יצחק נבון הלך לעולמו. לצד מורשתו כנשיא המדינה, חבר כנסת ושר, איש ציבור רב פעלים שעמד בראש מגוון עמותות ואגונים, ניצבת "בוסתן ספרדי", אחת ההצגות המצליחות והאהובות ביותר בתולדות התיאטרון הישראלי, אותה כתב בשנת 1969. נבון, שעסק רבות בחקר התרבות הספרדית בישראל ובמגוון העדות שהרכיבו את ירושלים של שנות ילדותו, התבקש לכתוב את המחזה על ידי יעקב אגמון, מנהל תיאטרון בימות דאז, שנחשף ליצירתו של נבון במופע שהעלו בני ויהורם גאון, "רומנסרו ספרדי", לו כתב נבון את קטעי הקישור.

אחרי שהציגה כ-380 פעמים, ירדה ההפקה של "בימות", אך "בוסתן ספרדי" שבה להציג, שוב לבקשת אגמון, אך הפעם ב"הבימה", שם היא מציגה עד היום, 18 שנים לאחר מכן, מה שהופך אותה להצגה הותיקה ביותר המציגה בתיאטרון הלאומי. "אגמון הציע לי לביים, אבל אמר שאת האישור האחרון צריך לקבל מנבון", מספר צדי צרפתי, שנבחר לביים את ההפקה המחודשת של המחזה". "עלינו לירושלים לפגוש אותו. עבורי זו הייתה התרגשות עצומה, הוא היה נשיא מאוד אהוב, אפשר לומר שגדלתי עליו. הוא היה מקסים, דיברנו וצחקנו, ובילינו יחד יום שלם של סיורים בירושלים. הוא העביר אותי את כל מסלול ילדותו, הראה לי איפה הוא נולד, איפה התפלל ואת  מגרש המשחקים שאהב. רק בסוף היום הבנתי שאני מקבל את התפקיד, את המתנה הזו".

על פי צרפתי, מעורבותו של נבון בהפקה לא הסתיימה בסיור בשכונה עליה היא מבוססת. "הוא היה אדם מאוד פדנט, היה לו חשוב שידייקו בטקסטים והעברית הייתה חשובה לו מאוד. הוא היה ידען גדול, הוא הגיע לחזרות והסביר לי את הרקע והעומק של הדמויות. כמובן שהיה אכפת לו מי ישחק, כל המשתתפים עברו אודישן גן אצלו הוא שאל מי יגלם את ויקטוריה, דמות שמופיעה רק ב-20 דקות האחרונות של ההצגה, ומבוססת על דמות מיתולוגית בירושלים, מין יפיפיה מסתורית שבגללה קורה כל הרעש במשפחה הזו. כשגלית גיאת הגיעה להיבחן הוא התאהב מיד. לדעתי הוא היה מאוהב בה תקופה לא קצרה לאחר מכן".

לפני כשנתיים נפגשו צרפתי ונבון בחגיגות ה-2,000 להצגה. "זו הייתה התרגשות גדולה, אגמון אמר כמה מילים וגם אני, ואז העלו את נבון על הבמה, הסתכלתי עליו, ואז הוא אמר כמה מילים, אדם בן 92, צלול לגמרי, שולף מהשרוול נאום שנשמע כאילו שהוא הכין אותו בבית. זה הדהים אותי, אמרתי לעצמי שאני לעולם לא אגיע להומור ואנרגיה כזו בגיל הזה". 

מתיאטרון הבימה נמסרה ההודעה הבאה:

"משפחת התיאטרון הלאומי הבימה מרכינה את ראשה היום בצער רב וביגון קודר. יצחק נבון ז"ל, נשיאה החמישי של מדינת ישראל והמחזאי של ההצגה האל-מותית של הבימה, 'בוסתן ספרדי', הלך לעולמו ואנו כואבים ודואבים על האובדן. המחזה שכתב ומציג על במות התיאטרון כבר קרוב ל-18 שנים ומעל ל-2000 הצגות, מתאר הווי של שכונה ספרדית בירושלים של הימים ההם. ממש כמו ההצגה שכתב, בה פזורים שירי אהבה וכאב, שמחה ויגון ורומנסות ספרדיות אשר מושרות עד עצם היום הזה בפיהם של בני הקהילה הספרדית ברגש רב ובערגה, כך גם בני משפחת התיאטרון הלאומי הבימה לא יחדלו מלשיר את השירים על האיש ההוא בגעגוע. תיאטרון הבימה משתתף בצערם של בני משפחת נבון ואבל על מותו".