מעכשיו עם מנוע דיזל חזק יותר ומערכות בטיחות נוספות. לנד רובר דיסקו (צילום: ספורט 5)
מעכשיו עם מנוע דיזל חזק יותר ומערכות בטיחות נוספות. לנד רובר דיסקו 5(צילום: יצרן) | צילום: ספורט 5
sportFive876302 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

יבואנית דגמי לנד רובר קבוצת המזרח פרסמה השבוע כי החלה לשווק בישראל גרסה מרועננת ללנד רובר דיסקברי 5, שהינו אחד מהסנוניות הראשונות מדגמי 2019 של המותג הבריטי שסולל את הדרך עבור חידושים נוספים שיגיעו לארץ בהמשך השנה הבאה. הדגם גם זוכה למעטפת בטיחותית מורחבת בהתאם למסגרת השדרוג הטכנולוגי שהוצג באירופה ביוני האחרון.

 גולת הכותרת בלנד רובר דיסקברי היא החלפת מנוע הטורבו דיזל הקודם (258 כ"ס) במנוע אנרגטי ממנו ומתוחכם יותר עם טורבו כפול, מערכת יניקה משופרת ומערכת הזרקת דלק חדישה; מדובר בחטיבת כוח בנפח 3.0 ל' ששה צילינדרים מסדרת SDV6 המפיקה 306 כ"ס ו-70 קג"מ בחיבור אל תיבת הילוכים אוטומטית תוצרת ZF עם שמונה מהירויות. זו תאיץ בו ל-100 קמ"ש ב-7.5 שניות בלבד ועד 253 קמ"ש מבוקרים אלקטרונית. בסך הכול, התוספת מסתכמת בכמעט 50 כ"ס כאמור ועוד קומץ אחוזים בעקומת המומנט שתורמים לגמישותו מקרקעית הטורים.

זאת ועוד, הדיסקו מתעדכן גם במעטפת הבטיחות, וזה מוסיף מעתה שכבה נוספת של הגנה חכמה; בין היתר תמצא מערכת חניה אוטומטית, בקרת תאורה אדפטיבית, וכן מערכת ה-Clear Exit Detection שמתריעה לנהג אם רכב, אופניים או הולך רגל נמצאים בסמיכות לפתח הכניסה ומזהירים מפניהם. במידה והמחשב מזהה עצמים במסלול התנגשות, מופעלת תאורה בגוף הדלת שמתריעה על הסכנה.

 בחברת המזרח מוסרים כי מתיחת הפנים הטכנולוגית זמינה בגרסאות SE, HSE, HSE LUXURY, וכן עם מנוע הבסיס במשפחה, ה-2.0 ל' טורבו 240 כ"ס בגימור SE, במחיר של 578 אלף שקלים. דגם הדיזל החדש תומחר ב-612 אלף שקלים לגרסת הכניסה (SE).