מרתק לגלות כיצד מתמודדות נשים מוסלמיות עם ההגבלות המחמירות של דתן ועדיין מצליחות להיות מהמטופחות והמתוקתקות בעולם. כעת צצה עוד תופעת ביוטי חדשה המגיעה מדובאי, וספציפית מסלון יופי מיוחד בעיר, הנקראת ׳סוה׳, שיצר את ה׳נלפי׳. ציפורני הסלפי.

כשלקוחה באה לעשות ׳נלפי׳, זאת אומרת שהיא מעוניינת לקבל דיוקן של עצמה על הציפורן, אותו תחלוק כמה שיותר מהר באינסטגרם, כמובן, והנה לכם תופעת רשת. מדובר באמנות ציפורניים הדורשת השקעה ומיומנות שיא, ומהסלון יצאו כבר ציפורניים שנשאו את דמויותיהן של הלקוחות עצמן, של בני זוגן, של הילדים ואפילו פורטרטים משפחתיים שלמים. הכל על קצה של ציפורן.

״זה מגיע מתרבות בה לא לגמרי מקובל לחשוף את פני האישה ויופיה בציבור, או אפילו במדיה החברתית", מסבירה מנהלת הסלון, סאלי סוהיילי, לאתר ׳רפיינרי 29׳. הנלפי מאפשר לנשים לחלוק ולחשוף את פניהן לצד האאוטפיט או האקססוריז האהובים ביותר, בלי להיות חשופות לחיצי הביקורת או להסתכסך עם אמונתן. בתרבויות אלה חשבונות מדיה חברתית נחשבים לדבר נרקסיסטי ומסוכן, שקורא תיגר על ערכי הדת, אך נשים מוסלמיות צעירות, בעיקר מהאמירויות או מסעודיה, מוצאות בהם כלי ביטוי משחרר ומעצים.

מחיר ציפורן מצויירת כזו הוא בערך 200 שקלים, ואחד המיקרו-טרנדים החמודים שבתוכו הוא דימויים של פני הלקוחה עם הפילטר האהוב עליה בסנאפצ׳ט, לרוב כתר פרחים, אותו לא חשה בנוח לשתף עד כה וכעת יכולה לעשות זאת בחופשיות ואף בגרסה הרבה יותר מקורית. ״כולם רוצים לייצג את עצמם ולבטא את אישיותם", אומרת סוהיילי. ״הרעיון הוא לקבל את האפשרות לייצג את יופייך דרך הציפורניים, כשאין לך כל כך את האפשרות לחשוף את הפרצוף באינסטגרם".