תערוכת איים צפים (צילום: AMORÒS STUDIO)
האיים הצפים של גרימנסה אמורוס | צילום: AMORÒS STUDIO

התמונות המרהיבות האלו, המשלבות משחקי תאורה וכדורים שמשתלבים בחלל כמעין איים, הן חלק מתערוכה חדשה ומיוחדת שתוכלו לראות החל ממחר.

היצירות האלו שייכות לאמנית פרואנית בשם גרימנסה אמורוס, שגם הגיעה לארץ לצורך הקמת התערוכה ושוהה בה בימים האחרונים. אמורוס נולדה בפרו וכיום היא יוצרת בניו יורק, וידועה בעיקר בשיתופי פעולה עם מוזיקאים ובתי אופנה בעולם, כמו למשל איסי מיאקי.

בתערוכה שלה, שתוצג בגלריה ליטבק במגדל המוזיאון בתל אביב, יוצגו כדורים זוהרים בגדלים שונים המוארים מבפנים בתאורה שמשתנה במהלך היום, ויחד איתה האווירה והמשמעויות שבה הם טעונים.

תערוכת איים צפים (צילום: AMORÒS STUDIO)
גופי תאורה שמשתנים במהלך היום | צילום: AMORÒS STUDIO

אמורוס מספרת כי מקור השראתם של המיצבים המוארים הוא באיים הצפים של שבט בני האורו, החיים באגם טיטיקקה, האגם הגבוה בעולם בגבול שבין פרו לבוליביה. בני האורו בנו את האיים הצפים כאמצעי הגנה נגד תקיפות חוזרות ונשנות של השבטים השכנים, בעיקר שבט האינקה. "אגם טיטיקקה היא תרבות נעלמת, סביבתה מעורערת והאיים שלה נעלמים", מספרת אמורוס.

הבחירה של אמורוס להציג פרויקט ייחודי זה דווקא בישראל נובעת מההקבלה בין אגם טיטיקקה לבין ישראל, בעיניה "שניהם אזורים סמליים".

תערוכת איים צפים (צילום: AMORÒS STUDIO)
מקור ההשראה: שבט האורו | צילום: AMORÒS STUDIO

התערוכה חוצה ימים ויבשות. כך בין עבודותיה, תמצאו בחדר השחור מיצג וידאו ארט שנוצר בשיתוף פעולה עם הזמר והיוצר הישראלי - עברי לידר במסגרת ההרכב האלקטרוני TYP. לידר יצר את הפסקול לעבודת הוידיאו Miranda.

אמורוס הציגה בתערוכות בכל רחבי העולם והיא ידועה בעיקר בזכות המייצבים הגדולים במרחב הציבורי, בפסלי האור שלה בין היתר במקסיקו, בייג'ינג, בכיכר טיימס סקוור בניו יורק ועוד. היא עושה שימוש בארכיטקטורה, נוף, פיסול, וידיאו, תיאטרון, מדעי הסביבה, פיסיקה, תאורה וטכנולוגיות חדשות ליצירת מיצבים הבוחנים מושגים של זהות אישית וקולקטיבית.

וכמה תעלה לכם עבודה שלה? בין עשרים אלף דולר לשש מאות אלף דולר, אבל תחשבו איזה יופי זה יראה בבית.

גלריה ליטבק, ברקוביץ' 4, תל אביב, מגדל המוזיאון.

תערוכת איים צפים (צילום: AMORÒS STUDIO)
התוצאה מרהיבה | צילום: AMORÒS STUDIO

תערוכת איים צפים (צילום: AMORÒS STUDIO)
ממחר בגלריה ליטבק | צילום: AMORÒS STUDIO