"האירוע נראה שיגרתי, פתיחת תערוכה המציגה תמונות של רוסיה. לכן, כשגבר בחליפה כהה ועניבה שלף לפתע אקדח, הייתי המום וחשבתי שמדובר באירוע תיאטרלי", כך כותב צלם איי-פי, בורהן אוזביליצ'י, בבלוג אישי בו הוא משתף בתחושותיו מאירוע שלא ישכח כל חייו. הרגע בו דווקא הוא "זכה" להיות הצלם שמתעד את רצח שגריר רוסיה בטורקיה, אנדריי קרלוב, מטווח אפס ובשידור חי. 

 

"התברר שמדובר בהתנקשות שתוכננה בקור רוח, ומתרחשת ברגעים אלה ממש לנגד עיניי ולנגד עיניהם של אנשים מבוהלים אחרים שרצו למצוא מחסה מהיורה בעל השיער הקצר שירה בשגריר הרוסי. היריות, לפחות 8 מהן, הרעישו את הגלריה הקטנה. התחוללה אנדרלמוסיה - אנשים צרחו, חיפשו מסתור מאחורי עמודים ומתחת לשולחנות ונשכבו על הרצפה", מתאר בורהן את רגעי האימה שאחרי ההתנקשות בשגריר. "מפוחד ומבולבל, מצאתי מחסה חלקי מאחורי אחד הקירות ועשיתי את העבודה היחידה שאני מכיר: צילמתי". 

בורהן מספר כי הגיע לתערוכה במקרה: "התערוכה ששמה 'מקליניגראד לקמצ'טקה בעיניהם של מטיילים' הציגה תמונות המציגות את רוסיה לאורכה ולרוחבה. החלטתי לבקר בה רק כי הגלריה נמצאת בדרכי הביתה ממערכת העיתון באנקרה". דווקא הקרבה שלו לשגריר קרלוב, הייתה מתוכננת: "כשהשגריר התחיל לנאום התקרבתי כדי לצלם אותו. הנחתי שהתמונות יהיו שימושיות בכתבות שמספרות על יחסי טורקיה ורוסיה". 

"ואז הגיעו היריות. גופת השגריר נמצאת רק מטרים ספורים ממני. לא הצלחתי לראות דם סביבו, אני חושב שהוא נורה בגבו. לקחו לי מספר רגעים להבין מה קרה: אדם מת אל מול עיניי. חייו הסתיימו", מתאר בורהן את הרגע ששינה את חייו. הצלם המנוסה גם מגיב מראש לביקורת על כך שבחר לתעד את הרגעים הקשים לצפייה: "זה מה שחשבתי: 'אני נוכח, גם אם אפצע ואפילו אהרג - אני עיתונאי. אני חייב לעשות את עבודתי. יכלתי לברוח בלי לצלם אבל הבנתי שאם הייתי עושה את זה, לא הייתי יכול לספק תשובה טובה למי שישאל: 'למה לא צילמת?'".

קראו את הבלוג המלא של בורהן אוזביליצ'י