הספרים של ג'ורג' ר.ר. מרטין אולי מלאים באלימות ומוות, אבל בחיים האמיתיים מדובר בגבר די רגיש. בחודש שעבר החל מרטין בפרויקט שנועד לגייס כספים עבור קרן שמטרתה להציל את הזאבים בשמורות הטבע בניו מקסיקו. כל מי שתרם סכום כלשהו נכנס להגרלה שהפרס עליה היה טיול בשמורת הטבע ביחד עם מרטין בעצמו.

יומיים לפני שנסגר הקמפיין הצליח מרטין להכפיל את המטרה הראשונית ולגייס מעל ל-450 אלף דולר, חלקם בזכות שני מעריצים שתרמו כל אחד 20 אלף דולר, ובתמורה זכו לדמות שתקרא על שמם (וכמובן, תמות מוות אכזרי) בספר הבא בסדרת "שיר של אש ושל קרח".

משחקי הכס - עונה 4 פרק 2 (צילום: Helen Sloan/HBO)
תאכל את הלב, ג'ק | צילום: Helen Sloan/HBO

אחד המעריצים שלא הצליח לגייס את הסכום הנדרש הוא ג'ק, נער בן 13, שרצה מאוד לזכות בכבוד, אבל לא היו לו 20 אלף דולר. במקום זאת, הוא תרם את כל דמי הכיס שחסך – 260 דולר לטובת המטרה. ג'ק כתב למרטין מכתב, שהתפרסם ב-Mashable, בו הוא מבקש להירצח על ידי הסופר. "הייתי שמח שתשקול את האופציה לקרוא לאחת הדמויות שלך על שמי", הוא כתב.

מרטין, שהבטיח לשני התורמים האחרים את הזכות, לא יכול היה למלא את בקשתו של ג'ק, אבל ענה לו במכתב. במכתבו הודה מרטין לג'ק על התרומה וסיפר כמה ריגשה אותו המחווה. "מספק אותי לדעת שהרומנים שלי, וסדרת הטלוויזיה שמבוססת עליהם, מעוררים השראה בקוראים צעירים כמוך לתמוך בבעלי החיים המלכותיים האלו". בתמורה תרם מרטין 10 אלף דולר לארגון הבריטי שמטרתו לשמר את הזאבים בבריטניה בשמו של ג'ק. "אני מאחל לך הצלחה בקריירה העתידית שלך כמציל זאבים, ואני מקווה שעוד אנשים ילכו בעקבותיך", חתם מרטין את המכתב.