לנצ'יה דלתא HF (צילום: ספורט 5)
לנצ'יה דלתא HF | צילום: ספורט 5
יצרנית המכוניות האיטלקית לנצ'יה ידעה ימים מפוארים בעברה. היצרן הנועז שהלהיב את העולם בעיצובים המיוחדים, ברעיונות המשוגעים ובביצועים הנפלאים בכבישים ובמסלולי המרוצים בעיקר במרוצי ראלי, התנדנד בין חיים למוות ונאחז בשאריות כדי להתקיים. גם אחרי שנרכש על ידי פיאט לפני שנים רבות הלך ודעך והמכירות הצטמצמו רק לדגמים מסחריים תאומים של דודג' ששווקו באירופה תחת המותג לנצ'יה, לצד האפסילון הקטנה והמעוצבת שנותרה יחידה שיצאה מבית לנצ'יה אחרי הניסיון הכושל להחזיר את הדלתא לחיים. האפסילון דווקא זכתה להצלחה גדולה באיטליה. מה שאי אפשר לומר על אף שוק אחר בו היא נמכרה.
 
בתקופתו של סרג'יו מרקיאונה, הבוס המנוח של איחוד FCA, הוחלט להקפיא את המותג ולדחות את ההחלטות על המשך דרכו אחרי שההשקעה הופנתה לאלפא רומיאו, שאף היא דשדשה והמכירות והמוצרים המובילים שלה היו בשפל, והכוונה הייתה לבחון את מידת ההצלחה של אלפא רומיאו ולאחר מכן להקדיש מחשבה והשקעה גם בלנצ'יה.
 
מרקיאונה הלך לעולמו לפני כמה שנים, ואיתו חלקים נרחבים מתכנית ההבראה. לנצ'יה, תחת פיאט, נרכשה בעסקת חבילה על ידי פיג'ו-סיטרואן ונכנסה תחת מטריית תאגיד סטלנטיס שהחליט להחזיר עטרה ליושנה ולהחזיר את לנצ'יה לחיים, כאשר יריית הפתיחה למסע התחייה המחודשת נשמעה סוף סוף השבוע באיטליה, באירוע מיוחד שנקרא Lancia Design Day ובו הוצגו רעיונות ותפיסות עיצוביות לדגמים החדשים שיהיו בעתיד.
 
כמו יצרנים רבים, גם לנצ'יה מתכוונים לנגן על המוטיבים הקלאסיים בשילוב טכנולוגיה חדשנית ועיצוב מודרני ולשלב בין העולמות ולכן הפרויקט שלהם נקרא PU+RA זירו כלומר שילוב בין PURE לבין RADICAL כאשר המיתוג זירו רומז בצורה ברורה על אפס זיהום. המשמעות היא "יישור קו" עם כלל התעשיה והקצאת משאבים גדולים לכוון הרכב החשמלי, והפעם הם מקווים גם לקצור הצלחה מסחרית ולא להידחק בחזרה אל השוליים. מה יוליד יום? נחכה ונראה.