sportFive1295586 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

סובארו הכריזו בתחילת השנה על הדור החדש של רכב הכביש שטח קרוסטרק, לשעבר XV. למרות שמבחינתם מדובר בהחלפה של הדגם - הוא למעשה מבוסס על רוב המכללים של הדור השני שהוצג ב-2017. גם מבחינת המידות הקרוסטרק נשאר כפי שהיה, כאשר עיקר השינויים הם באיכויות הפנים, בידוד הרעשים והתוספות ברמות הגימור המובחנות. כמובן שסימן ההיכר של סובארו, מערכת ההנעה הכפולה הסימטרית הופכת אותו לאחד מרכבי ה-4X4 היחידים ברמת המחיר שלו עם יכולת שטח אמתית ומרווח גחון שימושי - 22 סנטימטרים.  

בחזית מממשיך קרוסטרק עם מנוע 2.0 ל' בוקסר אטמוספרי אופייני למותג בהספק מרבי של 152 כ"ס ו-20 קג"מ בחיבור אל תיבת הילוכים רציפה המדמה העברות מדורגות עם 8 מהירויות קבועות מראש. בסובארו טוענים שנעשו שיפורים במערכת הכיול הסלקטיבית, ה-SI כך שכעת העברת הכוח לגלגלים, בכל המצבים תהיה חלקה יותר. מבחינת ביצוע, הוא מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-10 שניות וצריכת הדלק הממוצעת היא 12 ק"מ לליטר בנזין. 

השינוי הגדול ביותר הוא במערך המדיה הראשי. בגרסאות הבכירות מצטרף טאבלט 11.5 אינץ' כפי שעודכן באאוטבק בין היתר, אולם בגרסה הבסיסית נעזר בשני צגים קטנים יותר בגדלי 7 אינץ' בהפרדה. לוח המחוונים מסורתי. באבזור התקני תמצאו מערכת שמע עם 4 רמקולים, ממשקי אפל ואנדרויד, מושב נהג מתכוונן ידנית, חימום מושבים קדמיים, מצלמת נסיעה לאחור ועוד. גרסאות בכירות כוללת תמת עור לגלגל ההגה, כניסה והנעה ללא מפתח, מערכת שמע ששה רמקולים, משענת יד אחורית נפתחת עם מחזיקי כוסות (לא קיימת בכלל בדגם הכניסה), מסילות גג ופנסי ערפל וכניסות USB.

כל הדגמים מגיעים עם בקרות הבטיחות המתקדמות של סובארו, Eysight, אם כי בשתי הגרסאות מעל הדגם הבסיסי קיימת גם התרעה על תנועה צולבת מאחור וכן פיקוח על שטח "מת" במראות הצד.

המחירים יחלו ב-160 אלף שקל לדגם  טורינג, עבור ל-170 אלף שקל עבור חבילת לקשרי ועד 180 אלף שקלים בגרסת אקזקיוטיב שכוללת חלון גג נפתח.