אאודי אי-טרון GT (צילום: יצרן) (צילום: ספורט 5)
אאודי אי-טרון GT (צילום: יצרן) | צילום: ספורט 5

אחרי ה-e-tron הראשונה שכבר הושקה והחלה להימכר, שלפו באאודי את הדבר החשמלי הבא וגם הוא שייך למשפחת ה-e-tron החשמלית אלא שבמקרה הזה לא מדובר בקרוסאובר אופנתי וחדשני אלא במכונית קופה ממשפחת דגמי ה-GT ובמקררה הזה יש לה ארבע דלתות. העיצוב מהמם והנתונים שצמודים למכונית המטורפת הזאת שמוצגת בלוס אנג'לס ותגיע לייצור סדרתי בתוך שנה פשוט מדהימים. הספק של 582 כוחות סוס ומהירות מרבית של 240 קמ"ש עם טווח נסיעה WLTP של 400 ק"מ. המכונית מזנקת מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 3.5 שניות ומעמידה ל-200 קמ"ש תוך 12 שניות. תוסיפו לכך את ההתקנה של מארז הסוללות העוצמתי בשיעור 90 קילו וואט בתחתית המכונית ואת מרכז הכובד הנמוך שדומה רק ל-R8 ותקבלו חבילה ספורטיבית ואלגנטית ביותר. אז מה באמת אפשר לומר עכשיו על העולם החשמלי? האם זאת החשמלית האולטימטיבית?

 

צריכת ההספק של המכונית אמנם גדולה כי היא לא קלילה ויש לה מנועים עוצמתיים מלפנים ומאחור, אבל באאודי הכינו ל-GT קונספט מערכת איחזור אנרגיה באמצעות בלימה וכך מנוצלים 90% מהאנרגיה של הבלימה לטעינה של הסוללות. בנסיעה מחושבת וקפדנית, ניתן אף להאריך את הטווח של המכונית ב-30% נוספים, קרי טוח סופי של 520 ק"מ. אלה שלא חסים על הדוושה ומחפשים את הביצועים והמהירות יוכלו לטעון את הסוללות לרמה של 80% בתוך 20 דקות בלבד ממטען מהיר וחזק במתח של 800 וולט ולקבל טווח נסיעה של 320 ק"מ. אלה שאינם ממהרים חרוש את הכבישים יוכלו להשתמש בהטענה אלחוטית ממטען חניה שהמכונית עומדת מעליו, שם הטעינה תימשך כל הלילה. ויש כמובן גם את המטענים הרגילים בזרם שאיננו גבוה, אותם מטענים ביתיים מוכרים שיעשו את העבודה בתוך כמה שעות, תלוי כמה אנרגיה תצטרכו בהתאם לקיבולת שנשארה במכונית.

 

אם חשבתם שאאודי תסתפק בשני הדגמים החשמליים האחרונים ותמתין לתגובת היריבות שלה בכדי לבחון את צעדיה, אז קבלו את הנתון הבא: עד לשנת 2025 יהיו לאאודי 12 דגמים חשמליים מתוך 20 דגמים חדשים שיגיעו עד אז ורק 3 מהם יהיו שייכים למשפחת e-tron.  המכונית שמוצגת כעת בתערוכת לוס אנג'לס מוגדרת כאב טיפוס אולם במבט בוחן, נראה כי היא ממש קרובה לייצור סדרתי ושנת הדגם המיועדת עבורה היא 2020. אורכה של המכונית 4.96 מטרים ורוחבה 1.96 מטרים. נתון הגובה שלה מעיד על העיצוב האגרסיבי בהיבט האירודינאמי והיא מתנשאת לגובה 1.38 מטרים בעוד שבסיס הגלגלים שלה נמתח למידה של 2.90 מטרים, וזה נתון מרשים. העיצוב של החזית מדבר בשפה של אאודי אולם הזנב מזכיר בכמה אלמנטים את הלמבורגיני אורוס, קרובת המשפחה של אאודי. המכונית בתצוגה נועלת חישוקי גלגלים בקוטר ענק של 22 אינץ' וצמיגים בחתך ספורטיבי 285/30. פנסי החזית של המכונית פועלים בטכנולוגיית מטריקס עם תאורת לייזר.

כמעט כמו פורשה

ה-GT קונספט יותר קרובה לפורשה טאייקן החשמלית החדשה יותר מאשר ל-e-tron קרוסאובר שהוצג ראשון. ה-GT בנויה על פלטפורמת J1 של הפורשה טאייקן וזה איפשר לאאודי ולפורשה לעבוד יחד על הפיתוח ולחלק את המשימות בין המהנדסים והמעצבים של שתי החברות ולחסוך במשאבים ובזמן. העיצוב הפנימי לא משאיר ספק כי מדובר במכונית עתידנית. מעבר לחומרים ולצבעים המיוחדים שמתכתבים עם הצבע המיוחד של המכונית שקיבל את השם "אבק קינטי", המתכננים של המכונית עשו שימוש רב בקרבון פייבר (לגג של המכונית) ובאלומיניום ועיצבו גם את החלל הפנימי שלה בצורה מינימליסטית למדי עם כמה שפחות כפתורים ולחצנים, משמע רוב הפעולות שהנהג מבצע על מסכי התצוגה השונים הן פעולות נגיעה ומחוות בלבד. למכונית ארבעה מושבים ותאי מטען, האחד קטן מלפנים בנפח 100 ליטר ואילו תא המטעם האחורי גדול והוא מציע 450 ליטרים. נוסיף כי כל הרכיבים במכונית לא מיוצרים מבעלי חיים וגם ריפודי העור אינם עשויים עור אמיתי. לאנשי אאודי היה חשוב לציין כי המכונית עשויה ברובה מחומרים ממוחזרים כמו למשל רשתות דייגים ישנות. 

 

איך עוקבים אחרינו?

פייסבוק: https://www.facebook.com/carworld5/

טלגרם   https://t.me/carsworldisrael

עמוד רשמי http://cars.sport5.co.il/

אינסטגרם  https://www.instagram.com/sport5_car/

טוויטר https://twitter.com/car_world5