בשנה שבה בתי הקולנוע הושבתו, זה היה האירוע הקולנועי הגדול מכולם: "ליגת הצדק: גרסת סניידר", גרסת הבמאי הארוכה והמחודשת לסרט משנת 2017, יצאה לשירותי הסטרימינג וה-VOD השונים במרץ 2021 וסימנה את סופו של קמפיין אינטרנטי עוצמתי. הקמפיין, שיצא לדרך אחרי שהבמאי המקורי של "ליגת הצדק" זאק סניידר עזב את ההפקה עם מותה של בתו, הוביל לקריאות נרחבות מצדם של מעריצי מותג הקומיקס של DC שקראו לגרסה נוספת לסרט, בעריכת סניידר, שתהיה נאמנה לחזון המקורי שלו. אבל האם אותם מעריצים היו אמיתיים? דיווח חדש טוען שלפחות אצל חלקם, התשובה היא לא.

לפי דיווח חדש של מגזין הרולינג סטון, מחקר פנימי שבוצע על ידי חברת וורנר מדיה - ובו נבדקה הפעילות האינטרנטית סביב הקריאות להוצאת "גרסת סניידר" - 13 אחוזים מהחשבונות שהשתתפו באותו קמפיין מעריצים בטוויטר היו מזויפים. מדובר בנתון חריג לחלוטין: לפי הערכות שפורסמו בעבר על ידי טוויטר, אחוז החשבונות הפעילים בפלטפורמה שמוגדרים כ"מזוייפים או ספאם" עומד על פחות מחמישה. לפי הרולינג סטון, אותה הערכה מסתדרת עם זו של מומחים בתעשיית הסייבר, לפיה קמפיין כמו "גרסת סניידר" אמור לסחוף כשלושה עד חמישה אחוזים של חשבונות פייק. כתוצאה מכך, קריאות של מעריצים אותנטיים הופצו והודהדו על ידי חשבונות שאף אדם לא עומד מאחוריהם. 

זאק סניידר, 2016 (צילום: Victor Chavez/WireImage, יחסי ציבור)
קיבל גרסה משלו. זאק סניידר | צילום: Victor Chavez/WireImage, יחסי ציבור

לפי החשיפה של הרולינג סטון, שבמסגרתה שוחחו במגזין עם יותר מ-20 עובדים ב"ליגת הצדק" המקורי וב"גרסת סניידר", האצבע המאשימה מופנית בעיקר כלפי אדם אחד: סניידר עצמו. אותם גורמים טוענים כי סניידר סירב להחזיר לחברת וורנר כוננים קשיחים שהיו ברשותו ונדרשו במסגרת על העבודה על הסרט, דרש תקציבים בגובה מיליוני דולרים לסצינות שצילם ללא שום אישור בחצר האחורית שלו, ואיים למחוק צילומים קיימים אם באולפנים לא יאפשרו לו לשמור על קו עלילה שלא הופיע בתסריט המקורי. סניידר מכחיש את ההאשמות המדוברות. 

הקמפיין של "גרסת סניידר", יש לציין, היה חריג לא רק בקנה המידה שלו - אלא גם בעוצמה שבה הוא נוהל ברשת. במסגרת המגעים ליצירת הגרסה המחודשת, דרישותיו של סניידר הלכו והתעצמו, ואיתן גם גובה הלהבות. קריאות לחרם על האולפנים, דרישות לפטר בכירים מסוימים בחברה, לפעמים אפילו איומים במוות נגד אותם גורמים: כל הכלים היו כשרים במאבק להחזרת סרטו של סניידר למסכים. בשלב מסוים, כך מדווחים ברולינג סטון, בחברת האחים וורנר נאלצו לערב את מחלקת אבטחת הסייבר. סניידר מתואר על ידי מרבית המרואיינים כמי ש"פעל כדי להפעיל מניפולציות על הקמפיין המתמשך", ולפי הדיווח הוא אף דרש להסיר את הקרדיט לשניים ממפיקי הסרט בגרסתו המחודשת. "אם מישהו משך בחוטים מאחורי הקלעים, אלה היו האחים וורנר", מסר סניידר בתגובתו, "הם ניסו למנף את קהל המעריצים שלי כדי להשיג עוד מנויים לשירות הסטרימינג HBO מקס". "אני לא שולט במעריצים שלי. יש להם רצונות משלהם ודעות משלהם. אתם נותנים לי יותר מדי קרדיט".