הצלם הבריטי הנודע דייויד המילטון נמצא מת בסוף השבוע בדירתו שבפריז. המשטרה המקומית מצאה תרופות מרשם רבות מפוזרות סביבו וההערכה היא כי מדובר בהתאבדות. המילטון בן ה-83, שנולד בלונדון ועבר בהמשך לפריז כדי ללמוד עיצוב גרפי, התפרסם בשנות ה-70 ו-ה80 בזכות דיוקנאות עירום של נערות בגילי 13-14 אותן נהג לצלם באישור הוריהן. הנערות אותן צילם היו תמיד ילדותיות למראה, בעלות עור חיוור, עיניים בהירות ושיער בלונדיני. בשנות ה-80 פרסם את התצלומים בספר שנקרא "עידן התמימות" ומכר עשרות מיליוני עותקים.

התפנית בעלילה התרחשה כאשר פלבי פלמו, עיתונאית מוכרת בצרפת, פירסמה לאחרונה ספר בשם "הנחמה" ובו סיפרה שצלם ידוע אנס אותה כאשר הייתה בת 13. בעקבות יציאת הספר היא התראיינה למגזין מוכר וסיפרה כי הצלם היה דייויד המילטון. באותו ראיון הובאו גם עדויותיהן של שלוש נשים נוספות שסיפרו כי הוא תקף אותן באותם הגילים, הן פגשו אותו כאשר הסתובבו בקרבת חוף נודיסטים לידו הוא התגורר. המילטון הכחיש את הדברים, ואליו הצטרפה גם אימה של פלמו.

אין תמונה
הראשונה שהתלוננה. העיתונאית פלבי פלמו

אישה אחרת שנאנסה על ידי המילטון סיפרה למגזין הצרפתי "Le Nouvel Observateur" על דרך הפעולה של המילטון: "הוא היה שולח את אחת הבנות שלו למצוא 'עכברה' חדשה בחופי דרום צרפת" - "עכברה" לדבריה הוא הכינוי שנתן המילטון לאיברי המין של הנערות הצעירות. עוד סיפרה האישה, שדיברה עם המגזין בעילום שם: "הייתי פונה דבר ראשון להורים, כדי להרגיע אותם. הייתי אומרת להם: 'דייויד המילטון רוצה לקחת תמונת ניסיון של הבת שלכם'. ואז הוא היה פונה אליהם ישירות". לטענות אלה הגיב המילטון בשעתו: "לא עשיתי שום דבר לא תקין. אין ספק שאותה אישה מחפשת את 15 דקות התהילה שלה בכך שהיא משמיצה אותי ברומן שלה". הוא גם איים בהגשת תביעת לשון הרע.

מספר שעות לאחר שנודע על המוות פירסמה פלבי פלמו הצהרה ובה מסרה כי "בדיוק שמעתי על המוות של דייויד המילטון, האיש שאנס אותי כאשר הייתי בת 13. האיש שאנס מספר נערות צעירות, חלקן סיפרו על כך באומץ רב בשבועות האחרונים. ברגעים אלה אני חושבת עליהן ועל חוסר הצדק איתו נאלצנו להתמודד יחד. במעשה הפחדני שלו הוא גזר עלינו שוב להתמודד עם השתיקה ועם כך שלא נראה אותו נענש על מעשיו. האימה מהתאבדותו לא תמחק את האימה של הלילות המסויטים שלנו".

עוד בשנות ה-70 עוררו עבודותיו של מחלוקת קשה, כאשר מבקרים רבים העלו את השאלה האם מדובר ב"אמנות או בפורנוגרפיה?". המילטון עצמו הצהיר כי לעבודות שלו יש "אובססיה עם טוהר", והצילומים עצמם הוצגו בספרים רומנטיים בעלי גוון אירוטי ובלוחות שנה אשר נתלו במוסכים. עם זאת, בעשורים האחרונים איבדו הצילומים של המילטון איבדו את חינם המפוקפק.
 
עוד במאקו תרבות: