sportFive1283219 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

פולסטאר מציגה את ה-4, רכב SUV דמוי קופה חשמלי שמצטרף ל-SUV 3 ולסדאן 2 עם התמקדות רבה יותר בביצועים ופחות בצד השימושי (לפחות עבור מי שיושב בשורה האחורית). הדגם, המבוסס על פלטפורמת SEA המודולרית של ג'ילי, יערוך את הופעת הבכורה שלו בסין עד סוף השנה, בעוד שהוא יגיע לאירופה ולצפון אמריקה במהלך 2024 במחירים שמתחילים מ-60,000 יורו. בישראל נראה אותו גם כן בשנה הבאה, כנראה בחציון השני דרך אפיקי היבואנית 'מאיר'.

פרויקט ה-Polestar 4 נוצר בהשראת ה-3, אולם ביחס אליו, השוודים לא הגבילו את מקצה השינויים שבו לטיפול אסתטי בצורתם של הזנב והגג, כפי שנהוג בדגמים אלו: העיצוב של המכונית כולה נבנה מחדש, כפי שניתן לראות החל בקו המרכז של החזית, עם צבירי האור החדשים המפוצלים בטכנולוגיית Dual Blade, בעוד שהזנב אימץ צורה דקיקה יותר כדי לחדד את היציבה הספורטיבית. בהתאם לרכב הקונספט, הפולסטאר 4 מוברג על מידות קונבציונליות בקבוצה זו, באורך של 4.83 מטר עם בסיס גלגלים של 2.99 מטר, בעוד הגובה יורד מ-1.61 ל-1.54 מטר בגרסת הייצור.

חלל הפנים מואר באמצעות תקרה פנורמית גדולה עם פונקציה אלקטרוכרומטית - ומשתרע מעבר לשורה השניה: החלון האחורי המסורתי, למעשה, הוסר - ומשווה לרכב צורה לא שגרתית מקו C ועד לירידה לקו המותניים העליון. Polestar גם לקחה בחשבון את כל נושא הקיימות, ולכן בחרה בחומרים ידידותיים לסביבה בדיפונים ועל המושבים; הבד הסרוג עשוי מ-100% Pet ממוחזר והוא עושה את הופעת הבכורה שלו בייצור סדרתי בתחום הרכב, בעוד חלקים אחרים מרופדים בויניל ביו MicroTech ועור נאפה.

544 כ"ס ו-69 קג"מ (מול ה-517 כ"ס של ה-Polestar 3 עם חבילת ביצועים) מאפשר להגיע ל-200 קמ"ש מהירות מרבית, ולהגיע ל-100 קמ"ש מעמידה תוך 3.8 שניות, בעוד שסוללת שה-102 קווטש מבטיחה טווח נסיעה מנטרל חרדות של 560 קילומטרים עם רגל מבוקרת על הדוושה. כחלופה, ישנה גרסת מנוע בודד לטווח ארוך עם 272 כ"ס ו-35 קג"מ, המצהירה על מהירות מרבית של 180 קמ"ש, 7.4 שניות להגיע ל-100 קמ"ש וטווח של עד 600 קילומטרים עד התרוקנות הסוללה.

הטעינה מתבצעת בהספק של 200 קילוואט במסופים מהירים (כ-32 דקות לההחזרה של 80%) וב-22 קילוואט עם המערכת המובנת (לוקח 5 וחצי שעות לטעינה מלאה); בנוסף, מסופקת פונקציית V2L כדי להטעין אביזרים חיצוניים כמו מחשב נייד וכדומה. עבור דגמים עם שני מנועים, האבזור הסטנדרטי כולל מתלים חצי אקטיביים ושני מצבי הנהיגה Range ו- Performance. לגבי קוטר הגלגלים, חישוקי 20 אינץ' סטנדרטיים ו-21 אינץ' כאופציה. בחירה בחבילת הביצועים מחברת את הנהג אל כיול ה-Polestar Engineered, עם גלגלי ה-22 אינץ' ואת מערכת הבלימה של Brembo עם קליפרים בצבע זהב.

בדומה לרכבי וולוו החדשים, פולסטאר ממשיכה בהנדסת אנוש יעילה, עם מראה מינימיליסטי, המרוכז רובו כולו בפונקציות במערכת מדיה מרכזית. ה-4 כולל מסך אופקי בגודל 15.4 אינץ' עם מערכת ההפעלה Android Automotive ולוח המחוונים הדיגיטלי בגודל 10.2 אינץ', ומעליו מוקרנת על השמשה - תצוגה עלית בגודל 14.7 אינץ'. מערכת השמע של הרמן קרדון בעלת 12 רמקולים הינה אופציונלית, וזו כלולה בחבילת Nappa עם 16 רמקולים המשולבים גם הם במשענות הראש. על מערך הבטיחות מיותר להרחיב לאור שורשי החברה אבל בקצרה יש הכול: מכ"ם, שנים עשר חיישנים קוליים ו-12 מצלמות נמצאות על הסיפון כסטנדרט.