פיאט-קרייזלר ו-פיג'ו-סיטרואן אישרו היום (רביעי) כי בימים האחרונים מתנהלים מגעים בין הצדדים אודות מיזוג שיצור את אחד מתאגידי הרכב הגדולים בעולם, כך מדווחים בסוכנות הידיעות של 'בלומברג'. "כרגע יש הרבה שיחות מורכבות שבסופן אנחנו אולי נראה קבוצה שהיא מובילה עולמית בעולם הרכב", כך מסרו נציגים של חברת פיאט-קרייזלר לכלי התקשורת בארה"ב.
מאחורי הדלתות השיחות בעיצומן, אבל אף אחד מקרב המשתתפים לא הסגיר עד כה או הדליף החוצה במה כרוך הסכם בין החברה הצרפתית לבין המותג האיטלקי-אמריקני. מיזוג בין FCA ל-PSA, תאורטית מסוגל למסד את חברת הרכב השניה בגדולה באירופה אחרי קונצרן פולקסווגן. להערכות אנליסטים בכלי התקשורת בצרפת, שווי החברה יעמוד על כ-50 מיליארד דולרים, בערך כשוויה של חברת הונדה העולמית. יתרה מזאת, מדובר בחיבור נדיר בין שתי המשפחות המפוארות ביותר בתעשיית הרכב - מצד אחד משפחת אניילי האיטלקית בעלת השליטה בפיאט ומותגיה, ומצד שני משפחת פיג'ו.
כמה חודשים קודם לכן נועדו בכירים של פיג'ו עם עמיתיהם בפיאט אודות טכנולוגיות משותפות, אבל לא דווח שום דבר קונקרטי על הסכמים מגובשים. עבור קרייזלר בכל אופן זהו ניסיון שני בחודשים האחרונים למצוא פרטנר שיסכים להכנס עימם תחת קורת גג משותפת אחרי שהשיחות עם רנו התפוררו בקול ענות חלושה משום שהשותפה היפנית ניסאן לא הביעה תמיכה במהלך ובעקבות מתחים פוליטיים בתוך צרפת. קרייזלר אף גיששו ב-2015 מיזוג עם ג'נרל מוטורס שהתנערו מפניותיו של הנשיא המנוח מרקיונה בצורה בוטה.
באירופה סוברים שחיבור בין פיאט-קרייזר לפיג'ו-סיטרואן הוא הרבה יותר הגיוני נוכח הפריסה הגאוגרפית של השתיים ובזכות מוצרים חופפים בחלק מהמדינות בהן משווקים כלי הרכב של החברות. מסגרת זו מדויקת במיוחד לטובת FCA מבחינה כלכלית, שכן כיום אינה נחשבת לחוד החנית בתעשיית הרכב ומפגרת בכמה מישורים מהותיים לעומת יריבותיה. לא מעט יצרני רכב גדולים הקימו בשנים האחרונות שותפויות כדי לצמצם עלויות ייצור של רצפות ייצור, פלטפורמות, מנועים, מערכות חשמל וכדומה, דוגמת החיבור בין פולקסווגן לחברת פורד בתחומי הטכנולוגיה החשמלית או שיתוף הפעולה הנרחב בין טויוטה לחברת סובארו.
קבוצת PSA מחזיקה כיום את מותג פיג'ו, סיטרואן, MG, DS וכן את אופל-ווקסהול. קונצרן FCA מנהל את פיאט, אלפא רומיאו, מזרטי, ראם, לנצ'יה, מותג ג'יפ ו-דודג'.
בקווים כללים, לפיג'ו-סיטרואן יש ארסנל כלים הרבה יותר מאורגן ויציב לעומת מגדל המותגים השברירי של פיאט-קרייזלר שמנוהל בצורה מעורפלת ותמיד נדמה ששורר במחלקותיה אי שקט. סביר להניח שחלק מסוים מהדיון ביניהם מוקדש לסוגיות תקנות זיהום האוויר שתכנסנה לתוקפן בתחילת 2020 וכן לתפירת מוצרים ייעודיים לשוק הסיני, וכמובן על נתחי אחזקות ומספר מושבים בדירקטוריון, בין היתר.
נדמה שהפעם, להבדיל מכל הדיווחים הקודמים ובמיוחד נוכח אישור קיומן של השיחות, עשויה בהחלט לצאת מכן הכרזה דרמטית מאוד בתקופה הקרובה.