sportFive1236308 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5
sportFive1236309 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

בצורה מחושבת ומדורגת, מרצדס לאט וביד מבוקרת הופכת את כל היצע הדגמים שלה לחשמלי, מאפשרת ללקוחות שלה להתנסות בתחנות ביניים היברידיות לפני ניתוק מוחלט מבנזין וסולר. בשנת 2030, מרצדס רוצים להעלות על הכביש רכבים חשמליים חדשים בלבד  - לפחות היכן שתנאי השוק מאפשרים זאת. הדור הבא של ה-E קלאס, שיושק בתחילת 2023, יהיה ככל הנראה הדגם החדש האחרון על פלטפורמת מנוע בעירה. 

"כפי שהדברים נראים היום, ה-E-Class עם נגזרותיה הוא הדגם האחרון של מרצדס בנץ שנבנה על פלטפורמת מנוע בעירה טהור", אמר ראש הפיתוח מרקוס שפר בראיון לכלי התקשורת בגרמניה. בהקשר זה, נציין כי גם ה-S-ו-C-Class התבססו עד כה על פלטפורמה דומה - ולפי הדיווח גם זו תוחלף בסיום מחזור הדגמים, כנראה הרבה לפני 2030.

במרצדס כמובן לא מוטרדים בכרסום בהיקף המכירות או בפגיעה מסוימת במעמדה. החברה הציגה לאחרונה את ה-EQE החשמלית, מקבילה ל-E-Class פלאג אין, שמורכבת על פלטפורמת מכונית חשמלית מלאה. רצפת ה-EVA2 (ארכיטקטורת רכב חשמלי) הוצגה בשנת 2021 עם ה-EQS שהינה מקבילתה של ה-S קלאס. בינתיים הוצגו גם גרסאות SUV לשני דגמי הסדאן שמחזקים במידה ניכרת את הכניסה של מרצדס לעולמות החשמל.

 

מאמצע העשור הנוכחי, מרצדס מתכננת להרחיב את המעגל החשמלי שהיא מוכרת באמצע, ולא רק בקצה העליון. גם רכבים קומפקטיים ובינוניים מבית מרצדס יתבססו על ארכיטקטורה שתוכננה במיוחד עבור הנעה חשמלית, כך שאנחנו נוכל לחוות דגמים מחושמלים שקשורים בפרופורציות שלהם ל-A קלאס, ל-B קלאס וכדומה, וייתכן שמרצדס תייצר גם חלופה מקורית חדשה, שתתברג בין הדגמים האלו או לצידם.

שפר ציי ביתר גם כלי רכב חשמליים המונעים על ידי תאי דלק. מרצדס בנתה דגם כזה עם ה-GLC F-Cell בסדרות קטנות במשך כמעט שנה וחצי עד 2020, אבל כבר נסוגה מהכוונה שלה להשתמש בטכנולוגיית הנעה זו בעתיד. "אנו רואים חסרונות ניכרים מבחינת עלויות יחידה, יעילות אנרגטית והשטח הנדרש למיכלים", אומר ראש הפיתוח של מרצדס. תא הדלק הגיוני למשאיות למרחקים ארוכים, אבל עבור מכוניות, מרצדס מתמקדת לחלוטין בעתיד החשמלי הסוללה. "רכב יכול להיות יעיל ככל האפשר,  רק אם כל רכיב מותאם אליו".