הצגה של "הבימה" שעתידה לעלות במתנ"ס של קריית ארבע-חברון מעוררת ביקורת בקרב אנשי שמאל. התיאטרון הלאומי מתכוון להציג במתנ"ס הנמצא בקריית ארבע (ומשרת את שני היישובים) את ההצגה "סיפור פשוט", המבוססת על ספרו של ש"י עגנון בעיבוד חדש של שחר פנקס ובבימוי שיר גולדברג, ובה מככבים בין היתר יבגניה דודינה, שפי מרציאנו, רוברט פולק ועוד.

המחאה ברשתות החברתיות החלה בפוסט שפירסם ד"ר חיים וייס, מרצה לספרות עברית מאוניברסיטת בן גוריון, בו טען כי הופעת "הבימה" בקרית ארבע היא תוצאה של "איומיה הגלויים או הסמויים של מירי רגב". עיקר טענותיו של וייס נגד ההופעה היא כי הגעת ההצגות ליישוב הן חלק מנירמול הכיבוש: "הנכונות של התיאטרון, עובדיו ושחקניו לקחת חלק בתהליך נירמולו של הכיבוש והפיכתה של קרית ארבע לעוד עיר בה מופיעים היא מטרידה מאוד".

הפוסט המלא של ד"ר חיים וייס:

שרת התרבות מירי רגב פירסמה בתגובה הודעת תמיכה בהחלטת "הבימה" להופיע מעבר לגבולות הקו הירוק. כזכור, באפריל חתמה רגב על שורה של תקנות חדשות שמהוות מבחני תמיכה של משרד התרבות במוסדות תרבות בהתאם לנכונות שלהם להופיע בפריפריה ובהתנחלויות. התקנות החדשות קובעות שמוסדות שיסכימו להופיע בהתנחלויות יקבלו תמריץ נוסף של 10% ממשרד התרבות. "ההחלטה להופיע לראשונה בחברון ממחישה את היותו של התאטרון הלאומי חלוץ מרכזי בהתייחסות לכל אזרחי המדינה כשווים בזכות לתרבות", מסרה רגב. השרה גם התייחסה בהודעתה לביקורת לו זכה התיאטרון משמאל: "אני מחזקת את 'הבימה' על עמידתו האיתנה כנגד הסחף של הביקורות משמאל וצר לי כי גורמים בתוך ארצנו מתנהגים כאחרוני בריוני ארגוני ה-BDS".

ד"ר דנה אולמרט מהחוג למדעי הרוח באוניברסיטת תל אביב (ובתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט) שיתפה בפייסבוק את הפוסט של וייס וכתבה: "'הבימה' קרנפים ובנות יענה. ומתברר שיש להם קהל אוהדים בקריית ארבע שכבר מחמם מנועים. ראו אילו תגובות אלימות ונמוכות מצד רוכשי הכרטיסים. ימנים גזענים, אתם אולי חובבי תיאטרון אבל תרבות תמיד תישאר רחוקה מכם". גם הבמאית דינה צבי ריקליס ("שלוש אמהות") פירסמה פוסט חריף בנושא: "ב-10.11 יוטל עוצר בחברון (כאילו שרק אז) כי התיאטרון בא לעיר. תזכירו לי כמה יהודים מתגוררים בקריית ארבע... תזכירו לי גם כמה חיילים מאבדים שם צלם אנוש?? ולא באשמתם".

מנגד, התיאטרון הירושלמי "אספקלריא", המציג את עצמו כ"במה לתיאטרון יהודי", פירסם הודעת תמיכה ב"הבימה": "'תיאטרון אספקלריא' רואה את המעשה כמתבקש, בסיסי, ואינו ראוי לציון כלל. החובה של כל תיאטרון להופיע בכל מרחבי הארץ ולפני כל סוגי קהל ברורה ומתבקשת מאליה. זכות היסוד של כל אזרח במדינה היא להנות מפרות תשלומי המיסים שלו, שחלקם כידוע ניתנים לגופים העוסקים ביצירת תרבות. כל מי שנוהג אחרת הרי הוא חוטא בגנבה ובמעילה בכספו של האזרח ובאמון שהוא נותן בו, על אחת כמה וכמה תיאטרון הבימה המגדיר את עצמו כתיאטרון לאומי והנתמך בסכום הגבוה ביותר מכל התאטרונים בארץ.תיאטרון אספקלריא משחר קיומו מופיע וימשיך להופיע בכל מקום בארץ ולפני כל סוגי הקהל. התיאטרון סירב וימשיך לסרב להעסיק שחקנים שאינם מוכנים להופיע מעבר לקו כלשהו או מחרימים ציבור כזה או אחר". 

מתיאטרון "הבימה" נמסר: "הנהלת התיאטרון דוחה בשאט נפש כל קריאה להדרת אזרחים ולהדרת יישובים ומגנה כל ניסיון לחרם תרבותי בכל מקום בו גרים אזרחי ישראל. תיאטרון הבימה הוא התיאטרון הלאומי של מדינת ישראל. ככזה הוא ימשיך להעלות תוכן אומנותי איכותי הכולל מחזאות ישראלית, יצירה מקורית, הפקות בינלאומיות ועוד.כל עניינו של התיאטרון הוא להמשיך ולספק תרבות איכותית לכלל אזרחי ישראל, כפי שעשה לאורך כל שנות קיומו וכך ייעשה גם בעתיד.התיאטרון הלאומי הבימה ימשיך לעשות את התיאטרון הטוב ביותר בישראל, ללא משוא פנים".