sportFive1229854 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

שנה חלפה מאז שנודע אודות מנוע היברידי שישתלב בשורותיה של חברת דאצ'יה, והנה המותג הרומני של קבוצת רנו-ניסאן יחשוף את המנוע ההיברידי הראשון בתולדותיו במסגרת תערוכת הרכב בפריז שתפתח לקהל הרחב ב-17 באוקטובר. הג'וגר יהיה הרכב הראשון שלהם לחנוך את הטכנולוגיה הידידותית לסביבה אחרי המיתוג המחודש, עם עלייה לכבישים באביב 2023 (עדיין לא ברור מתי בדיוק נראה אותו בישראל). 

לאחר שהטילה פצצת "תקציב" חשמלית בדמות דאצ'יה ספרינג בשנה הקודמת (כ-20 אלף יורו), היצרן מעריך שיצליח שוב, אם כי ברמה תאורטית כרגע לנער מהרף התחתון את שוק המכוניות המשפחתיות ברף הכניסה עם רכב 7-מושבים ידידותי, חסכוני מאוד וסביר שגם יהיה הנגיש בקבוצתו עם מנוע כלאיים. עד כה, שווק הג'וגר, לו בסיס גלגלים של 2.9 מ' ומרווח גחון של 20 ס"מ עם מנוע אחד: 1.0 ל' טורבו שלוש בוכנות 110 כ"ס ותיבת הילוכים ידנית.

הג'וגר ישא גרסה מסוימת, פשוטה יותר של טכנולוגיית ה-E-טק של רנו, ייתכן מאוד שזו המשרתת (לפחות חלקית) את רנו ארקנה, שכן החברה מאשרת בינתיים הספק מרבי של 140 כ"ס. בשנה שעברה, דאצ'יה ציינה כי יש לה כוונה לנצל מנוע 1.6 ל' בנזין ארבעה צילינדרים המחובר לשני מנועים חשמליים, סוללה קטנה (כ-1.4 קווטש) ותיבת הילוכים אוטומטית, אך הפרטים המלאים יוצגו רק בתערוכה ככל הנראה. בחברה אומרים שבעיר ניתן לנהוג כ-80% מהזמן רק על הנעת חשמל.

שאלת המחיר תקבע במידה לא מבוטלת את הביקושים לג'וגר ההיברידי. מנוע מחושמל מבטיח כמו תמיד גם גביית פרמייה לא קטנה מצד היצרן כמובן, וייתכן כי ה-Jogger Hybrid 140 יתומחר צפונית ל-25 אלף יורו. זה אולי לא יהיה הרכב ההיברידי הזול ביותר באירופה, אולם הוא כן יתברג בעמדה ייחודית - מוביל הנוסעים המשפחתי ההיברידי הזול מסוגו. כיום נמכר בישראל עם מנוע קונבציונלי תמורת 105 ועד 120 אלף שקל.  

מהיבואנית קרסו מוטורס נמסר ל'עולם הרכב' כי מלאים חדשים של הדגם הנוכחי כבר בדרכם לארץ, וכי הדגם ההיברידי יעשה עליה ב-2023.