לא מעט סלבריטאים מפרסמים מותגים שונים ויוצרים זהות בין התהילה שלהם לבין המוצר אותו הם מקדמים. במקרה של ג'ורג' קלוני, לעומת זאת, היחסים כבר הגיעו לשלב מתקדם במיוחד, בהתחשב בכך שהשחקן מפרסם את חברת נספרסו כבר כמעט 20 שנה ולמעשה נחשב כ"שגריר המותג". היחסים הארוכים והטייטל המחייב הם גם הסיבה שכאשר שמה של החברה שעימה קלוני מזוהה עולה לכותרות בהקשרים שליליים, אין לשחקן ברירה אלא לפרסם תגובה.

תוכנית התחקירים "Dispatches" מערוץ 4 הבריטי, הידועה בתור תוכנית שעורכת כתבות עומק על נושאים חברתיים, פוליטיים ובריאותיים, ערכה כתבת תחקיר על חברת נספרסו השוויצרית (ששייכת למותג נסטלה) ובו טענה כי החברה מקבלת חלק מאספקת הקפה ממפעל בגואטמלה, שמנצל ומעביד ילדים. כתב התוכנית טען כי ניתנה לו גישה לחוות גידול מרוחקות במדינה, ושם ראה ילדים שעובדים בשדה. לאחר פרסום התחקיר, כאמור, לא נשארה לקלוני ברירה אלא להגיב לחשיפה.   

"גדלתי ועבדתי בחוות טבק מאז שהייתי בן 12", כתב קלוני בהצהרה רשמית, "אני מודע באופן ייחודי לנושאים הבעייתיים בהקשר לעבדות של ילדים בחוות. בגלל זה הצטרפתי לוועד הקיימות של נספרסו לפני שבע שנים, וגם לברית יערות הגשם, ארגון הסחר ההוגן וארגון העסקה הוגנת, מתוך מטרה לשפר את חיי החוואים. ידענו שזה פרויקט גדול כשהתחלנו לפני 7 שנים, למען האמת אני מופתע ועצוב לראות את הסיפור הזה".

"ברור שלוועד של נספרסו יש עוד הרבה עבודה לעשות, והעבודה הזו תיעשה", המשיך קלוני, "אני מקווה שהכתב הזה ימשיך לחקור את התנאים, וידווח אם הם לא ישתנו. מערכת האיזונים והבלמים של תאגיד טוב לא מתבצעת רק בתוך החברה עצמה אלא גם על ידי עיתונאים עצמאיים שמוודאים שכולם נאמנים להבטחות שלהם".

View this post on Instagram

Where will this knight’s quest lead? #Nespresso #WhatElse #TheQuest #Coffee

A post shared by Nespresso (@nespresso) on

יו"ר נספרסו, גיליאם לה קונף, שחרר הצהרה רשמית משלו בה טען כי לחברה שלו יש "אפס סובלנות" כלפי עבדות ילדים, וכי הנושא הזה הוא "לא מתקבל על הדעת": "פתחנו בחקירה יסודית כדי לגלות באילו חוות צולמה הכתבה והאם הן מספקות קפה לנספרסו. לא נמשיך לרכוש קפה מהחוות באזור הזה עד שהחקירה תושלם. נתמודד בהתמדה עם כל נושא שייחשף, וננקוט בפעולות נחושות".

מחברת נספרסו נמסר: "נספרסו מוקיעה ומגנה העסקת ילדים ומציבה זאת כתנאי יסוד לחוות המעוניינות לעבוד איתה. עם פנייתה של תוכנית התחקירים הבריטית החלה נספרסו בבדיקה מעמיקה של הנושא ונקטה במספר פעולות מיידיות כמו תגבור נוכחות האגרונומים המבקרים בחוות, ועצרה את רכישת הקפה מהחוות באזור עד לבירור מלא. החברה תנקוט בכל הפעולות האפשריות כדי לחקור לעומק את המקרה להפיק לקחים וליישם אותם במלואם בחוות באזור בגואטמלה ובכל החוות בעולם.

נספרסו עובדת בשיתוף עם ברית יערות הגשם וארגון סחר הוגן כדי להבטיח עבודה אתית ועל פי ערכי הקיימות, ביניהם הדרכות לחקלאים על הסיכון שבהעסקת ילדים. כל החוות באזור זה של גואטמלה הן בעלות אישור של ארגוני ברית יערות הגשם וארגון סחר הוגן. אנו משקיעים משאבים ומאמצים רבים כדי לוודא שהחוות עומדות בקריטריונים שאנו מציבים - ב 2019 לבדה 400 מהאגרונומים שלנו ביקרו בחוות קפה סך כולל של 170,000 ביקורי הכשרות ברחבי העולם. בנוסף התקיימו 3,300 ביקורים של הגופים המפקחים".