המחזמר "עלובי החיים" הוא אחת ההצלחות הגדולות והמדוברות של תיאטרון "הבימה" בתקופה האחרונה - המבקרים משבחים את הגרסה החדשה של המחזמר המבוסס על ספרו של ויקטור הוגו (מבקר התיאטרון של Mako תרבות הגדיר אותו כ"מחזמר העשור"), וההצגות מלאות עד אפס מקום. אך ישנו גם מי שפחות מרוצה. בפוסט שפירסם היום בפייסבוק עמיר קורץ, סגן עורך שוק ההון ב"כלכליסט", הוא מתלונן על כך שמההצגה בה צפה בסוף השבוע שעבר נעדר חלק נכבד מהכוכבים הגדולים: אמיר דדון (בתפקיד הראשי), מירי מסיקה, הראל סקעת ורוני דלומי.

"תיאטרון הבימה משווק ומפרסם את המחזמר 'עלובי החיים' באמצעות שורה של זמרים-כוכבים מפורסמים, חלקם כוכבים-נולדים לשעבר, שם נרדף לפצצות רייטינג", כתב קורץ, "ומחירי הכרטיסים בהתאם: מאות שקלים לכרטיס. קנינו זוג כרטיסים במחיר לא זול בכלל להצגה של מוצ"ש שעבר. ההפקה היתה בהחלט משובחת, כפי שבישרו הביקורות. אולם להפתעתנו ולאכזבתנו כמעט כל הקאסט הראשון, זה שהביקורות היללו ושהתיאטרון הלאומי שם בפרונט בפרסומיו השונים (למשל, בקמפיין הטלויזיוני שרץ כעת), לא היה על הבמה. איני יודע אם המחליפים בהם חזינו באותו ערב טובים יותר או פחות. אין לי מילה רעה אחת להגיד עליהם, להפך. אולם כאשר הבימה מוכר כרטיסים במחיר גבוה במיוחד למחזמר אותו הוא מפרסם בהבלטה באמצעות מקדמי מכירות בדמותם של סקעת, מסיקה, דלומי, דדון ושות' – מן הראוי לציין זאת באופן יזום בפני מי שמזמין כרטיס". קורץ תייג בפוסט את דף הפייסבוק של הבימה.

קורץ הוא לא הראשון שמתלונן על התופעה. בעמוד הפייסבוק של "הבימה" ניתן למצוא תלונות נוספות של צופים באותו נושא. ב-1 בינואר כתבה גולשת בעמוד הביקורות של התיאטרון: "הלוואי שיכלתי להגיד שמירי מסיקה היתה מדהימה בתפקיד האמא של קוזט. הלוואי שיכלתי לומר שהראל סקעת ורוני דלומי שיחקו את תפקיד חייהם. הלוואי שיכלתי לומר כמה כיף לראות שוב את אבי קושניר ומיקי קם על הבמה, מצחיקים וסוחפים. הלוואי שיכלתי להגיד שאמיר דדון הרים את המחזמר למחוזות אחרים ושעידו בר טל היה סוחף. הייתי יכולה להגיד את כל זה, כנראה, אם מישהו מהם היה אתמול על הבמה. אבל כנראה שכל הקאסט היה זקוק נואשות לצאת בסילבסטר אחרת אין דרך טובה יותר להסביר איך העליתם מופע של "עלובי החיים" שכ-ו-ל-ו קאסט של מחליפים!!! בלי ליידע את הלקוחות, בלי לציין בשום מקום, אחרי שהוציאו מאות שקלים לכרטיס וחיכו חודשים". גולש אחר כתב: "הגענו עם ציפיות גבוהות בשל קאסט השחקנים המפואר. לאכזבתנו הרבה מכל רשימת השחקנים הארוכה שמוצגת בכל הפרסומים הייתה רק חנה לסלאו. ממש מאכזב לאור העובדה ששמותיהם מככבים בכל הפרסומים, אנו מרגישים מרומים".

מתיאטרון "הבימה" נמסר: "התאטרון הלאומי הבימה מציג את המחזמר 'עלובי החיים' כ-20 הצגות בחודש, וכמקובל בהפקות מסוג זה בעולם כולו, את התפקידים הראשיים במחזמר מגלמים לסירוגין שחקנים בדאבל קאסט. התאטרון מפרסם באמצעי הפרסום השונים את העובדה הזו והקהל שרוכש כרטיסים בקופות התאטרון מקבל מידע בדבר זהות השחקנים בכל ערב. במעמד השיחה מציינים המוקדנים שהזכות לשינויים שמורה ועל כן ממליצים,למי שמעונין לצפות בשחקנים ספציפיים, ליצור קשר עם הקופה מספר ימים קודם כדי לוודא זאת. צוות השחקנים הנושאים בתפקידים הראשיים והמשניים - השחקנים המוכרים ואלה שלא - הינם מבצעים מצוינים שאיכותם אינה מוטלת בספק. הנהלת התאטרון גאה בהצגה זו ומשוכנעת כי חווית הצפייה בהפקה היא בבחינת 'השלם גדול מסך כל חלקיו'. כאמור, מי שמעוניין לצפות בשחקן זה או אחר יכול לקבל פרטים מדויקים על השתתפותו בערב מסוים ימים ספורים קודם לכן בקופות התאטרון".