sportFive1230480 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

וידאו וקריינות: כפיר כשריאן

עם ה-M2 החדשה, ב.מ.וו מוסיפה לסגל ההולך ומעמיק שלה חידושים ספורטיביים נחשקים, חלקם הוצגו לרגל חגיגות ה-50 של מחלקת הספורט המוטורי, או חטיבת M. מכונית הספורט הקומפקטית מתחדשת מלמטה ועד למעלה עם הדור השני לאחר 60 אלף יחידות של דור אחד, שיוצרו משנת 2015 ועד היום - ולוקחת צעד גדול מאוד קדימה מבחינת הספק, ביצועים, רצפה, וטכנולוגיה על ידי מהלך שנראה די הגיוני: ירושה של אלמנטים רבים מאחיותיה הגדולות M3 ו-M4. המכונית תהיה זמינה החל מאפריל 2023 ובישראל גם כן רק בשנה הבאה.

מכיוון שמדובר בדגם שכולו מוקדש לחוות נהיגה חסרת פשרות, ובחטיבת M דואגים לערב לא מעט נהגי מבחן ומירוץ כדי לוודא שהכול יושב במקומו, נכון להתחיל מהמספרים הקשורים לביצועים שלה: בחזית נוכח מנוע שישה צילינדרים בטור 3.0 ביטורבו, אך ההספק עולה השנה ל-460 כ"ס ב-6,250 סל"ד עם מומנט מרבי של 57 קג"מ זמין מ-2,650 עד 5,870 סל"ד. מדובר בעלייה של 90 כ"ס בהשוואה לגרסה המקורית של ה-M2 הקודמת ויש גם שינויים חשובים בשימון ובקירור כדי לייעל את הנהיגה על המסלול.

ברירת המחדל היא תיבת הילוכים האוטומטית M Steptronic שמונה מהירויות עם מערכת Drivelogic (המספקת שלושה מיפויי ניהול), אך עבור הטהרנים נותרה אפשרות לתיבת שישה הילוכים ידנית כמו פעם, רק עם עוזר העברת הילוכים (גז ביניים). עבור תיבת ההילוכים האוטומטית לעומת זאת, פיתחה ב.מ.וו שתי תכונות מיוחדות: כשהיא מגיעה למגביל במצב ידני, תיבת ההילוכים אינה עוברת אוטומטית להילוך הגבוה יותר, כלומר מאפשר יותר שליטה על מומנטום תחת עומסים. ההנעה היא אחורית בלבד, עם דיפרנציאל נעילה עצמית של Active M נשלט אלקטרונית. כשמחברים את כל הערכים שלה, ה-M2 מאיצה ל-100 קמ"ש מעמידה תוך 4.1 שניות (4.3 עם תיבת הילוכים ידנית) ול-200 קמ"ש ב-13.5 שניות (14.3 עבור הידנית), בעוד המהירות המקסימלית מוגבלת ל-250 קמ"ש.

האבזור הסטנדרטי, ברמת השלדה, כולל את מתלי M עם בולמי זעזועים נשלטים אלקטרונית,  חיזוקי אלומיניום ספציפיים בשני הסרנים, הגה עם היזון משתנה מסוג M Servotronic, וכן ה-M Dynamic Mode של בקרת המשיכה, ה-M Traction Control עם עשרה שלבי התאמה, יחד עם מערכת הבלימה M Compound עם קליפרים קדמיים שש בוכנות על דיסקים 380 מ"מ ובוכנה בודדת אחורית עם דיסקים 370 מ"מ. לצמיגים נבחרה מעין נוסחה מעורבת עם 19 אינץ' עבור גלגלים אחוריים ו-20 אינץ' בחזית, עם צמיגים בשרניים: 275/35 מלפנים ו-285/30 מאחור.

בהשוואה לסדרה 2 הרגילה, העיצוב הוא בתמה הרבה יותר דינמית, אך הממדים נותרו ללא שינוי מהותי. הפגושים הם ספציפיים ל-M2 החדשה, וכך גם קשתות הגלגלים המורחבות, התוספות האווירודינמיות והמפלט האחורי המשולב בדיפיוזר. אורך ה-M2 הוא 4.58 מטר, ולכן הוא ארוך ב-119 מ"מ מהדגם היוצא, עם בסיס גלגלים שהוגדל ב-54 מ"מ. מבחינת משקל היא מתייצבת על 1,725 ​​ק"ג, עם איזון כמעט זהה בין שני הסרנים. 

בקבינה, לפחות ב-M2, בכורה ל-BMW Curved Display עם צג 12.3 ו-14.9 אינץ' מחוברים. הגרפיקה מותאמת אישית עם סמלי ה-M ויש פונקציות ייעודיות כמו Shift Lights (מחוון להעברת הילוך בזמן הנכון) ונתוני צמיגים כדי שלא תטגנו אותם בלי די. תצוגה עלית ייעודית זמינה גם כאופציה, עם מצב כביש, ספורט ומסלול מוגדרות מראש. מערכות המולטימדיה שלה נשענות על מערכת ההפעלה דור 8 ובתוכה ה-BMW Intelligent Personal Assistant וכל השירותים המחוברים העדכניים ביותר, כולל החיבור לאפליקציית My BMW, בנוסף לפונקציות ה-M הספציפיות, כגון M Drift Analyzer שמנטרים את ההישגים שלכם במסלול כשאתם על הצד. בנוסף לכך, ישנו גם כפתור הגדרות בקונסולה המרכזית, המאפשר גישה ישירה לכל הפרמטרים הנוגעים למערכת ההנעה ולשמירת השילובים המועדפים עליכם בשני כפתורי ה-M בגלגל ההגה.

החבילה למסלול, עבור לקוחות שלוקחים את ה-M2 באופן תכוף למסלולים, ב.מ.וו סיפקה את חבילת M Race Track הכוללת פתרונות המסוגלים להפחית משקל ולשפר ביצועים; החבילה כוללת את חבילת הנהג M להגברת המהירות המרבית ל-285 קמ"ש, גג עשוי תרכובות פחמן (-6 ק"ג), צמיגים שונים, מושבי M Carbon מסיבי פחמן, מחוממים ומתכווננים חשמלית ומרופדים בעור מרינו (-10.8 ק"ג), ותוספות סיבי פחמן ללוח המחוונים.

המחיר כאמור אינו ידוע. בגרמניה סוברים שכמו בדגם היוצא הפער יהיה בגובה של 15-20 אלף יורו ביחס לסדרה 2 הרגילה, כלומר בסביבות ה-75 אלף יורו.