פרויקט הסרטים 48 שעות. צפו בכל הסרטים מכל הז'אנרים שהוגשו לתחרות בתום 48 שעות בלבד

סרט ב-48 שעות

ערוצי תוכן

האמבטיה
המנצחים בתחרות | ראיון עם המנצחת | הכל על התחרות | ההזנקה | שיפוט | הגשת הסרט | סט ב-48 שעות | הפרסים | כתבה מחדשות 2 | פורום 48
  
האמבטיה

פרוייקט 48 שעות - כל מה שרציתם לדעת

מהו פרוייקט 48 שעות, כמה עולה להירשם, האם אפשר למכור את הסרט אחרי הפרוייקט ועל איזה פורמט כדאי לעבוד? כל מה שרציתם לדעת על תחרות 48 שעות ולא העזתם לשאול

יוני פרת | mako | פורסם 23/04/09  17:05

 - מהו פרוייקט סרטים של 48 שעות?

סרט ב-48 שעות
סרט ב-48 שעות
הפרוייקט הוא ההזדמנות של המשתתפים להפסיק לדבר ולהתחיל לצלם. הרעיון פשוט: יש לקבוצות יוצרים יומיים לעשות סרט קצר. כל העבודה היצירתית – כתיבה, צילום, עריכה והוספת פס-קול חייבת להתרחש בחלון זמן של 48 שעות מרגע ההזנקה. בין שבוע לשבועים אחרי התחרות, הסרטים מוקרנים מול קהל אוהד באולמות מלאים.

- איך נרשמים לתחרות?
כדי להירשם לתחרות כל שעליכם לעשות זה להכניס את הפרטים שלכם לטופס ההרשמה.

- כמה זה עולה?
בשביל לעודד אתכם להירשם מוקדם ככל האפשר, דמי הרישום נגבים השנה בשני תעריפים:
350 ש"ח לכל קבוצה שמשלימה את הרישום עד 22 במאי.
400 ש"ח לקבוצה שנרשמת בין ה23 במאי ועד ה5 ביוני.
הרישום נפתח ב 1 במאי 2009. בתאריך זה יופיעו כל פרטי התשלום באתר הבית של הפרוייקט, ממש כאן. אתם תתבקשו למלא כמה פרטים כמו שם הקבוצה ומי עומד בראשה. אתם גם תתבקשו לבחור את העיר בה אתם רוצים להתמודד (חיפה, ת"א או ירושלים) ולהעביר את פרטי כרטיס האשראי שלכם בעמוד מאובטח. אחרי התשלום יגיע אליכם מייל אישור ההשתתפות.

- האם יש הגבלה על מספר הקבוצות המשתתפות בפרוייקט?
כן, אנחנו מוגבלים במספר הקבוצות המשתתפות בהתאם לאולמות ההקרנה ששיריינו לצורך הקרנת הסרטים בשלושת הסינמטקים בת"א, חיפה וירושלים. ברגע שתתמלא מכסת הנרשמים לא נוכל להוסיף קבוצות חדשות אלא אם כן קבוצות שכבר נרשמו יפרשו, וגם זה קורה.

- על מה הסרטים?
זה תלוי בכם אבל לא רק בכם: רבע שעה לפני תחילת התחרות, כל קבוצה שולפת מתוך כובע ז'אנר מחייב לסרט שלה. רשימת הז'אנרים כוללת: אימה, סרט אהבה, מדע בדיוני, מערבון ומחזמר. בנוסף לכך נכריז על דמות, אביזר ושורת דיאלוג, החייבים להופיע בכל הסרטים במשותף.

- מי רואה את הסרטים?
הסרטים מוקרנים בפני אולמות מלאים בכל עיר אליה מגיעה התחרות. כמובן שנוכחים היוצרים, השחקנים, בני משפחה וחברים שבאים לחזות בבכורה, אבל לא רק הם. גם אוהדי התעשיה המקומית וחובבי קולנוע שבאים לראות משהו חדשני, גולמי וחי, נמצאים שם בשביל לנשום קצת אנרגיה יצירתית. מיטב הסרטים מהעולם מופצים בכל שנה בDVD אותו אפשר לרכוש כאן. בנוסף הם גם מוקרנים בפסטיבלי קולנוע כמו South by Southwest , Cinequest וגם בפסטיבל משלנו Filmapalooza. בשנה שעברה הוקרנו מיטב הסרטים העולמיים בפסטיבל קאן. חלק מהסרטים מוקרנים בפסטיבל אייקון למשחקי תפקידים ופנטסיה. סרטים רבים התקבלו להקרנה בפסטיבלים ברחבי העולם. השנה, המיטב הארצי של הסרטים, יוקרן באירוע חגיגי בפסטיבל הקולנוע ירושלים וגם כמובן, כל הסרטים יעלו לאתר mako  של קשת .

- מי הם היוצרים?
פרוייקט סרטים של 48 שעות פתוח לכל יוצרי הקולנוע, מקצוענים ותיקים או בתחילת דרכם. על פי תקנון התחרות כל חברי הקבוצה (צוותי הפקה וקאסט) הם מתנדבים. איש לא רשאי לקבל משכורת על השתתפותו בפרוייקט ולמרות זאת מרבים להשתתף בה אנשי מקצוע מהשורה הראשונה. ישנן קבוצות שמשכו אליהן שמות ידועים, מאחורי המצלמה ולפניה. שמחנו לגלות שחקנים מוכרים בתפקידי אורח מפתיעים, בינהם אסתי זקהיים, עומר ברנע, עידן אלתרמן, אוהד קנולר, שירה קצנלנבוגן, תומר שרון טלי שרון, מיכל ינאי, ורד פלדמן, מנחם גולן ורבים אחרים.

- מה אורך הסרטים?
הסרטים קצרים: מינימום 4 דקות ומקסימום 7. סרטים קצרים נוטים להיות לא רק לכידים ומעניינים יותר אלא גם שיווקיים יותר. הסרט הזוכה בשנת 2007, "אדון הזמן", היה ארבע דקות בדיוק.

- היכן ומתי מוקרנים הסרטים?
כשבועיים לאחר תום התחרות, הסרטים מוקרנים בבכורה חגיגית בסינמטק המקומי. מגיעים לשם היוצרים השחקנים וחברים שבאו לעודד. תיתכן הקרנה נוספת חגיגית של מיטב הסרטים בכל עיר ובוודאי שנקרין את המיטב הארצי, בפסטיבל הסרטים בירושלים שם נכריז על הזוכים הגדולים. הסרט הישראלי הזוכה יוקרן גם בסוף שבוע של הקרנות ופרסים בארה"ב.

- לאילו ערים הגיע הפרוייקט?
התחרות החלה בוושינגטון בשנת 2001 . בשנה שעברה הגיעה התחרות לשישים ערים ברחבי העולם. בשנתיים האחרונות הפרוייקט הגיע לערים מחוץ לארה"ב בינהן פריס, רומא, אמסטרדם, טוקיו וכמובן תל אביב. אנחנו מתרגשים במיוחד להביא את הפרויקט גם לירושלים ולחיפה השנה.

- איך מתפרסמת התחרות?
התחרות עוברת מפה לאוזן, דרך הרשת ובעיתונות המקומית. יוצרי קולנוע וארגונים מקומיים הם התומכים הנלהבים ביותר שלנו ועושים עבודה מצוינת בהפצת הבשורה. בכל עיר אליה הגיעה התחרות, היא יצרה התענינות בקרב תקשורת מקומית וארצית. החל מ CNN דרך הוושינגטון פוסט והאל.אי טיימס – היו אזכורים וסיקורים ביותר מחמישים במות תקשורת עד כה. בתל אביב זכינו לסיקור נרחב בין היתר ב"אולפן שישי", ב"ידיעות אחרונות" ושידור הסרט הזוכה מלווה בראיון עם היוצר ב"לונדון וקירשנבאום".

- מה כדאי לעשות עם הסרט אחרי התחרות?
כדאי להפיץ אותו בכמה שיותר במות ושכמה שיותר אנשים יראו אותו. יש כמה מגבלות שמקורן בנותני החסות שלנו ובהסכם ראש קבוצה שמסדיר את זכויות היוצרים על הסרט אז הנה תקציר:

- מה מותר לעשות עם הסרט?

בתום שנה מהתחרות אחרי שנה מתום התחרות
האם מותר להגיש את הסרט בפסטיבלים בתום שנה? כן.
האם מותר להגיש את הסרט בפסטיבלים אחרי שנה מתום התחרות? כן.
האם מותר להקרין באירועי קולנוע מקומיים בתום שנה? כן.
האם מותר להקרין באירועי קולנוע אחרי שנה מתום התחרות? כן.
האם מותר להעלות את הסרט לאתר הפרטי שלכם בתום שנה? כן.
האם מותר להעלות את הסרט לאתר הפרטי שלכם אחרי שנה מתום התחרות? כן, כל עוד הוא נפתח בסלייט This film made for the 48 Hour Film Project כן, כל עוד הוא נפתח בסלייט This film made for the 48 Hour Film Project
האם מותר לעלות את הסרט לאתר ציבורי (YouTube, face book, MySpace…) בתום שנה? תלוי בהסכם עם אתר החסות שלנו. על פי רוב, אתר החסות מקבל שלושה חודשי בלעדיות באינטרנט. נעדכן בהמשך.
האם מותר לעלות את הסרט לאתר ציבורי (YouTube, face book, MySpace…) אחרי שנה מתום התחרות? כן, כל עוד הוא נפתח בסלייט This film made for the 48 Hour Film Project
האם מותר להציג בשאוריל או DVD בתום שנה? כן.
האם מותר להציג בשאוריל או DVD אחרי שנה מתום התחרות? כן, כל עוד הוא מופץ ללא תשלום.
האם מותר ללהקרין בהקרנות מסחריות או בטלווזיה בתום שנה? רק באישור בכתב ממנהלי הפרוייקט.
אם מותר ללהקרין בהקרנות מסחריות או בטלווזיה אחרי שנה מתם התחרות? כן.
האם מותר למכור את הסרט שלי בתום שנה? צרו איתנו קשר כיוון שכל מקרה לגופו.
האם מותר למכור את הסרט שלי אחרי שנה מתום התחרות? צרו איתנו קשר כיוון שכל מקרה לגופו.

- האם מותר לי להקרין גרסה מעודכנת/שונה של הסרט אחרי התחרות?
כן, כל עוד זה עומד בהסכם. במקרה ששינתם את הסרט לאחר הפרוייקט אנא שדרו אותו בליווי הסלייט: The concept for this film developed during the 48 Hour Film Project. www.48.tv

- האם זו תחרות והאם יהיה אוסף "המיטב"?
כן וכן. סרט אחד בכל עיר יבחר לסרט "הטוב בעיר". מיטב הסרטים בכל עיר יגיעו לשיפוט שני, ארצי ויתמודדו על התואר "הסרט הטוב בישראל", שיתמודד על התואר העולמי "סרט השנה של פרוייקט סרטי 48 שעות". פעם בשנה, בדרך כלל לקראת בפברואר או מרץ, נערך בארה"ב טקס הענקת פרסים לקבוצות המנצחות והקרנת בכורה של אוסף מיטב סרטי 48 השעות מכל העולם.

- יש פרסים?
ברמה המקומית נעניק פרס כספי או אחר בהתאם להסכמים עם נותני החסות שלנו. ברמה העולמית לסרט הזוכה הוענקו 7500$ וחבילת הפצה מיוחדת. בשנה שקדמה לה הוענקה מצלמת Panasonic HVX200 HD וחומרה ותוכנה של חברת Avid. הסרטים הטובים ביותר יזכו לחשיפה מעבר להקרנה המקומית. הפקנו DVD של הסרטים הזוכים. לקחנו את הסרטים הזוכים לסיבוב פסטיבלים, כולל הקרנה מיוחדת בפסטיבל קאן.

- האם יש לי סיכוי לנצח?
אינספור יוצרי קולנוע במהלך השנים דווחו לנו ששני ימי התחרות היו משגעים. הם נהנו בעיקר מניצול היצירתיות שלהם, הם אהבו לעבוד עם החברים והם גם עשו סרט. ככה שאם בפרס אתם מתכוונים להרבה כיף אז יש לכם סיכוי לא רע.
49 סרטים הוגשו בתל אביב ב2007 ורק זוכה אחד אחר כך התמודד מול 56 סרטים אחרים מהעולם ולקח את הפרס הגדול. ב-2008 הסרט הישראלי שוב עושה כבוד לנו ולעצמו ולוקח את ארבעת הפרסים החשובים בתחרות העולמית. 

- האם אני אתעשר מזה?
כנראה שלא. ככל שידוע לנו, אף אחד לא עשה קופה מלמכור את הסרט שלו אבל יש סרטים שזכו בכל מני פרסים בפסטיבלים בעולם וזכו בחבילות הפצה ובפרסים מאוד מאוד יקרים. יש יוצרי קולנוע שקיבלו עבודות בשכר אחרי הצלחת סרטם בפרוייקט והחשיפה לה זכו. בתוך הפרוייקט – אם אנחנו מצליחים למכור את הסרט שלכם להפצה אז אתם שותפים לרווחים מהמכירה. כך גם אם נמכור את הסרטים לשידור, אתם תקבלו תמלוגים ואחוזים מהרווחים. כפי שאתם יודעים השוק לסרטים קצרים הוא כמעט ולא קיים אך לנו כתחרות יש יותר סיכוי כי אנחנו יכולים לשווק אוספים ולעורר עניין בתחרות העולמית.

- היכן אפשר לקנות את אוסף המיטב בדי.וי.די? היכן אפשר לצפות בסרטים?
ממש כאן . תוכלו לצפות בסרטים ב www.48.tv

שאלת טכניות:

- האם אורכו המירבי של הסרט כולל תודות?
לא. לסרט באורך מירבי של 7 דקות אתם יכולים להוסיף דקה של תודות. אבל בנינו, באים לראות סרט ולא לקרוא תודות אז אל תגזימו. הסרט צריך להגיע לסיום נרטיבי בתוך 7 דקות ולא מעבר לכך. כלומר, אי אפשר לנצל את דקת התודות בשביל להוסיף לעלילה.

-האם מותרת רשימת תודות בתחילת הסרט והאם זה נספר בהגבלת זמן התודות?
כן מותר. זה לא נספר לכם בזמן התודות אבל נכלל בשבע הדקות המותרות לסרט. כלומר אנחנו מתחילים לספור זמן לסרט מהפריים הראשון.

-האם אפשר להכניס חומרים מצולמים לתודות כמו "פיספוסים"?
כן, בתנאי שהחלק הנרטיבי של הסרט יסתיים לפני התודות. כלומר שאם נוריד את התודות הסרט עדיין יהיה שלם.

- האם מותר לצלם מחוץ לעיר התחרות?
צלמו איפה שבא לכם. התנאי היחיד הוא שיהיה לכם נציג בהזנקה ושתמסרו את הסרט המוגמר באירוע המסירה במועד. אנחנו מאוד מעודדים יוצרים מכל הארץ

- אנחנו מוגבלים בשימוש בשתי מצלמות בלבד. האם מצלמת סטילס נכללת במניין המצלמות המותרות? ומה בדבר מצלמת גיבוי?
מצלמת סטילס אינה נספרת במניין המצלמות המותרות ואכן מותר להכין מראש מצלמת גיבוי למקרה ואחת המצלמות שלכם יוצאת מכלל שימוש. ובכל מקרה חומרי הגלם לסרט יבואו משתי מצלמות בלבד. הרעיון הוא לישר את נקודת הפתיחה של הקבוצות. צריך קו מנחה שמשווה את המשאבים: בהינתן שתי מצלמות, מי יכול לספר את הסיפור הכי טוב?

- אנחנו יודעים שחל איסור על חומרי גלם ארכיונים או מוכנים מראש. מה לגבי תמונות סטילס?
אם יש לכם את הזכויות לתמונות הסטילס אתם רשאים להשתמש בהן. במילים אחרות, אתם יכולים להשתמש בתמונות סטילס שלא צולמו במסגרת 48 שעות התחרות.

- האם מותר להשתמש באנימציה?
מותר ורצוי. יחד עם זאת, אסור להשתמש באנמציה שנוצרה לפני מועד התחרות. כלומר האנימציה צריכה להיווצר במהלך 48 השעות. מותר להוריד דימויים מוכנים מראש או אובייקטים תלת ממדיים, ובתנאי שיש לכם זכויות שימוש מלאות וקבועות בהם.

- מה לגבי אפקטים מיוחדים? מה מותר?
מותר להשתמש באפקטים מיוחדים המערבים את המרכיבים המותרים בתחרות: סטילס או גלם שצולם במהלך 48 השעות. אפקטים מיוחדים המערבים חומר שלא צולם במהלך 48 השעות אסורים. למשל, אפקט פילטר עננים של פיינל קאט Final Cut Pro's Cloud filter – מותר אבל אפקט עשן של Digital Juice's Smoke Revealers – אסור.

- האם אפשר לצלם ב HD? האם כדאי לצלם widescreen? מה לגבי הקלטת סראונד סאונד?
הסרט שלכם יוקרן בחדות סטנדרטית, בסטיראו או במונו וביחס תמונה של 4:3. כך שאתם יכולים לצלם בHD, ב widescreen או בסראונד סאונד אבל הסרט לא יוקרן באופן זה. אנחנו מאוד ממליצים להגיש גרסה סטנדרטית של הסרט. כל דבר אחר עלול לעורר בעיות בתהליך עריכת קלטת המאסטר להקרנה. מנסיון עצוב של כמה קבוצות משנים קודמות, הצילומים בהי-דפ עושים בעיות בשלב ההורדה.

- האם ניתן להגיש את הסרט על הארד דרייב (הארדיסק) ?
לא. אנחנו לא מקבלים הארד דרייב. הפורמטים המקובלים עלינו הם: מיני דיוי (מועדף), קויק-טיים על דאטה דיוידי או קויק-טיים על USB פלאש דרייב (סטיק, ג'מפ דרייב, דיסק און קי, איך שתקראו לזה).

- האם על כל משתתף בסרט לחתום על טופס ראש קבוצה?
לא. הטופס מיועד לראש הקבוצה בלבד ויש להביאו להזנקה. שאר משתתפי הסרט צריכים לחתום על טופס שחרור אותו מוסרים רק עם הסרט השלם. אתם רשאים להחתים את כל המשתתפים על אותו טופס בשביל לחסוך בניירת. כך גם לגבי החתמת כל השחקנים על טופס אחד של ריליס להופעה.

- אנחנו רוצים להשתמש במוסיקה או בתצלום שהם פאבליק דומיין. מה לעשות עם טופס שחרור למוסיקה או לחומרים?
תנו לבעל הזכויות לחתום על הריליס. במקרה של חומרים שאין עלהם הגבלת זכויות יוצרים, מי שקנה אותם הוא זה שיחתום על הטופס. אם אלה חומרים בפבליק דומיין כל אחד מצוות הסרט יכול לחתום על הטופס. הקפידו לצרף כל מסמך שמראה שרכשתם את החומרים או שהם בתחום הציבורי כמו קבלות או הזמנות. תזכרו שאתם יכולים להשתמש בחומרים האלה רק אם הם מותרים לכל סוג של הפצה.

- האם אנחנו צריכים ריליס לוקיישן בשביל לצלם בשטח ציבורי?
לא. אבל יתכן שאתם צריכים אישור. אנחנו לא נבקש מכם להוכיח שקיבלתם אישור לצלם בחוף הים אבל יכול להיות שתתבקשו להציג אישור כזה בידי סוכני החוק או העירייה. תל אביב מפיקה לנו אישור גורף לצלם בכל השטח המוניציפאלי שלה. אנחנו כמעט מאוד מקווים שזה יהיה המצב גם בירושלים וחיפה. אם אתם מצלמים בערים אחרות קחו את זה בחשבון.

- אם "דמות החובה" נשמעת בסרט off screen, כמו למשל מעברו השני של קו הטלפון, זה בסדר?
לא. אנחנו צריכים ממש לראות את הדמות באיזשהו אופן. זכרו שהדמות אינה צריכה להיות הדמות הראשית אלא רק להופיע על המסך, אפילו לשניות בודדות.

- האם דמות החובה צריכה להזדהות בשמה או לענוד תגית שם?
כל עוד הצופים יכולים להסיק מיהי הדמות הנראית אין צורך לזהות אותה מעבר לכך.

- עברתי על טופס סיכום פרוייקט, אותו מגישים און ליין בסוף התחרות ועדיין לא ברור לי לגמרי מה זה לוגליין?
תוכלו לקרוא עוד על הלוגליין. Read more about loglines here.

לא הצלחתי להשיג את חתימתו של אחד השחקנים על טופס הריליס. האם זה יפסול את הסרט שלי?
אין בעיה, פשוט תשיג את הריליס החתום ותציג לנו אותו לפני ההקרנה הראשונה של הסרט שלכם.

אז איפה נרשמים?

מה הכללים של התחרות?

מה הם מרכיבי החובה בכל סרט?

על איזה ז'אנרים מדובר?

מה הן הקטגוריות ומי הם השופטים?

לפורום הפרוייקט

חסרים לכם אנשי צוות להקמת קבוצה לתחרות? אלפי אנשי מקצוע מובחרים מחכים לכם באתר תעשיה. קום

 

ותקבלו את כל הסיפורים ישירות לפייסבוק שלכם

mako

תגובות

הוסף תגובה

 
שם
נושא
תוכן
 
ביטול  |  
מקרא: = תגובה ללא תוכן   = תגובה עם תוכן