אין תמונה
זוזו אני בדרך לברית מילה
התגלית המרעישה בדבר שורשיו של סופרמן, הייתה ידועה עד כה רק לאנשים בקהילת הקומיקס. מסתבר כי דמותו של סופרמן נוצרה על ידי שני יהודים צעירים מאוהיו בשם ג'רי סיגל וג'ו שוסטר. במשך שש שנים ניסו השניים למכור את סיפורו של גיבור העל למפיצים ללא הצלחה. בשנת 1938 התייאשו ומכרו את הזכויות על הדמות  תמורת סכום של 130 דולר להוצאה לאור מניו יורק בשם National Allied Publications, אחת מהמפיצות שנהפכו במהלך השנים למה שאנחנו מכירים כענקית הקומיקס DC. בראש ההוצאה עמד איש עסקים יהודי בשם הארי דוננפלד.

דוננפלד החל את הקריירה שלו בשנות ה-20 של המאה הקודמת כמפיץ חוברות זימה ואירוטיקה. כשראש העיר Fiorello LaGuardia יצא בחקיקה שנועדה להחמיר את הענישה נגד עסקים מסוג זה, החליט דוננפלד לשנות כיוון עם העסק שלו "Donny Publications" ולפתוח חברות דמה ברחבי המדינה בזמן שהמתחרים שלו נסגרים. בדרך זו הצליח דוננפלד להשאיר את הראש מעל המים ולשמור על עסקי הקומיקס כשמקור הפרנסה שלו נמצא על הכוונת. גיבור העל הגדול ביותר של כל הזמן התחיל במקום הכי מושחת שיש כשהוא נועד להשיג רווחים קלים לאדם שהתפרנס מעסקים מפוקפקים.

סופרמן מן הסתם הפך לסיפור ההצלחה הגדול ביותר של דוננפלד. למרות שהוא רק היה חכם מספיק כדי לקנות אותו, דוננפלד המשיך לטעון שמדובר בהמצאה שלו. הוא היה מסתובב עם חולצה על S ענקי, סימן ההכר של סופרמן, מתחת לבגדי העבודה שלו, וחושף את האלטר אגו שלו בפאבים בפני חברים. כל זאת בזמן שהמוחות האמיתיים מאחורי הדמות, סיגל ושוסטר, צופים בדמות האהובה שלהם מוכרת מיליון עותקים ברחבי המדינה והופכת לקאלט.

>> בואו לפייסבוק שלנו