצגים והקרנות בחינם
עיר האורות - פסטיבל האור בירושלים

איפה: בעיר העתיקה בירושלים

מתי: 11-19 ביוני (לא כולל יום שישי ה-13.6) בשעות הערב 20:00-23:00 ובמוצאי שבת עד חצות.

כמה יעלה לי: חינם אין כסף, ניתן להירשם לסיור מודרך בעלות סמלית של 20 שקל.

מה בתכנית: שיטוט קסום בסמטאות ירושלים העתיקה בין יצירות מהארץ ומחו"ל, הכוללות מיצבים ומיצגים אמנותיים תלת ממדיים והקרנות וידאו ענקיות על חומות העיר העתיקה. הצלמים שביניכם יכולים להצטרף גם לתחרות צילום מקצועית בה תוכלו לזכות בטאבלט, נופש זוגי או במצלמה חדשה.

לינק לאתר האירוע

שבוע הספר (צילום: באדיבות שבוע הספר)
שבוע הספר חוזר בפעם ה-53 | צילום: באדיבות שבוע הספר
קוראים ונהנים בשבוע הספר

איפה: במבחר מקומות בארץ: הירידים הגדולים יהיו בכיכר רבין בתל אביב ובגן הפעמון בירושלים. בערים נוספות בארץ יתקיימו ירידים קטנים יותר.

מתי: 11 עד ה-21 ביוני. ימי א-ד בשעות 18:00 - 23:00, יום ה' בשעות 18:00-24:00, ובמוצאי שבת 20:30 – 24:00

כמה יעלה לי: תלוי כמה ספרים תקנו

מה בתכנית: שבוע הספר בתל אביב הוא הגדול ביותר עם הרשימה הארוכה ביותר של הוצאות ומול”ים משתתפים והכי הרבה הסופרים שמגיעים לחתום על ספריהם. היריד מתקיים בכיכר רבין בו יוקמו עשרות דוכני ספרים של ההוצאות השונות. בנוסף תוצב בכיכר ספרייה ניידת עם אלפי ספרי קריאה, מחצלות ופופים לישיבה, פיסול בבצק סוכר של דמויות מתוך ספרי ילדים אהובים ומתחם רוק שתפעיל רשת הבארים מייקס פלייס בכל יום בשעות 21:00-23:00. גם את הילדים לא קיפחו ועבורם יוקם מתחם מיוחד עם הצגות תיאטרון אורנה פורת לילדים ונוער, התיאטרון של ענת סליצקי, הפעלות יצירה ושעות סיפור.

לינק לאתר האירוע 

אין תמונה
תמיד חלמתם לעשות גרפיטי ולא היה לכם נעים?
נכנסים לקצב בפסטיבל תרבות הרחוב הבינלאומי

איפה: מתחם הסקייטפארק ברעננה ובפארק ענבה

מתי: 15 עד ה-17 ביולי בשעות 18:00-23:00

כמה יעלה לי: הכניסה ללא עלות

מה בתכנית: הפסטיבל יכלול הופעות ותחרויות של מיטב אומני הרחוב מהארץ ומהעולם בתחום תרבות הרחוב. במהלך הפסטיבל תתקיים אליפות ישראל בברייקדאנס, אליפות ישראל בסקייטבורד ותחרויות נוספות. ביתר הזמן תוכלו לשוטט בין מתחמי גרפיטי ואף לצייר בעצמכם בקיר גרפיטי שנצבע במקום, ריקודי רחוב, מעגלי ברייקדאנס וקפוארה, סדנאות ברייקדאנס והיפ הופ, במת ראפ וביטבוקס וגם אמני היפ-הופ וברייקדאנס מאירופה יגיעו להופיע.

לינק לאתר האירוע

אין תמונה
גם "ערבים רוקדים" יהיה בפסטיבל הקולנוע בירושלים
צופים ומסריטים בפסטיבל הקולנוע בירושלים

איפה: בסינמטק ירושלים ומוקדים רבים נוספים ברחבי העיר

מתי: 10 עד ה-20 ביולי

כמה יעלה לי: 44 שקל להקרנה לפני הנחות ומבצעים

מה בתכנית: גן עדן אמיתי לחובבי ויוצרי הקולנוע. למעלה מ-200 סרטים בבכורות של קולנוע ישראלי ובינלאומי עדכני ואיכותי .בנוסף, בין ה-18 ל-20 ביולי יתקיים פרויקט סרטים של 48 שעות בו יוצרי קולנוע ישראלים יתחרו על הפקת הסרט הקצר הטוב ביותר ב-48 שעות בלבד. הסרט הזוכה ייצג את ישראל בתחרות הבינלאומית מול סרטים מכל העולם. אירוע מעניין נוסף שיתקיים במסגרת הפסטיבל במשכנות שאננים הוא הפיצ'פוינט, שמטרתו עידוד מפגשים בין יוצרי הקולנוע הישראליים עם מפיקים בינלאומיים, מנהלי קרנות וגורמים בתעשייה, בכדי לסייע לאנשי הקולנוע הישראליים ליצור את סרטיהם בתנאי הפקה נוחים יותר.

לינק לאתר האירוע

אין תמונה
מופעי מחול מרחבי העולם
תל אביב רוקדת בפסטיבל תל אביב דאנס

איפה: אולם סוזן דלל ואולם ירון ירושלמי בתל אביב

מתי: 30 באפריל עד ה-13 ביוני, ימים א-ה המופעים מתחילים בשעות 19:00-21:00 ובסופי שבוע וחגים בכל שעות היום, תלוי במופע.

כמה יעלה לי: 95-239 שקל, תלוי במופע ובאולם.

מה בתכנית: השנה הפסטיבל הוא בסימן חגיגות 25 שנה לסוזן דלל, מרכז תרבות ישראלי בשכונת נווה צדק בתל-אביב. במהלך הפסטיבל יגיעו ארבע להקות בינלאומיות מובילות מצרפת, דנמרק וספרד שהופיעו במרכז במהלך השנים. בנוסף יופיעו להקות ואמנים ישראליים כמו בת שבע, להקת ורטיגו ועוד. תיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער, שמשכנו במרכז סוזן דלל, יצטרף לחגיגה גם הוא ויעלה חמש הצגות שונות במהלך הפסטיבל.

לינק לאתר האירוע

אין תמונה
מסורת ירושלמית
יוצרים בחוצות היוצר בירושלים

איפה: בריכת הסולטן בירושלים

מתי: 11 עד 23 באוגוסט

כמה יעלה לי: מחירי הכרטיסים טרם פורסמו

מה בתכנית: הפסטיבל הבינלאומי לאמנות חוצות היוצר מתקיים זה למעלה משלושים וחמש שנה והפך למסורת בירושלים ולאטרקציה התיירותית והאמנותית הגדולה ביותר בתקופת הקיץ, ובצדק. בפסטיבל משתתפים אמנים רבים מחו''ל שמציגים את יצירותיהם בתצוגות וביתנים מיוחדים. כמו כן ניתן למצוא מתחם אמנים ישראליים המציגים ציורים, הדפסים, קרמיקה, צורפות ותכשיטים, צעצועים ועוד. בנוסף יתקיימו מדי ערב הופעות של אמנים ישראלים מובילים. רשימת המופעים טרם פורסמה, אבל בהתבסס על הליין אפ של שנה שעברה, אנחנו בידיים טובות.

לינק לאתר האירוע