sportFive1243564 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

לפחות מבחינה מספרית, פועלת חברת אבארט קצת מתחת לרדאר בישראל עם היקף מסירות מתחזק אבל דו ספרתי, מה שדי מייצג את מקומה של התיבה הידנית בעולם בכלל ואת מקומה של החוויה הספורטיבית הטהורה בפרט. אולם המותג האיטלקי, שנוסד מחדש לפני יותר מ-15 שנים חי ובועט, מתחדש ולא מרפה מהגז ואף לאחרונה הציג את הפרשנות החשמלית הראשונה בתולדותיו, ה-500e אבארט. אז עד שהעקרב האיטלקי המחושמל "יתפוס" כמו שאומרים בשכונה, סמלת, יבואנית המותג מתכוננת לשווק כמה חידושים מעניינים, אחד מהם הוא גרסה מיוחדת של ה-595 בחתימת נהג המירוצים האגדי טאציו נובולארי.

גרסה זו יורשת את מקומה של אבארט 595 סקורפיונה, עם שדרוגים מהוקצעים במנוע ובמכללים; היא משתמשת במנוע המוכר של פיאט, ה-1.4 ל' טורבו בהספק שעולה ל-165 כ"ס במקום 145 כ"ס בסקורפיונה. המשמעות היא האצה ל-100 קמ"ש בזמן מהיר יותר - 7.3 שניות במקום 7.8 שניות, ולצד זאת חידודים שונים בבולמים (קוני FSD סטנדרטיים) ומערכת בלימה מחוזקת של ברמבו. אסתטית אין בה אזכורים בהשראת נהג המירוצים אולם היא שומרת על המוטיב המיוחד של כל רכבי אבארט עם מושבי ספורט, הגה ספורטיבי ותפירות עור יוקרתיות וצג מרכזי 7 אינץ' עם קישוריות לאפל ואנדרויד.

שי פלדמן, מנכ"ל סמלת: "אבארט הינו מותג רכבי ספורט איטלקי ייחודי, שלקוחותיו הנאמנים הנם חובבי נהיגת כביש וחווית נהיגה וככאלו מרביתם נוהגים על רכבי גיר ידני. המותג אבארט אומנם פונה לקהלים ספציפיים אבל נמצא בתנופת צמיחה עם צמיחה של  140% לעומת 2021. האבארט 595 נובולרי הנו דגם חדש ומשופר המהווה קפיצת מדרגה מול הדגם היוצא - הסקורפיונה". המחיר למכונית יחל ב-136 אלף שקל.

 באירופה, הציגה אבארט כפי שהזכרנו את ה-500e החשמלית, כשלצידה נמכרות כרגע רק ה-595 וה-695 (ה-124 כבר אינה משווקת מאז שנת 2020). אולם להבדיל מישראל, באירופה המצב של אבארט קצת פחות מזהיר ובספטמבר האחרון התכווצו מכירותיה בסביבות 30% ביחס לשנה הקודמת. במזרח הרחוק, במיוחד ביפן, מסתבר שהיא דווקא מאוד פופולרית; כמעט 40% מסך המסירות של דגם ה-500 הם ממשפחת אבארט כאשר בשנת 2017 נמכרו בשטחם 3,200 יחידות.

הדגם החשמלי, על אף הקושי הלוגיסטי והעלויות הגבוהות הכרוכות בייצורו, אמור לשנות את התמונה במידה מסוימת כבר ב-2023 וגם למשוך קהלים חדשים, מהדור הבא שמעוניינים ברכב חשמלי דינמי. ראשי אבארט רמזו שמתישהו יתברג מעל ה-500e רכב חשמלי ספורטיבי נוסף (ייתכן שמדובר בג'יפון) אולם כרגע הם מסרבים לחשוף פרטים נוספים. כך או אחרת אבארט מבצעת את ההתאמות הנדרשות כדי לשמר את מעמדה ולצלוח את המהפכה החשמלית.