![(צילומים: רונן טופלברג) (צילום: ספורט 5) (צילומים: רונן טופלברג) (צילום: ספורט 5)](https://img.mako.co.il/2019/12/02/sportFive_977991_C.jpg)
![sportFive977993 (צילום: ספורט 5) sportFive977993 (צילום: ספורט 5)](https://img.mako.co.il/2019/12/02/sportFive_977993_C.jpg)
2025 היא שנת היעד
באמצע העשור הנוכחי שיגיע לסופו בקרוב, דיברו האנליסטים על מעבר חשמלי גורף של תעשיית הרכב לתחום החשמלי עד שנת 2020. בשקט וללא מהומה, נדחה קו האופק המחושמל בחמש שנים נוספות וכיום מדברים יצרנים רבים על שנת יעד חדשה-2025 וכך גם סיטרואן שמצהירה כי בעוד 5 שנים כל צי המכוניות שלה יהיה מחושמל על כל הדגמים שלו. דגם הפלאג אין הראשון שיוצע כבר בשנה הבאה הוא הסיטרואן C5 איירקרוס, מהלך מתבקש אחרי שהאחות לבית פיג'ו, ה-3008 עברה את התהליך הזה והיא כבר מוצעת למכירה באירופה ובמקומות אחרים כמו סין, ואלינו היא תגיע גם כן במקביל להתפתחות פרישת עמדות הטעינה בארץ והעלאת המודעות לשימוש בדגמי פלאג אין.
פלטפורמה קסומה
מהנדסי החברה פעלו לפיתוח של פלטפורמה אחת שתתאים לייצור של מקסימום דגמים בהשראת פולקסוואגן. בתאגיד PSA קוראים לפלטפורמה הזאת CMP והיא מתאימה לדגמים כמו פיג'ו 2008, DS3 קרוסבק, פיג'ו 208 ואופל קורסה וכאמור בקרוב גם קקטוס C4. היצרן הצרפתי לא ממש רווה נחת בתחום המכירות של החשמלית העירונית שלו שנקראת C-Zero שמבוססת על מיצובישי i-MiEV עם פחות מאלף מכוניות חדשות מאז תחילת השנה. לדברי גברת ג'קסון, הסיפור של הקקטוס המחושמל החדש יהיה שונה לגמרי אם כי היא לא נידבה פרטים על מועד החשיפה של המכונית (תערוכת פריז 2020 היא אפשרות) וגם ביחס לנתוני הרכב ובמיוחד לעניין הטווח שהוא האלמנט הראשון במעלה כשמדברים על מכוניות חשמליות כמו גם על משך זמן הטעינה.
על פי נתוני JATO, סיטרואן רואה פריחה במכירות מאז המעבר שלה לדגמי SUV והיא רושמת עלייה של 6.4% במכירות ומאז תחילת השנה עלו על הכביש 550,000 מכוניות אם כי דווקא בדגם הקקטוס חלה נפילה של 8% במכירות. ומה באשר לדגם חדש? בסיטרואן הוחלט לוותר על ה-C5 ולהציג במקומו גרסת סדאן חדשה שתתבסס על דגם הקונספט משנת 2016 שנקרא CXperience. החשיפה שלו תהיה רק אחרי הקקטוס החשמלי החדש.